Søg Garagen Hej Gæst! Register

Big'ens nye udstødning. 16/2 lidt nyt ang. røret.
#61
Jps Skrev:Næh det er jeg så godt klar over, men nu prøver jeg de 6 grams, jeg har købt. Hovedsagen var jo også at det hjalp, at gå ned i rullevægt. Så må jeg se, om jeg kan leve med mere larm Smil. Desuden så tror jeg heller ikke at der er helt tæt, mellem cylinder og udstødning.

Man kan ihvertfald se pakningen tydeligt, selvom jeg har strammet boltene så meget som jeg turde. Jeg har købt en af de der flade pakninger fra Thansen, ku' være man skulle sætte den i istedet for den originale?

En tæt udstødning er ihvertfald ydelsesmæssigt vigtigt på en 2T, så det må du da hellere få fikset.

Jeg synes ikke de ca. 9000rpm. på Nrg'en er så slemt støjmæssigt, det er kun startfasen, der kan være lidt genererende fordi tilkoblingstidspunktet er sat til ca. 6000rpm. via strammere koblingsfjedre, men hvis de er slappere mister jeg optrækket - så igen et kompromis man må gøre op med sig selv (og sine omgivelser)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
Energy Skrev:En tæt udstødning er ihvertfald ydelsesmæssigt vigtigt på en 2T, så det må du da hellere få fikset.

Jeg synes ikke de ca. 9000rpm. på Nrg'en er så slemt støjmæssigt, det er kun startfasen, der kan være lidt genererende fordi tilkoblingstidspunktet er sat til ca. 6000rpm. via strammere koblingsfjedre, men hvis de er slappere mister jeg optrækket - så igen et kompromis man må gøre op med sig selv (og sine omgivelser)

Jeg lider jo af støjallergi, så jeg hader støj ud over det normale Smil.

Ville det mon hjælpe at sætte strammere koblingsfjedre, på den originale kobling??
Svar
#63
Jps Skrev:Jeg lider jo af støjallergi, så jeg hader støj ud over det normale Smil.

Ville det mon hjælpe at sætte strammere koblingsfjedre, på den originale kobling??

Tud tud..kommer da an på om støjen lyder godt... :P

Hvis du kører med de orig. koblingsfjedre, så vi det da hjælpe at stramme koblingstidpunktet op med andre fjedre. Jeg var så heldig, at der fulgte fjedre med til Leovince potten, så kobingen er " spot on" til ydelsen. Men der er mange fjedre at vælge i mellem, Malossi's er self. gæve.. :wink:
Svar
#64
Energy Skrev:Tud tud..kommer da an på om støjen lyder godt... :P

Hvis du kører med de orig. koblingsfjedre, så vi det da hjælpe at stramme koblingstidpunktet op med andre fjedre. Jeg var så heldig, at der fulgte fjedre med til Leovince potten, så kobingen er " spot on" til ydelsen. Men der er mange fjedre at vælge i mellem, Malossi's er self. gæve.. :wink:

Støjallergi'en stammer fra da jeg boede i København(se SLK 's indlæg om støj i lejligheder Blink med øjet )

Jeg kører med de originale fjedre, så måske sku' jeg finde et Malossisæt Smil.
Svar
#65
Jps Skrev:Støjallergi'en stammer fra da jeg boede i København(se SLK 's indlæg om støj i lejligheder Blink med øjet )

Jeg kører med de originale fjedre, så måske sku' jeg finde et Malossisæt Smil.

Ørepropper ?

Ja, ud med de slappe fjedre - men hva' så ? - den starter jo så med højere STØJ.. inden den begynder at rulle. Kan du mon holde det ud ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
Energy Skrev:Du kan ikke få i pose og sæk, du er nødt til at gå på kompromis - medmindre du montere en mc-motor med mere moment og hk.

Hva med en B&S Quantum f.eks på 8 HK, den giver sq ikke sådan op.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#67
Energy Skrev:Ørepropper ?

Ja, ud med de slappe fjedre - men hva' så ? - den starter jo så med højere STØJ.. inden den begynder at rulle. Kan du mon holde det ud ?

Ørepropper hjalp ikke meget i den lejlighed jeg boede i Ked af det.

Det vil tiden vise Smil.
Svar
#68
Jps Skrev:Dvs. jeg skal ned på de 5-5,5 gram, før den rykker noget?
Og hvad med dysen?

Kan du huske da jeg kørte med original vario, den kunne kun køre med 5,5 G ruller til TP Powered, den Hot jeg monterede samme udstødning som du har købt på, den kørte med 4,5G ruller, såe :?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#69
Lund Skrev:Hva med en B&S Quantum f.eks på 8 HK, den giver sq ikke sådan op.

Ja, sådan noget i den stil, og så en lyddæmper fra en traktor, det ville garanteret være gævt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
Lund Skrev:Kan du huske da jeg kørte med original vario, den kunne kun køre med 5,5 G ruller til TP Powered, den Hot jeg monterede samme udstødning som du har købt på, den kørte med 4,5G ruller, såe :?

Ja det har jeg læst noget om, Lund Smil. Men scootere er jo forskellige, med hensyn til indstilling, så jeg prøver mig jo frem. Måske ender det med, at jeg skal bruge 5,5, for at få BiG'en til at køre optimalt.
Svar
#71
Energy Skrev:Ja, sådan noget i den stil, og så en lyddæmper fra en traktor, det ville garanteret være gævt.

Så hellere en T:Rex 110/150 cc motor Smil. Desværre skal der så modifiseres på motorophænget. Ked af det

Jeg har nemlig prøvet, at få sådan en motor listet på BiG'en. :twisted:
Svar
#72
Jps Skrev:Ja det har jeg læst noget om, Lund Smil. Men scootere er jo forskellige, med hensyn til indstilling, så jeg prøver mig jo frem. Måske ender det med, at jeg skal bruge 5,5, for at få BiG'en til at køre optimalt.

Ja det må man sige, min meget synes jeg, den ville slet ikke over de 5-5,5G inden trækket gik af den i modvind, og sådan var det slet ikke en overgang med den, der kunne den kun køre med 6,5-7G, verden er sær.

Da Malossien kom på, der skulle den tilbage til 7,5G 8)
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: