NettoNarkoman Skrev:Hey min ven har en ciao som ikke gidder og starte.
Vi har tjekket.
Gnist - OK
Karbu - OK
Benzintilførsel - OK
Og nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man ellers kan tjekke?
Er gnisten blå/lyseblå eller gullig? Hvis den er det første er det godtnok, hvis det er det andet, så står platinerne nok forkert, eller trænger til udskiftning. Sidder den originale dyse i karburatoren?( 39-42-43) på min er det 43 som er original, på ældre modeller(70erne) er det vist 39. Og 80'er modellerne, kører med 42-43. Og tændrøret skal være et NGK B4H eller B5HS.
Der sidder en snøfteventil i topstykket, den skal kunne bevæge sig frit, når man hiver i det lille håndtag/greb på styret. Den bruges under start af motoren. Og tjek også stelforbindelsen. Det er den sorte ledning, der sidder i motorblokken ved karburatoren.
Har Ciao'en stået meget længe, skal der nyt benzin i tanken(2 eller 3% olie i benzinen)
Stelforbindelse:
Stelforbindelse.
Man kan lige ane den røde ledning, og lige ved siden af, er den sorte som gerne skulle sidde på en kabelsko.