Søg Garagen Hej Gæst! Register

Adly Jet 50 bremsekaliber
#1
God aften.

Jeg er ved at hjælpe en kammerat med sin Adly Jet 50, forbremsen virkede næsten ikke så jeg ville skifte væske og bremseklodser. Desværre er den ene "glidepind" total iret/rustet fast, selv store mængder vold har ikke kunne rokke den én mm. Vi har opgivet den og leder nu efter en erstatning, men det er ikke så nemt.

Den bruger en lidt speciel kaliber med denne slags klodser:
[Image: 31105251000.JPG]

Jeg kan ikke finde den nogen steder, mon vi kan finde en alternativ?

Kigger f.eks. på en grimeca type fra en Yamaha Neos, nogen der ved om de forskellige afstande passer - især boltafstanden ved gaffelbenet.

Eller hvis nogen kunne måle boltafstanden på nogle kalibre de har liggende? Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ha! Det ser ud til at PGO kører med samme kaliber på nogle modeller, det er denne som også sidder på Adlyen: http://bit.ly/HTWpa1
Svar
#3
Mangler mere hjælp Smil

Da det hele var monteret virkede bremsemasteren sådan set ok, den opbyggede tryk og bremseklingen sank ikke yderlige.

Jeg har nu fået adskildt og fået kaliberen til at virke tror jeg, det tog meget vold, flammer og en nedstryger. Jeg monterer så det hele og vil fylde ny væske på og udlufte, men bremsemasteren vil bare ikke pumpe noget væske frem, men den virkede jo inden? Har prøvet at fylde kammeret helt, og afmontere bremseslangen og der kommer ikke så meget som en dråbe hvis jeg pumper bremseklingen (mange gange).
Ville adskille den, men det virker til at det ikke er muligt at skifte stempel og tætningerne.

Har i et godt tips?

Forresten, hvis kaliberen ikke virker alligevel - er der andre scootere der kører med dette "ophæng"?

   

   
Svar
#4
Lige til info, så bruger den samme bremsesystem som mange kinesere, bla. Baotian.

Så vha. ebay fandt jeg et komplet sæt til 300 kr,- !!!

http://bit.ly/HGxQOW

Med slange, greb, kaliber, færdig monteret med væske! Målløs
Svar
#5
(16-04-2012, 11:30)12V Skrev: Lige til info, så bruger den samme bremsesystem som mange kinesere, bla. Baotian.

Så vha. ebay fandt jeg et komplet sæt til 300 kr,- !!!

http://bit.ly/HGxQOW

Med slange, greb, kaliber, færdig monteret med væske! Målløs

Hvad har fragten hertil kostet?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-04-2012, 21:10)Ra1994gh Skrev: Hvad har fragten hertil kostet?

Det står på siden - €4,50 Smil
Svar
#7
(16-04-2012, 21:39)Teddy Skrev: Det står på siden - €4,50 Smil

Så det koster kun 35 kr i fragt?Neutral
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#8
(16-04-2012, 22:24)Ra1994gh Skrev: Så det koster kun 35 kr i fragt?Neutral

Det er ikke altid dyrt at handle på ebay, ofte er fragt virkeligt billigt, selv med de lidt større ting.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(16-04-2012, 22:30)DarkSide Skrev: Det er ikke altid dyrt at handle på ebay, ofte er fragt virkeligt billigt, selv med de lidt større ting.

Ja, det er lige gået op for mig!Smil
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Normalt koster det en 80 kroner til dk. Men jeg har en makker der bor på den anden side, så han misbruges til mange ebay ting Blink med øjet
Svar
#11
(16-04-2012, 22:55)12V Skrev: Normalt koster det en 80 kroner til dk. Men jeg har en makker der bor på den anden side, så han misbruges til mange ebay ting Blink med øjet

Nåh ok, så det koster 80kr for fragt til DK. Men i Tyskland så koster det kun 35kr.?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#12
Ja sådan noget i den retning, fragt indefor tyskland er ofte billig.
Svar


Forum spring: