Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så langt kan en 4 takter køre på literen
#13
Hm, min PMX vil "kun" kører 30 km/l, selv om den tabte ringen.... Kørestilen var 40 km/t MAKS. og blide accelerationer.
Den kørte jo ellers mellem 28-33 km/l med ring i..
Mistænker dog det er fordi jeg har skiftet simmering og fordi motoren er tæt så kører den ringere?
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(03-05-2012, 19:22)Jep123 Skrev: Hm, min PMX vil "kun" kører 30 km/l, selv om den tabte ringen.... Kørestilen var 40 km/t MAKS. og blide accelerationer.
Den kørte jo ellers mellem 28-33 km/l med ring i..
Mistænker dog det er fordi jeg har skiftet simmering og fordi motoren er tæt så kører den ringere?

Det passer vist ikke helt det du skriver. Når motoren er tæt, som den også SKAL være, så går der ikke andet benzin til spild. Derimod bliver alt brugt som det også skal, medmindre du har problemer med andet, det kan jeg så ikke svare dig påBlink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#15
138,3 km på 3,10 l benzin = 44,6 km/l - det mest underlige er, at jeg ikke kører økonomikørsel.
Konklusionen må være, at behøver du en økonomisk pendlerscooter, så vælg Honda NSC 50 Vision.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#16
Har været oppe på 44 Km/l på min Sprint, men det er ved at være langtid siden den kunne det Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#17
Ny teori: Omdrejningerne ved halv gas er næsten de samme som ved fuld gas, men varioen gearer så langt ned, at den kører langsomt (35-40 km/t). Så det er mere økonomisk at dreje lidt mere på gasrullen og dermed geare op.
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(04-05-2012, 18:40)Jep123 Skrev: Ny teori: Omdrejningerne ved halv gas er næsten de samme som ved fuld gas, men varioen gearer så langt ned, at den kører langsomt (35-40 km/t). Så det er mere økonomisk at dreje lidt mere på gasrullen og dermed geare op.

Det med omdrejningerne kommer an på rullerne, da du vil geare op, når du rammer det omdrejningstal, du har justeret in på med rullerne indtil du er fuldt udgearet og du så vil ramme maks omdrejninger. Grin

Hvis man ikke kører med en stærk trykfjeder, opnår du lave omdrejninger og høj gearing ved at give fuld gas til du ved at der er helt udgearet, hvorefter du slipper gassen langsomt ned på halv eller 3/4.
Så vil omdrejningerne holdes på det, som du har justeret den ind til med rullerne, da den ikke har krafter til at køre helt op i omdrejninger. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#19
Gider ikke rode med ruller og fjedre, så jeg køre med std. Den kører jo også fint, som den er. 54 km/t ud af lige vej er dejligt og accelerationen er god (Kører fra bilerne ved lyskryds og der går normalt lige et sekund inden de når op til mig, når jeg har ramt de 50) Grin
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#20
(04-05-2012, 20:34)Jep123 Skrev: Gider ikke rode med ruller og fjedre, så jeg køre med std. Den kører jo også fint, som den er. 54 km/t ud af lige vej er dejligt og accelerationen er god (Kører fra bilerne ved lyskryds og der går normalt lige et sekund inden de når op til mig, når jeg har ramt de 50) Grin

Trykfjeder lader du bare være, da der altid sidder den svagest mulige fjeder i, for at spare energi, men den rette rullevægt er essentielt for en scooter. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#21
En lille opdatering (og lidt af en overraskelse her til morgen ved optankning):

Kørt 240 km siden sidste optankning og 0,8 liter tilbage i tanken: 57 km/l! Smil

(Dette kan hænge sammen med at jeg var oppe og køre 35-40 km/t på en 50 km's strækning og derved holdte omdrejningerne stabilt i forhold til en højere hastighed..)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(22-05-2012, 11:30)sc00ter Skrev: En lille opdatering (og lidt af en overraskelse her til morgen ved optankning):

Kørt 240 km siden sidste optankning og 0,8 liter tilbage i tanken: 57 km/l! Smil

Jeg har også kørt hammer langt på en liter, siden jeg puttede den længere rem på, men tanken er endnu ikke tom, så jeg kan ikke sige, hvor langt den går. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#23
(22-05-2012, 11:33)Baddi Skrev: Jeg har også kørt hammer langt på en liter, siden jeg puttede den længere rem på, men tanken er endnu ikke tom, så jeg kan ikke sige, hvor langt den går. Grin

Du behøver ikke køre den tom, før du fylder på igen Blink med øjet
Svar
#24
(22-05-2012, 11:35)Teddy Skrev: Du behøver ikke køre den tom, før du fylder på igen Blink med øjet

Nej, men kører som regel, så jeg kan fylde 4,6 L på. Blink med øjet
Gider ikke at fylde en halv tank af gangen, og så skulle tanke dobbelt så ofte. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: