Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian scootere noget værd?
#1
Nogen Baotian ejere, der kan komme med nogle informationer, om Baotians holdbarhed? Her tænker jeg især på motor og skjolde. Jeg har kig på en Baotian City:

[Image: butaviarockysideDscn0568.jpg]
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Flot maskine.
Har du opgivet at vente på SYM Symphony ? Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#3
(08-04-2012, 01:54)Katana Skrev: Flot maskine.
Har du opgivet at vente på SYM Symphony ? Grøn grin

Nej da, men kigger jo på andre modeller som du ser her Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(08-04-2012, 00:36)Jps Skrev: Nogen Baotian ejere, der kan komme med nogle informationer, om Baotians holdbarhed? Her tænker jeg især på motor og skjolde. Jeg har kig på en Baotian City:

http://www.scooterhjoernet.dk/butaviaroc...cn0568.jpg

Hej JPS

Med min erfarring af Baotian scootere, synes jeg at den er en fin scooter til billig penge. Godt nok har jeg haft en del bøvl med min Baotian Rebel, men har ikke været scooterens skyld men min egen. Når den køre, så køre den. Generelt set, så er det en meget fin scooter, men det eneste svaghed som er på den er skjoldene, det flækker for et godt ord. Blink med øjet

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#5
Jeg tænker Aerox i udseende når jeg kigger på den og det er vel ikke så ringe? Tror også skjoldene er noget tynde i det. Motoren er den gammelkendte GY6 motor som er ganske tilforladelig hvis man holder fingrene fra den.

Alt i alt, efter min mening, en fin scooter til pengene.

HMMMMM
Jps, kan du have B&W fusserne på den? Noget med størrelse 47 godt udblokket hvis ikke jeg husker forkert Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg formoder at de har arbejdet med udvikling siden Baotian Rebel, men det er den eneste jeg har erfaring med. Jeg håber sådan set ikke at nedenstående er relevant for nyere Baotian modeller, men skrives skal det desuagtet.

Plastic'en er uimponerende sammenlignet med selv CPI Oliver, og står slet ikke mål med det der sidder på SYM'erne. Til prisen (7-8000kr) er det dog acceptabelt imo.

Motoren er velsagtens billig GY6 standard. Min har en enerverende kliklyd der ta'r til når den bli'r varm, og metalkvaliteten på blokken virker ikke overvældende. Minus den senere nævnte gastøven er der godt med kræfter i motoren.

Elnet: Dårligt beskyttet ift normal standard. Rebel og Giantco Stealth ligner hinanden rigtig meget. En af forskellene er at Stealth leveres med vandtæt elnet i nyere årgange. Man forundres over at et vandtæt elnet er noget kineserne skal bruge tid på at forstå er en nødvendighed. Der ud over: Efter at være skiftet til HS1 i forlygten, ville jeg ikke købe en ny scooter med Ba20d mere. Det er ældgammel og ikke-lødig teknik imo.

Affjedringen er så afgjort dårlig kvalitet. Den gynger mere end den reelt fjedrer bagpå. Forgaflen var vist så'n nogenlunde, til prisen.

Bremser: Utroligt nok er der stadig fabrikanter der sælger scootere med kun et stempel i forbremsen, af billig type. Bremseevne er derefter, samme er doseringen

Til høje mennesker duer en Rebel ikke. Kørestillingen er typisk kompakt 12".


Generelt om min tid med en Baotian: Jeg købte den tidlig sommer 2010, og der fungerede den ganske ok. Jeg sloges godt nok med gastøven så det vil noget, men det er velsagtens blot en defekt på den billige karburator der sidder på den (fik aldrig problemet løst). Vinteren 2010-2011 var et mareridt. Jeg fik lov at parkere scooteren i en nedlagt stald der hvor jeg dengang holdt til i dagtimerne, men stod alligevel ofte med følelsen af kun lige knapt at kunne få den startet når jeg skulle hjem. Dette på trods af at jeg mindst en gang om ugen havde opladeren på, og div. elektriske forbedringer såsom Naraku tændspole, Iridium tændrør og 10A Nitro Gel batteri (og den af Kragen ligeledes anbefalede 0/40 olie). Scooteren kunne køre i timevis i selv silende regn uden at slå en skid forkert, men parkerede du den i kulde (frostvejr), og især kulde blandet med lidt fugt, var du på skideren. Som regel kunne problemet afhjælpes ved at slæbe den ind i varmen. Efter en halv times tid startede den som regel altid. Startproblemerne ikke direkte afhængige af hvornår jeg sidst havde fyldt tanken med strøm, men blev dog forværrede hvis der var gået flere dage siden sidste tur på lader)

Jeg har senere, ved hjælp af en bruger herinde, opdaget at noget af bøvlet jeg havde kan være "selvforskyldt". Da vintertiden nærmede sig var forlygtepærerne blevet lidt trætte i det, så jeg skiftede til to nye. Dem jeg hev ud stod der 12V 35/35W på, og derfor smed jeg naivt nogle tilsvarende i. Sandheden om pærerne Baotian Rebel leveres med er vist at det er 25W, selvom der står 35W på dem, og det kan muligvis forklare at laderen hele tiden skulle på lortet. Jeg havde nemlig problemer med ladning af batteri mens jeg kørte. Den leverede ikke volt nok, endda på trods af at jeg havde monteret Narakus forbedrede ensretter. Ny stator blev også prøvet, med samme resultat.


Det blev dæleme en lang smøre, men det var også et langt forløb. Aldrig har jeg spildt så mange penge, og så mange timer, på en scooter. Jeg købte den som under to år gammel, med @ 2600km på tælleren for 3500 tror jeg det var. Da jeg opgav den stod den mig i nabolaget af 6000kr og jeg har slet ikke styr på hvor mange timer, og fungerede stadig ikke tilfredsstillende. Ydermere er en 2008 Baotian Rebel nu mere eller mindre værdiløs, så det var en dyr ikke-fornøjelse. Derfor: Jeg skal læse mange, og overbevisende, anmeldelser, før jeg køber en Baotian igen. Jeg ved at der findes mennesker derude der har gode erfaringer med dem, men jeg er godt nok ikke en af dem.

Som skrevet øverst oppe håber jeg, for dem der køber en ny Baotian nu om dage, at de har forbedret kvaliteten af deres maskiner. Selv uden de enerverende startproblemer er min Rebel en under-standard maskine. Jeg ville til hver en tid anbefale folk at springe Baotian over, og smutte forbi Thansen og købe hvad de så end sælger i samme kategori. Dels er deres kinamodeller ofte forbedrede ift Baotian, dels har du et langt større og sikrere forhandlernet. Som Baotiankunde er du som regel overladt til at håbe på at forhandleren du har købt maskinen af overlever længe nok, og gider at ordne hvad der måtte vise sig af problemer.
Svar
#7
Johnny
Stor respekt for den gennemgribende gennemgang af Baotion. Godt skrevet Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
(08-04-2012, 12:10)Fjdriver Skrev: Jeg tænker Aerox i udseende når jeg kigger på den og det er vel ikke så ringe? Tror også skjoldene er noget tynde i det. Motoren er den gammelkendte GY6 motor som er ganske tilforladelig hvis man holder fingrene fra den.

Alt i alt, efter min mening, en fin scooter til pengene.

HMMMMM
Jps, kan du have B&W fusserne på den? Noget med størrelse 47 godt udblokket hvis ikke jeg husker forkert Grin

Det er størrelse 48 i støvler og 46 i alm. sko Grin Og ja, jeg mener der er plads til B&W fødderne Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(08-04-2012, 12:20)Johnny Skrev: Jeg formoder at de har arbejdet med udvikling siden Baotian Rebel, men det er den eneste jeg har erfaring med. Jeg håber sådan set ikke at nedenstående er relevant for nyere Baotian modeller, men skrives skal det desuagtet.

Plastic'en er uimponerende sammenlignet med selv CPI Oliver, og står slet ikke mål med det der sidder på SYM'erne. Til prisen (7-8000kr) er det dog acceptabelt imo.

Motoren er velsagtens billig GY6 standard. Min har en enerverende kliklyd der ta'r til når den bli'r varm, og metalkvaliteten på blokken virker ikke overvældende. Minus den senere nævnte gastøven er der godt med kræfter i motoren.

Elnet: Dårligt beskyttet ift normal standard. Rebel og Giantco Stealth ligner hinanden rigtig meget. En af forskellene er at Stealth leveres med vandtæt elnet i nyere årgange. Man forundres over at et vandtæt elnet er noget kineserne skal bruge tid på at forstå er en nødvendighed. Der ud over: Efter at være skiftet til HS1 i forlygten, ville jeg ikke købe en ny scooter med Ba20d mere. Det er ældgammel og ikke-lødig teknik imo.

Affjedringen er så afgjort dårlig kvalitet. Den gynger mere end den reelt fjedrer bagpå. Forgaflen var vist så'n nogenlunde, til prisen.

Bremser: Utroligt nok er der stadig fabrikanter der sælger scootere med kun et stempel i forbremsen, af billig type. Bremseevne er derefter, samme er doseringen

Til høje mennesker duer en Rebel ikke. Kørestillingen er typisk kompakt 12".


Generelt om min tid med en Baotian: Jeg købte den tidlig sommer 2010, og der fungerede den ganske ok. Jeg sloges godt nok med gastøven så det vil noget, men det er velsagtens blot en defekt på den billige karburator der sidder på den (fik aldrig problemet løst). Vinteren 2010-2011 var et mareridt. Jeg fik lov at parkere scooteren i en nedlagt stald der hvor jeg dengang holdt til i dagtimerne, men stod alligevel ofte med følelsen af kun lige knapt at kunne få den startet når jeg skulle hjem. Dette på trods af at jeg mindst en gang om ugen havde opladeren på, og div. elektriske forbedringer såsom Naraku tændspole, Iridium tændrør og 10A Nitro Gel batteri (og den af Kragen ligeledes anbefalede 0/40 olie). Scooteren kunne køre i timevis i selv silende regn uden at slå en skid forkert, men parkerede du den i kulde (frostvejr), og især kulde blandet med lidt fugt, var du på skideren. Som regel kunne problemet afhjælpes ved at slæbe den ind i varmen. Efter en halv times tid startede den som regel altid. Startproblemerne ikke direkte afhængige af hvornår jeg sidst havde fyldt tanken med strøm, men blev dog forværrede hvis der var gået flere dage siden sidste tur på lader)

Jeg har senere, ved hjælp af en bruger herinde, opdaget at noget af bøvlet jeg havde kan være "selvforskyldt". Da vintertiden nærmede sig var forlygtepærerne blevet lidt trætte i det, så jeg skiftede til to nye. Dem jeg hev ud stod der 12V 35/35W på, og derfor smed jeg naivt nogle tilsvarende i. Sandheden om pærerne Baotian Rebel leveres med er vist at det er 25W, selvom der står 35W på dem, og det kan muligvis forklare at laderen hele tiden skulle på lortet. Jeg havde nemlig problemer med ladning af batteri mens jeg kørte. Den leverede ikke volt nok, endda på trods af at jeg havde monteret Narakus forbedrede ensretter. Ny stator blev også prøvet, med samme resultat.


Det blev dæleme en lang smøre, men det var også et langt forløb. Aldrig har jeg spildt så mange penge, og så mange timer, på en scooter. Jeg købte den som under to år gammel, med @ 2600km på tælleren for 3500 tror jeg det var. Da jeg opgav den stod den mig i nabolaget af 6000kr og jeg har slet ikke styr på hvor mange timer, og fungerede stadig ikke tilfredsstillende. Ydermere er en 2008 Baotian Rebel nu mere eller mindre værdiløs, så det var en dyr ikke-fornøjelse. Derfor: Jeg skal læse mange, og overbevisende, anmeldelser, før jeg køber en Baotian igen. Jeg ved at der findes mennesker derude der har gode erfaringer med dem, men jeg er godt nok ikke en af dem.

Som skrevet øverst oppe håber jeg, for dem der køber en ny Baotian nu om dage, at de har forbedret kvaliteten af deres maskiner. Selv uden de enerverende startproblemer er min Rebel en under-standard maskine. Jeg ville til hver en tid anbefale folk at springe Baotian over, og smutte forbi Thansen og købe hvad de så end sælger i samme kategori. Dels er deres kinamodeller ofte forbedrede ift Baotian, dels har du et langt større og sikrere forhandlernet. Som Baotiankunde er du som regel overladt til at håbe på at forhandleren du har købt maskinen af overlever længe nok, og gider at ordne hvad der måtte vise sig af problemer.

Tak for den lange smørre om Baotian, Johnny Smil. Jeg tror jeg dropper den så, fordi jeg skal helt ind til Hovedstaden for at finde en, og så bliver der jo muligvis problemer med reservedele. Synes ihvertfald ikke der, er nogen forhandlere på SydSjælland, hvor jeg kan strække mig til at køre. Og jeg bed jo mærke i, at du skrev at den ikke er til høje mennesker (er 1,92 cm så'n ca. Smil )
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
JPS
Hvis du skal købe 2 hjuler ud fra hvad der kan skaffes på Langtbortistan hvor du bor tror jeg aldrig du finder noget . Fortvivlet
Nettet er til for at blive brugt så. Kan altså ikke se dit problem.
Sorry.

At Baotian måske ikke lige er din model Størrelse er en anden sag.

Må jeg bore lidt i det?
Det gør jeg. Foreslog du købte en GAMMEL model Runner da den er super. Du købte en NY model. Øv nej skal nok lade være med at kommentere mere på dit valg Smil

Du ved hvad jeg mener.

Hvis en Baotian bliver behandlet som det den er, en prisbillig 4 takter, så er jeg sikker på den fungerer fint.

Ja der er mandagsmodeller men det er der inden for ALLE mærker også de anerkendte.

Køb den DU kan lide/ holde ud at sidde på. Skråt op med hvad alle vi andre mener.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
(08-04-2012, 11:56)Micras Skrev: Generelt set, så er det en meget fin scooter, men det eneste svaghed som er på den er skjoldene, det flækker for et godt ord. Blink med øjet

Gør de sq på alle kinøjsere, er en gang billigt plastikskrammel de bruger.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(08-04-2012, 14:07)Fjdriver Skrev: JPS
Hvis du skal købe 2 hjuler ud fra hvad der kan skaffes på Langtbortistan hvor du bor tror jeg aldrig du finder noget . Fortvivlet
Nettet er til for at blive brugt så. Kan altså ikke se dit problem.
Sorry.

At Baotian måske ikke lige er din model Størrelse er en anden sag.

Må jeg bore lidt i det?
Det gør jeg. Foreslog du købte en GAMMEL model Runner da den er super. Du købte en NY model. Øv nej skal nok lade være med at kommentere mere på dit valg Smil

Du ved hvad jeg mener.

Hvis en Baotian bliver behandlet som det den er, en prisbillig 4 takter, så er jeg sikker på den fungerer fint.

Ja der er mandagsmodeller men det er der inden for ALLE mærker også de anerkendte.

Køb den DU kan lide/ holde ud at sidde på. Skråt op med hvad alle vi andre mener.

Jeg køber ikke knallert over nettet, jeg søger kun efter dem Blink med øjet. Men er begyndt at købe dele, da jeg har oprettet en konto der kun bruges til netkøb, og hvor der kun står det beløb, der nu skal bruges. Jeg stoler stadig ikke nok på netkøb, til at bruge min almindelige konto. Jeg har hverken dankort eller netbank og får det heller ikke foreløbig.

Vedrørende gammel og ny model Runner, så har de mig bekendt samme ophæng/affjedring, og det er jo stift som ind i helveg? Og nu er det jo en 4takter jeg søger dennegang Smil.

Og jeg vil da ikke sige skråt op med andres meninger om diverse køretøjer, de kan være medvirkende til, hvilken model jeg vælger.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: