Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
#49
Smid det på plæneklipperen, den æder alt mærkeligt og gammelt benzin, hvis du ikke selv har en, så kan det jo være dine forældre ville blive glad for at får lidt istedet Blink med øjet
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#50
(11-05-2012, 05:32)René 7620 Skrev: Smid det på plæneklipperen, den æder alt mærkeligt og gammelt benzin, hvis du ikke selv har en, så kan det jo være dine forældre ville blive glad for at får lidt istedet Blink med øjet

Tja, jeg skal alligevel snart til at fejlsøge plæneklipperen, den har ikke villet starte i 2 år Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#51
(11-05-2012, 07:18)Baddi Skrev: Tja, jeg skal alligevel snart til at fejlsøge plæneklipperen, den har ikke villet starte i 2 år Grin

Køb noget indsprøjtning til den også, det ville bare være alt for nørdet Griner
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#52
(11-05-2012, 07:26)René 7620 Skrev: Køb noget indsprøjtning til den også, det ville bare være alt for nørdet Griner

Haha, bare tanken om at skyde de penge af på en plæneklipper, er nørdet. Griner
Det er jo ikke engang en af dem man sidder ovenpå. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#53
Så er jeg gået lidt i gang med projektet. Smil
Jeg har testet delene lidt, og jeg fandt frem til at der inde på mit sydvendte værelse var 28 grader varmt (ja det var meget varmt) og at lufttrykket idag har været 105,3 kPa, hvor DMI kun har skrevet 101,0 kPa. Det var, hvad jeg lige først kunne finde på, at bruge MAP-sensoren og temperatur målerene til. Grin

Jeg satte så MAP-sensoren til scooteren, og gav gas. Jeg fandt ud af, at trykket i indsugnings studsen toppede på 83 kPa når der gives fuld gas, men at det steg til 87 kPa, da jeg fjernede slangen, som på agility sidder på filteret, og sørger for at den suger luft nede bag skjoldene. Så denne slange begrænser så luftflowet en smugle, da jeg kan se, at der er mere modstand når den er på. Slangen er dog nok en god idé, da der er mindre snavs i luften nede bag skjoldene. Smil
Med MAP-sensoren kunne jeg også se, at trykket faldt meget (ned på 22 kPa), når gasspjældet hurtigt lukkes, mens der er fuld gas, så det var også som forventet. Trykket ved tomgang var 42 kPa. Smil

Jeg tror, at sensoren kan føle hver indsugningstakt for imod, hvad jeg havde forventet, så viste den på computeren også, hvor mange omdrejninger jeg havde. Tomgangen (som jeg godt vidste var høj) lå på 2200, og maks omdrejninger var 9000. Eller dvs. at jeg nåede 9400, men den faldt med det samme ned på 8800, som resultat af begrænsningen, som skal holde omdrejningerne under 9000. Grin

Jeg havde egentlig tænkt mig, at installere det hele i dag, men benzintilførslen har været et lille problem. Det er nemlig skruet sådan sammen, at jeg skal have en benzinhane uden vakuum, og at jeg skal have et hul i tanken, til at overskydende benzin kan komme tilbage, når trykket efter pumpen bliver for højt. Smil
Vakuumhanen har jeg ikke kunnet opdrive nogen steder, hvor den ville passe til min kymco agility, så jeg bestemte mig for at "modificere" den originale med en skruetrækker, og nu skal der ikke længere vakuum til. Grøn grin

Hullet til benzinen i tanken er lavet, og slangen er sat i, men silikonen skal bruge 24 timer på at størkne, så jeg tror, at jeg sætter det hele på i næste uge en gang. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Godt at høre. Vil da gerne lige vide hvordan du gjorde med den skrue og den hane, så du ikke behøvede vacum længere?Smil
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#55
Billeder billeder !! Grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#56
(20-05-2012, 21:58)Jacob k Skrev: Billeder billeder !! Grin

YesBlink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#57
(20-05-2012, 21:15)Ra1994gh Skrev: Godt at høre. Vil da gerne lige vide hvordan du gjorde med den skrue og den hane, så du ikke behøvede vacum længere?Smil

Kæmpe fuskerløsning. Grøn grin
Stak en tynd skruetrækker ned så hårdt jeg kunne, så vakuum mekanismen gik i stykker, og der kom benzin ud det rigtige sted. Smil Hvis det til sidst viser sig, at der ikke kommer nok benzin, må jeg til den tid finde en anden måde, eller mishandle den hane lidt mere.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
En lille update:
Jeg fik idag sat benzin systemet sammen, og sat det på, så det burde fungere, hvilket det ikke gjorde. Der var benzin i slangerne og der var strøm til og det hele, men sprøjteren sprøjtede ikke. Fræk

Jeg kiggede så på computeren, men der stod i modsætning til sidst, hvor jeg kun havde MAP-sensoren på studsen, at jeg ikke havde nogen omdrejninger, mens jeg kørte løs med startermotoren. Men nøj, hvor er jeg glad, for mit 7ah batteri nu, for det originale batteri havde aldrig klaret så længe på startermotoren, som den har fået i dag. Grøn grin

Jeg har også det problem, at gaskablet er 2 cm for kort, men kan man måske rykke det af kablets beskyttelse med knækket, som sidder på karburator/gasspjældshus, sådan at der frigives 2 cm kabel mere, som ikke er isoleret? Grin

Jeg skal nu have skrevet til forhandleren og have spurgt om, hvorfor den sidst godt ville aflæse omdrejninger, og hvorfor den så ikke vil nu. Jeg skal så også spørge ham om, hvor ledningerne til tændspolen sidder, for en af funktionerne i dette kit er jo optimering af tændingstidspunktet, men man kan ikke optimere det, hvis ikke der er gnist. Grin

Lidt billeder

   
Min fuskerløsning med benzinhanen. Jeg tog sidst blot en lille skruetrækker og stak derned i hullet, men jeg fandt så idag ud af, at jeg blot havde trykket på pumpen, så nu har jeg sat et lille søm i klemme dernede i. Nu kommer der så rigeligt benzin ud af vakuum-hullet, men der drypper også lidt ud af, hvad der før var benzinhullet, så de to slanger skal sættes sammen med et T-stykke. Grin

   
Kejserens nye klæder? Griner

   
Benzinsystemet: benzin kommer fra tanken gennem den sorte slange, hen til pumpen, hvor den pumpes videre ved den gennemsigtige slange, gennem T-stykket og ud af billedet til indsprøjteren. Ved T-stykket med de gennemsigtige slanger kommer vi så ud af det 3. ben hen til benzintrykregulatoren, som lader benzinen komme ind i de blå slanger, hvis der ikke sprøjtes noget benzin, og trykket efter pumpen så bliver højt. Herfra kommer benzinen så tilbage til tanken, så den kan komme gennem systemet igen, og forhåbentligt lide sit endeligt i cylinderen på et tidspunkt. Den blå slange ved pumpen er en slags åndeslange, og den anden sorte slange ved pumpen, som er blændet af, ved jeg ikke hvad gør, men der stod, at den skulle blændes af. Smil

   
Og et nærbillede af slangerne. Grøn grin

   
Den blå benzin-returnerings slange sidder på en studs, som har et gevind i den ene ende. Udenpå dette gevind er den 9,5mm i diameter, men da jeg ingen gevindtap har, brugte jeg den fuskerløsning, som man finder i den medfølgende manual: Silikone! Grin
Jeg har boret et hul på 10mm i diameter og puttet studsen ned i, hvorefter jeg har tætnet med silikone hele vejen rundt. Smil

   
Hmm. Der er lidt størrelsesforskel, så jeg tror, at den originale indsugningsspacer skal laves til en form for tragt, så luften så godt som muligt bliver guidet ned, selvom det optimale jo ville være at ordne hele indsugningskanalen, så den passede i diameteren i åbningen, men det har jeg ikke tænkt mig at gøre. Smil
Jeg måtte forresten også slibe 2 mm af kåben, fordi at indsugningsspaceren og den nye studs var større end den originale på udenvendig størrelse såvel som indre. Grin

   
Her er indsprøjtningens gasspjældshus sat på, men på grund af, at jeg ikke kunne få det startet, glemte jeg at tage billeder, hvor alle ledningerne var sat på, så dette er det sidste billede. Grin
Den udenvendige diameter på gasspjældshusets indsugning er dog lige stor nok, så spændebåndet på filteret kan ikke lukkes med den normale skrue, fordi skruen ikke er lang nok til at nå gevindet. Grøn grin



Jeg har ikke lært så meget om indsprøjtning idag, men jeg har forstået, hvorfor at man ikke må køre en bil tør for benzin, for det tog omkring 5 minutter at få fyldt alle slangerne op med benzin, og i en bil er der jo betydeligt flere meter slange. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#59
(22-05-2012, 21:22)Baddi Skrev: Jeg har ikke lært så meget om indsprøjtning idag, men jeg har forstået, hvorfor at man ikke må køre en bil tør for benzin, for det tog omkring 5 minutter at få fyldt alle slangerne op med benzin, og i en bil er der jo betydeligt flere meter slange. Grin

Det er nu normalt ikke det store problem at køre en benzinbil tør for benzin, pumpen plejer hurtigt kunne lave tryk igen, det er noget helt andet på en dieselbil og køre den tør for diesel, der skal systemet som regel udluftes før den vil starte igen.

Min Ditech som også er med indsprøjtning, der fylder man blot tanken op, og lader den prime 2 gange, så er den klar til at køre. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#60
(22-05-2012, 21:31)DarkSide Skrev: Det er nu normalt ikke det store problem at køre en benzinbil tør for benzin, pumpen plejer hurtigt kunne lave tryk igen, det er noget helt andet på en dieselbil og køre den tør for diesel, der skal systemet som regel udluftes før den vil starte igen.

Min Ditech som også er med indsprøjtning, der fylder man blot tanken op, og lader den prime 2 gange, så er den klar til at køre. Smil

Så er det måske bare min fuskerløsning med benzinhanen, som ikke lader så meget benzin komme igennem Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: