Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO 150 T REX Eller Super 8
#1
Godaften.
Vis man påtænker at købe en mc scooter,og en gang i mellem skal på motorvej ,hvad er så bedst af pgo 150ccm eller kymo super 8 125 ccm.

Er der nogle der har prøvet kørt pgo 150ccm ,som kan fortælle lidt om den.
Benzin økm/ osv.

Hvad kan man forvente af de 2 små mc kan holde til at km,vis man overholder servis,jeg tænker på ,kan de holde til feks,50,000km eller 100,000km uden de store motor rep.

Der er ca 5000,.kr i forskel på dem fra ny,vis jeg har undersøgt det rigtig.

Vh
CBGrin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kymcoen. Der skal du snakke med kinamanden eller se det han har skrevet om den.
PGO tror jeg at jeg ville vælge. Alene baseret på den lidt større motor.

Har kørt tur sammen med kinamanden og Kymcoen er nu ikke så ringe men alligevel, den lidt større motor trækker op.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#3
Pgo T:Rex 150 cc har ca. 11HK at gøre godt med og en topfart på ca. 100-110, hvilket jo er rigeligt for en så lille mcscooter. Og så kan man jo vælge at tune den de 20% man må, hvis det er for lidt mht. farten Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(16-04-2012, 21:13)cb Skrev: Godaften.
Vis man påtænker at købe en mc scooter,og en gang i mellem skal på motorvej ,hvad er så bedst af pgo 150ccm eller kymo super 8 125 ccm.

Er der nogle der har prøvet kørt pgo 150ccm ,som kan fortælle lidt om den.
Benzin økm/ osv.

Hvad kan man forvente af de 2 små mc kan holde til at km,vis man overholder servis,jeg tænker på ,kan de holde til feks,50,000km eller 100,000km uden de store motor rep.

Der er ca 5000,.kr i forskel på dem fra ny,vis jeg har undersøgt det rigtig.

Vh
CBGrin

Ja jeg har prøvekørt deres t-rex og deres Tiger fra PGO, de er gode men lidt stive at sidde på.
Jeg syntes ikke mn får så meget merer for de 5.000 kr så jeg har valgt Kymco.
Den er jeg godt tilfreds med.
De store hjul gør også at man får en bedre kørsel.
Jeg har også læst en test fra http://www.mctc.dk/ og den siger at det jeg kalder stiv at sidde
på er bedre affjedring ? nå , siger jeg bare.
De køre lige stærkt (eller langsomt) Smil
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#5
Tak,men kan ikke læse den test du linker til,tror man skal være medlem for at se den.
Kunne jo være sjovt at læse tests af dem begge.
Jeg vil nok også prøve om jeg kan komme ud og prøve køre dem begge.
Vh
CB
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er pgo'en ikke en 2 takter? I så fald burde en 150cc 2-takt, da have en smule mere at rykke med end en 125cc 4-takt ? Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#7
(17-04-2012, 19:47)Jacob k Skrev: Er pgo'en ikke en 2 takter? I så fald burde en 150cc 2-takt, da have en smule mere at rykke med end en 125cc 4-takt ? Smil

Nej, det var 110'eren de solgte som 2-takter. Blink med øjet
Svar
#8
(17-04-2012, 19:47)Jacob k Skrev: Er pgo'en ikke en 2 takter? I så fald burde en 150cc 2-takt, da have en smule mere at rykke med end en 125cc 4-takt ? Smil

Nej det er en 4 takter.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#9
(17-04-2012, 18:56)cb Skrev: Tak,men kan ikke læse den test du linker til,tror man skal være medlem for at se den.
Kunne jo være sjovt at læse tests af dem begge.
Jeg vil nok også prøve om jeg kan komme ud og prøve køre dem begge.
Vh
CB

Ja man skal være medlem og betale 10 kr for en pdf test. Men man kan vist godt betale
de der PDF filer som findes om dem. Men , bedre at prøve dem selv.
Testene har også en tendens til næsten altid at holde sig til at den dyreste er bedst.
Men ikke i alle tilfælde, men mange.
Min Kymco kan være svær at få reservedele til da ikke så mange forhandler dem.
Jeg har dog ikke haft problemer endnu.
Så jeg er tilfreds.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: