Søg Garagen Hej Gæst! Register

Krumtap lejre
#25
Jeg laver en lille vidioguide næste gang jeg skal igang med et lejeskift. Det er meget bedre end skrift og løse pics. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Energy Skrev:Jeg laver en lille vidioguide næste gang jeg skal igang med et lejeskift. Det er meget bedre end skrift og løse pics. :wink:

Lyder godt, for jeg har kørt 23.000 km, med krumtappen og lejerne som blev sat i ved 55.000 km. Så de skal vel skiftes ved 110.000 km?? Smil

Krumtappen er en topracing(tåler op til 14.000 omdr/m.), lejerne ved jeg ikke hvad hedder, men de skulle være bedre end de originale.
Svar
#27
Jps Skrev:Lyder godt, for jeg har kørt 23.000 km, med krumtappen og lejerne som blev sat i ved 55.000 km. Så de skal vel skiftes ved 110.000 km?? Smil

Krumtappen er en topracing(tåler op til 14.000 omdr/m.), lejerne ved jeg ikke hvad hedder, men de skulle være bedre end de originale.

Holdbarheden kommer helt and på smøringen og luftfilterets evne til at filtrere de små slibende partikler.
Hovedlejer er set holde helt op til 100.000km, på en afdroslet motor.
Som regel går plejlstangsleje og bundleje før hovedlejerne, så man får et par advarsler først.
Svar
#28
Energy Skrev:
Jps Skrev:Lyder godt, for jeg har kørt 23.000 km, med krumtappen og lejerne som blev sat i ved 55.000 km. Så de skal vel skiftes ved 110.000 km?? Smil

Krumtappen er en topracing(tåler op til 14.000 omdr/m.), lejerne ved jeg ikke hvad hedder, men de skulle være bedre end de originale.

Holdbarheden kommer helt and på smøringen og luftfilterets evne til at filtrere de små slibende partikler.
Hovedlejer er set holde helt op til 100.000km, på en afdroslet motor.
Som regel går plejlstangsleje og bundleje før hovedlejerne, så man får et par advarsler først.

Meget rart at vide. Men indtil videre lyder motoren normal Smil.
Svar
#29
Energy Skrev:Ja, det sjovt, at de ikke har fundet ud af, at det betaler sig i sidste ende, at gøre det til en realistisk pris. Det får nemlig flere til at komme med deres reperationer. det andet krejleri er som at pissse i buskerne for at holde varmen.

Tjae den sidste idiot er ikke født Griner
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
sååå har jeg lige skiftet lejer igen Blink med øjet

Har fået ny blok dog en ac, men den bliver med elpumpe indtilvidre!
Svar
#31
her lige skiftet krumbasse lejer (c5) da min nye blok endelig kom hjem !

dog en ac blok, men den bliver hurtig en lc Blink med øjet

synes siden skriver altmuligt ... debug??
Svar
#32
Der er lidt knas rundt omkring i forbindelse med flytningen af BS til den nye host.
TruckStar
Svar
#33
hej energy
ville høre om du er nået længere med en guide til skiftning af krumtap lejer?

jeg er den heldige ejer af en Piaggio Zip 4-takt 50cc, som har kørt 9.000km men et af lejerne er røget en tur...

jeg har idag taget motoren ud af scooteren og sat på bordet..
men nu er jeg jo nysggerig efter "hvad nu?"
hvilke typer lejre skal jeg købe?
skal jeg evt. skifte krumtappen nu jeg er igang?

og har du forslag til andre ting jeg kan skifte, nu hvor jeg alligevel skiller motoren af...

ved godt det er en 4-takt scooter og du har skrevet her i 2-takt forummet, men vi kan evt. oprette ny tråd i 4-takt afdelingen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
scooterfjaes Skrev:hej energy
ville høre om du er nået længere med en guide til skiftning af krumtap lejer?

jeg er den heldige ejer af en Piaggio Zip 4-takt 50cc, som har kørt 9.000km men et af lejerne er røget en tur...

jeg har idag taget motoren ud af scooteren og sat på bordet..
men nu er jeg jo nysggerig efter "hvad nu?"
hvilke typer lejre skal jeg købe?
skal jeg evt. skifte krumtappen nu jeg er igang?

og har du forslag til andre ting jeg kan skifte, nu hvor jeg alligevel skiller motoren af...

ved godt det er en 4-takt scooter og du har skrevet her i 2-takt forummet, men vi kan evt. oprette ny tråd i 4-takt afdelingen?

heh du skal da værtfald købe lejer+ simmerringe Smil
og self div. pakninger
Svar
#35
scooterfjaes Skrev:hej energy
ville høre om du er nået længere med en guide til skiftning af krumtap lejer?

jeg er den heldige ejer af en Piaggio Zip 4-takt 50cc, som har kørt 9.000km men et af lejerne er røget en tur...

jeg har idag taget motoren ud af scooteren og sat på bordet..
men nu er jeg jo nysggerig efter "hvad nu?"
hvilke typer lejre skal jeg købe?
skal jeg evt. skifte krumtappen nu jeg er igang?

og har du forslag til andre ting jeg kan skifte, nu hvor jeg alligevel skiller motoren af...

ved godt det er en 4-takt scooter og du har skrevet her i 2-takt forummet, men vi kan evt. oprette ny tråd i 4-takt afdelingen?

Jeg glemmer hele tiden mit kamera når jeg skifter tap, ellers er planen stadig at lave en bette film. Så den kommer nok på et tidspunkt... :P

Jeg har faktisk aldrig skiftet tap i en 4T 50cc Piaggio, så den kender jeg ikke helt. Men det skulle nok ikke være meget anderledes end på de andre 2T'ere.
Hvis du ikke har prøvet før og ikke har det rigtige værktøj til det, så vil jeg fraråde dig at gå igang selv, man kan nemt ødelægge lejer og tap hvis man ikke gør det korrekt. I det mindste bør man have en værkstedshåndbog (Haynes fx.) så man kan se hvordan processen foregår. At beskrive det her er alt for usikkert, så det vil jeg ikke gøre.
Svar


Forum spring: