Søg Garagen Hej Gæst! Register

Carbon ruller?
#37
Lund Skrev:Det er egentligt sjovt du skal have så tunge ruller i, kører du ikke med TP sættet, cylinder og udstødning?

TP Trophy(47mm) og T:Rex udstødning og indtil videre med standardvario'en(skal have en Malossi Multivar, når der engang er råd til det). Jeg har prøvet med ruller på 6,2-6,5, 7,0, men den kører bedst med 7,5 gr's, som er standard til BiG'en. Den er lidt længe om at komme op i fart, men det gør ikke mig noget Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Jps Skrev:TP Trophy(47mm) og T:Rex udstødning og indtil videre med standardvario'en(skal have en Malossi Multivar, når der engang er råd til det). Jeg har prøvet med ruller på 6,2-6,5, 7,0, men den kører bedst med 7,5 gr's, som er standard til BiG'en. Den er lidt længe om at komme op i fart, men det gør ikke mig noget Smil.

Ok det er nok udstødningen der gør forskellen, du siger den er længe om at komme op i fart, vil det sige den arbejder med ganske få omdrejninger indtil den kommer op i fart? Hvad så med bakker og modvind, kan den klare det uden at "kvæles" i omdrejninger?
Hvilken trykfjeder bruger du bagerst, er det en original eller ?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#39
Lund Skrev:Ok det er nok udstødningen der gør forskellen, du siger den er længe om at komme op i fart, vil det sige den arbejder med ganske få omdrejninger indtil den kommer op i fart? Hvad så med bakker og modvind, kan den klare det uden at "kvæles" i omdrejninger?
Hvilken trykfjeder bruger du bagerst, er det en original eller ?

Ja den tager ikke mange omdrejninger fra 0-40-50 km/t, den tager fat ved ca. 4.000 omdr og bevæger sig op på de 5-5.500 omdr ved 50km/t. Ved 60 ligger den på 6-7.000 omdr. Når jeg har nået topfart, ligger den på ca 9.200 omdr. De bakker(ikke særlig stejle, men lange) der er i omegnen, tager den med ca. 60km/t. I "almindelig" modvind ligger den mellem 60-70( på speedometeret), og i strid modvind på 50-60(også på speedometeret). Der er standardfjeder monteret bagi, Men jeg har hørt at en Polini sølvfjeder, skulle gøre underværker med det sæt jeg kører med(meget bedre optræk). Men jeg synes den køre fint, til mit behov Smil.
Svar
#40
køre 8 g ruller Blink med øjet
Svar
#41
Jps Skrev:Ja den tager ikke mange omdrejninger fra 0-40-50 km/t, den tager fat ved ca. 4.000 omdr og bevæger sig op på de 5-5.500 omdr ved 50km/t. Ved 60 ligger den på 6-7.000 omdr. Når jeg har nået topfart, ligger den på ca 9.200 omdr. De bakker(ikke særlig stejle, men lange) der er i omegnen, tager den med ca. 60km/t. I "almindelig" modvind ligger den mellem 60-70( på speedometeret), og i strid modvind på 50-60(også på speedometeret). Der er standardfjeder monteret bagi, Men jeg har hørt at en Polini sølvfjeder, skulle gøre underværker med det sæt jeg kører med(meget bedre optræk). Men jeg synes den køre fint, til mit behov Smil.


Det er egentlig sært motoren har kræfterne til at holde den oppe i fart med de tunge ruller, jeg ved hvis jeg satte 7.5 i min, så kom jeg ingen vejne i modvind, den gik simpelt hen så langt ned i omdrejninger at jeg måtte stoppe og starte på ny, for at få den til at geare ned, det samme er gældende for min svigerfars Hot
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Lund Skrev:Det er egentlig sært motoren har kræfterne til at holde den oppe i fart med de tunge ruller, jeg ved hvis jeg satte 7.5 i min, så kom jeg ingen vejne i modvind, den gik simpelt hen så langt ned i omdrejninger at jeg måtte stoppe og starte på ny, for at få den til at geare ned, det samme er gældende for min svigerfars Hot

Det med den går død i modvind, har jeg prøvet flere gange. Især da jeg kørte med 6,2-6,5 grams ruller. Men måske ligger årsagen også bagi (remskiverne). Hvis ikke remmen kommer helt ned, så gider den jo ikke trække en skid, for at sige det mildt. Det fandt jeg ud a' forleden, da jeg havde skiftet ruller og tjekket rem. Jeg glemte at presse remmen ned imellem remskiverne, efter jeg havde skiftet rullerne, og så gad den simpelthen ikke trække ordentligt, da jeg kørte en prøvetur.
Svar
#43
Jps Skrev:Det med den går død i modvind, har jeg prøvet flere gange. Især da jeg kørte med 6,2-6,5 grams ruller. Men måske ligger årsagen også bagi (remskiverne). Hvis ikke remmen kommer helt ned, så gider den jo ikke trække en skid, for at sige det mildt. Det fandt jeg ud a' forleden, da jeg havde skiftet ruller og tjekket rem. Jeg glemte at presse remmen ned imellem remskiverne, efter jeg havde skiftet rullerne, og så gad den simpelthen ikke trække ordentligt, da jeg kørte en prøvetur.

Nae det er lige modsat, den skal ud for uden på remskiven for at kunne trække, ind så løber den stærkt.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#44
De ruller der, er det ikke "bare" et Polini sæt til justering - eller er jeg helt tabt?
Svar
#45
Sputte Skrev:De ruller der, er det ikke "bare" et Polini sæt til justering - eller er jeg helt tabt?

Ja det er Polini's justeringssæt nu, men det var det ikke da indlægget blev skrevet. Det er ruller der ligner Thansen's, som jeg også nævner et sted Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Køb nu bare nogle Malossi ruller.. :P , og lad være med at smøre dem - de er selvsmørende og holder mycke længe hvis man renser varioens rullebaner engang imellem. Jeg har kørt ihvertfald 10.000km med de 7,2 gr. som fulgte med Malossi 2000 vario'en (som også ser stort set ny ud efter 22.000km).
Det er godt nok i den dyre ende i forhold til Skådedele og T-Hansemand, men det betaler sig i længden når vi snakker slidele på hårdt arbejde.
Det billige skidt er som at pisse i bukserne for at holde varmen.
Svar
#47
Tror mere på julemanden end på ruller lavet af carbon...Udråbstegn
Svar
#48
Sputte Skrev:Tror mere på julemanden end på ruller lavet af carbon...Udråbstegn

Skåde reservedele har solgt dem, du kan godt skifte tro.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: