Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-06-2012, 18:32)DarkSide Skrev: Nej det er faktisk ikke så slemt, kompression ligger på ca 110 psi, hvis den bliver meget højere så bliver benzinen blot presset ind i injectoren igen, der er en gut på et US Aprilia forum der har rodet en del med at forsøge at hæve kompressionen for at få mere effekt, men den ligger allerede omkring max.
Jamen det er det jeg mener, når det er så tæt på at være højere tryk inde i cylinderen end inde i indsprøjteren, så er trykforskellen ikke særlig stor, og der vil ikke blive sprøjtet særlig meget ud på de millisekunder indsprøjteren er åben. Når pumpen bag indsprøjteren så giver et så højt tryk, at trykket er højere end 110 psi, vil det selvfølgelig give et højt tryk, men trykforskellen er ikke så høj. Når man så tager topstykket med insprøjteren af vil trykket uden for indsprøjteren kun være 14,5 psi (atmosfærisk tryk ifølge wikipedia), hvilket betyder at der kommer en meget større sky ud af den, når den affyres med dette relativt mindre modtryk.
Min indsprøjter er derimod kalkuleret til at arbejde når modtrykket er under én atmosfærisk tryk, som det er i indsugningsmanifolden under indsugning, hvilket betyder at den ved atmosfærisk tryk ikke vil sprøjte så meget ud som din direkte indsprøjtning.
Så jeg tror egentlig ikke at vi kan sammenligne de to systemer, da det ene arbejder med et meget højt modtryk og det andet med et meget lavt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
01-07-2012, 13:17
(Dette opslag var sidst ændret: 01-07-2012, 13:21 af Baddi.)
Så er det sat på!
Det der tog længst tid var at få gaskablet til at passe, men det passer stadig ikke helt, der må svejses et eller andet fast, så den bliver siddende, som den burde.
Den starter i første hug, men står ekstremt højt i tomgang.
Jeg prøver at slutte computeren til om lidt, og ser hvad der sker, men det er Open-loop i øjeblikket, hvilket betyder at jeg ikke har ilt-måleren i udstødningen endnu, så jeg kan ikke se om jeg er ved den rigtige blanding.
Rodet ser det ud:
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
01-07-2012, 18:30
(Dette opslag var sidst ændret: 01-07-2012, 18:39 af Baddi.)
Jeg har ryddet op i ledninger og slanger, så det er lidt mere organiseret og scooteren er samlet igen, men fik ikke lige taget et billede.
Jeg har fået den til at køre og kørt en lille smugle med maks 45% gasgivning, men allerede uden at være indstillet ordenligt trækker den ordenligt og næsten ligeså godt som karburatoren, så det at have så stor indsugning og uden venturi må give et stort skud mere kraft.
Jeg har lige taget et screenshot af en af de første ture her.
Den lyseblå som er markeret er omdrejninger per minut, og det er den som værdierne står for. Omdrejningerne står i tomgang på 3000, og ved 40% gas ligger de på 7200 omdrejninger, hvilket betyder at jeg har den rette vægt af ruller, da det er her omkring den som standart var opgivet til at trække mest. Når jeg slap gassen efter at have haft omdrejningerne oppe faldt de ned på omkring 5000 imens farten faldt.
Den lillae kurve er hvor meget gasspjældet er åbent og toppene er lige omkring 40%.
Den hudfarvede (eller lysebryne om man vil) kurve i bunden er hvor lang tid indsprøjteren er åbent af gangen. Toppene er 6 ms, og da indsprøjteren kan sprøjte 38 g/min betyder det at hvert sprøjt giver 0.0038g benzin ved 7000 omdrejninger og 40% åbent spjæld.
Den grønne som er oppe i toppen er ved hvilken possition at der gives gnist, og det svinger fra 0 grader (Der hvor pickuppen giver puls) til næsten 37 grader og også hen i minus 19-20 grader.
På turene havde jeg nogle småproblemer med at slanger hoppede af fordi jeg ikke havde sat spændebånd på én af dem og at den ikke var lang nok til at der var ordenligt plads til saddelboxen, men det er blevet fixet efter at benzinpumpen har hældt en masse dyre dråber ud.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Det med slanger der hopper af kender jeg til dels fra min Ditech, slangerne hoppede dog ikke af, men sprang blot, den lille benzinpumpe kan levere et pokkers tryk.
Man skal passe på med de slanger, der skal ikke meget dryppen benzin til før man har sig et pænt bål.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(01-07-2012, 18:39)DarkSide Skrev: Det med slanger der hopper af kender jeg til dels fra min Ditech, slangerne hoppede dog ikke af, men sprang blot, den lille benzinpumpe kan levere et pokkers tryk.
Man skal passe på med de slanger, der skal ikke meget dryppen benzin til før man har sig et pænt bål.
Nej det er meget farligt, så jeg har placeret benzinsystemet i modsatte side end udstødningen og sådan at de fleste slanger vil smide benzinen ned over venstre bagende af maskinen, hvor varioen kun bliver "lun", hvilket forhåbentlig ikke er nok til at antænde det.
Det eneste rigtig farlige er, hvis slangen til indsprøjteren hopper af, for så bader den hele motoren i benzin, da den bliver ved med at hælde ud indtil omdrejningerne er helt stoppede, så man bliver ved med at hælde benzin mens man triller.
Og selvfølgelig var det her, at den hoppede fra da jeg var ude og prøvekøre den tidligere, men heldigvis kunne jeg læse på sensorerne at motoren kun var 56 grader varm på ydersiden af ventildækslet.
Hmm, jeg bliver nok nødt til at lære at tune den rimelig hurtigt, for der er et lille problem:
Omdrejningerne er som sagt rigtig høje, men den gør noget underligt, at omdrejningerne stiger voldsomt til de rammer et eller andet punkt, hvor de ikke kan mere pga. tændingen og/eller mængden af benzin og luft ved høje omdrejninger med lukket gasspjæld. Så falder omdrejningerne brat og kører så voldsomt op igen til de rammer det punkt. Det lyder virkelig underligt, og jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal gøre det nu, så jeg må hellere skrive til Ecotrons og spørge hvad jeg skal skrue ned for.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 372
Tråde: 57
Tilmeldt: Jun 2010
01-07-2012, 22:06
(Dette opslag var sidst ændret: 01-07-2012, 22:10 af hackster.)
(01-07-2012, 22:04)Baddi Skrev: Lille video: http://www.youtube.com/watch?v=wrbKGRnB06U Er det et anlæg du har på under sædet? (Sorry, kunne ikke lade være)
Pgo Dr. Big 06' - Kørt 39xx - Solgt (Første scooter) bæk
PGO Black Magic 07' - Kørt 65xx - Solgt
PGO G-Max 07 - Kørt 21xxx Væk
Peugeot speedfight, købt 06-08-2012. - 4302 km
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
01-07-2012, 22:17
(Dette opslag var sidst ændret: 01-07-2012, 22:17 af Baddi.)
(01-07-2012, 22:06)hackster Skrev: Er det et anlæg du har på under sædet? (Sorry, kunne ikke lade være)
Ja, vi skulle have noget musik en dag da vi var i haven, og så har jeg glemt at tage det ud igen.
Men det er ikke sluttet til noget
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 372
Tråde: 57
Tilmeldt: Jun 2010
Pgo Dr. Big 06' - Kørt 39xx - Solgt (Første scooter) bæk
PGO Black Magic 07' - Kørt 65xx - Solgt
PGO G-Max 07 - Kørt 21xxx Væk
Peugeot speedfight, købt 06-08-2012. - 4302 km
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(01-07-2012, 22:19)hackster Skrev: Hehe, det var nu ikke for noget.. Havde bare lidt scooter-galleri over
Ja jeg ved det godt.
Men hvis du synes at det anlæg dér er slemt, så skulle du se min lyserøde kickstarterarm!
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 282
Tråde: 23
Tilmeldt: Mar 2006
Fedt projekt
|