(08-04-2012, 14:34)Jps Skrev: Jeg køber ikke knallert over nettet, jeg søger kun efter dem . Men er begyndt at købe dele, da jeg har oprettet en konto der kun bruges til netkøb, og hvor der kun står det beløb, der nu skal bruges. Jeg stoler stadig ikke nok på netkøb, til at bruge min almindelige konto. Jeg har hverken dankort eller netbank og får det heller ikke foreløbig.
Vedrørende gammel og ny model Runner, så har de mig bekendt samme ophæng/affjedring, og det er jo stift som ind i helveg? Og nu er det jo en 4takter jeg søger dennegang .
Og jeg vil da ikke sige skråt op med andres meninger om diverse køretøjer, de kan være medvirkende til, hvilken model jeg vælger.
Man kan sige meget om dig Jps men du holder godt på dine penge ( forstået sådan at du ik køber direkte). Men du er bestemt også meget fast på din meninger osv
Men er lidt på samme måde ELLER var, for 5år siden gad jeg ik ha kørekort det jeg nu inkl 2 biler på plader og en scooter. En holdning jeg stadig holder på er INGEN Opel eller franske biler til mig. Og sådan bliver det til gengæld er jeg MEGET glad for min vw
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(08-04-2012, 14:54)Jps Skrev: Ja, jeg klatter ikke mine penge væk, til unødige ting. Jeg står jo selv for husholdningen (regningerne), her i huset. Der er desværre ingen til at dele udgifterne med . Og har aldrig brudt mig om plastikkort (Dankort osv). Men er da blødt lidt op
Jeg syns nu ik jeg klatter mine penge op, 2 biler er nødvendigt for os. Gider ik kører på scooter de 250km pr dag, slet ik når min vw kører minimum 28km på literen.
Nu du er blødt lidt op, har du så fået mastercard?
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Søren26
Uhhh du roder i en bikube med dine kommentarer
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(08-04-2012, 15:03)Søren26 Skrev: Jeg syns nu ik jeg klatter mine penge op, 2 biler er nødvendigt for os. Gider ik kører på scooter de 250km pr dag, slet ik når min vw kører minimum 28km på literen.
Nu du er blødt lidt op, har du så fået mastercard?
Ja til Mastercard . Og hvad du bruger dine penge til, styrer du jo selv (og kæresten vel også ).
Ivecar plus 2023.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(08-04-2012, 14:47)Søren26 Skrev: {...} INGEN Opel eller franske biler til mig. Og sådan bliver det til gengæld er jeg MEGET glad for min vw
Men du kan sagtens risikere at din Lupo, er bygget af en franskmand, de blev nemlig også bygget i Bruxelles, hvor flertallet taler Fransk.
Viva la France..
Nå det var bare lidt OT.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(08-04-2012, 15:59)barden Skrev: Men du kan sagtens risikere at din Lupo, er bygget af en franskmand, de blev nemlig også bygget i Bruxelles, hvor flertallet taler Fransk.
Og der har de lavet den fra 2003-2005
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
(08-04-2012, 13:42)Fjdriver Skrev: Johnny
Stor respekt for den gennemgribende gennemgang af Baotion. Godt skrevet
Tak skal du ha' FJ
(08-04-2012, 14:01)Jps Skrev: Tak for den lange smørre om Baotian, Johnny . Jeg tror jeg dropper den så, fordi jeg skal helt ind til Hovedstaden for at finde en, og så bliver der jo muligvis problemer med reservedele. Synes ihvertfald ikke der, er nogen forhandlere på SydSjælland, hvor jeg kan strække mig til at køre. Og jeg bed jo mærke i, at du skrev at den ikke er til høje mennesker (er 1,92 cm så'n ca. )
Jeg kan jo ikke love dig at der også er problemer med høje mennesker på den du har kig på JPS. Jeg ved bare at jeg, der alt efter hvem der måler og hvor tynget af alverdens byrder jeg på den pågældende dag følger mig, måler ml 1.79 og 1.81, ikke sad godt på Rebel'en
Hvad for mig værre er: De tre forhandlere jeg talte med om min Baotian sagde samstemmende, at kinamarkedet er vildt broget. To af dem gættede fx på at min Baotian "nok var importeret af ham i Århus", uden lige præcist at kunne huske hvem "ham i Århus" så end var. Alle tre forhandlere, ingen af dem solgte Baotian men lignende modeller, sagde også at normen for kinamodeller var, at den enkelte forhandler hang på evt reklamationer. Min var eksempelvis solgt af en eller anden scootergut i Kalundborg, og siden hans biks var død og borte, stod jeg med en under to år gammel maskine, som jeg ikke kunne reklamere over. Det' simpelthen noget forbasket snot, og slet ikke et moderne samfund værdig.
Selvom FJ unægtelig har fuldstændig ret i at mandagsmodeller findes indenfor alle mærker, er min aversion mod at tage chancen med de helt billige kinamodeller dels at det ser ud som om andelen af mandagsmodeller er betragteligt højere end med mere etablerede mærker, dels at du ikke kan være helt sikker på at få hjælp hvis du render ind i en sådan skodmaskine. Du skal i hvert fald være virkelig grundig med valget af forhandler.
Så nej.. Som jeg kender dig er en billig kinamaskine ikke sagen. Du er vant til PGO der gammeldags teknik og vrangvillighed overfor at investere i fornyelese til trods, levere yderst driftsikre maskiner. Jeg kan ikke med god samvittighed anbefale dig at tage chancen på en Baotian. ikke med mindre ny info dukker op, der lægger tidligere tiders dårlige ry i graven.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(08-04-2012, 16:52)Johnny Skrev: Tak skal du ha' FJ
Jeg kan jo ikke love dig at der også er problemer med høje mennesker på den du har kig på JPS. Jeg ved bare at jeg, der alt efter hvem der måler og hvor tynget af alverdens byrder jeg på den pågældende dag følger mig, måler ml 1.79 og 1.81, ikke sad godt på Rebel'en
Hvad for mig værre er: De tre forhandlere jeg talte med om min Baotian sagde samstemmende, at kinamarkedet er vildt broget. To af dem gættede fx på at min Baotian "nok var importeret af ham i Århus", uden lige præcist at kunne huske hvem "ham i Århus" så end var. Alle tre forhandlere, ingen af dem solgte Baotian men lignende modeller, sagde også at normen for kinamodeller var, at den enkelte forhandler hang på evt reklamationer. Min var eksempelvis solgt af en eller anden scootergut i Kalundborg, og siden hans biks var død og borte, stod jeg med en under to år gammel maskine, som jeg ikke kunne reklamere over. Det' simpelthen noget forbasket snot, og slet ikke et moderne samfund værdig.
Selvom FJ unægtelig har fuldstændig ret i at mandagsmodeller findes indenfor alle mærker, er min aversion mod at tage chancen med de helt billige kinamodeller dels at det ser ud som om andelen af mandagsmodeller er betragteligt højere end med mere etablerede mærker, dels at du ikke kan være helt sikker på at få hjælp hvis du render ind i en sådan skodmaskine. Du skal i hvert fald være virkelig grundig med valget af forhandler.
Så nej.. Som jeg kender dig er en billig kinamaskine ikke sagen. Du er vant til PGO der gammeldags teknik og vrangvillighed overfor at investere i fornyelese til trods, levere yderst driftsikre maskiner. Jeg kan ikke med god samvittighed anbefale dig at tage chancen på en Baotian. ikke med mindre ny info dukker op, der lægger tidligere tiders dårlige ry i graven.
Sym Symphony SR er stadig nr 1 på listen, Dernæst Honda CD 50 (men de kan være r**dyre i ordentlig stand).
Ivecar plus 2023.
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
(08-04-2012, 17:03)Jps Skrev: Sym Symphony SR er stadig nr 1 på listen, Dernæst Honda CD 50 (men de kan være r**dyre i ordentlig stand).
Det er sur røv med de gamle knallerters prismæssige himmelflugt. Jeg ville selv gerne ha' en original Dax igen, og flere af de andre mopeder jeg som ung knægt gjorde gaderne usikre med, trækker bestemt også stadig. Springende punkt er altid prisen. En Gilera Touring, som jeg havde fornøjelsen af at eje som 16-17årig, koster @ lige så meget som CD50, og nemt 10 gange mere end jeg dengang gav for den. Det' fandeme uhyggeligt du
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(08-04-2012, 17:58)Johnny Skrev: Det er sur røv med de gamle knallerters prismæssige himmelflugt. Jeg ville selv gerne ha' en original Dax igen, og flere af de andre mopeder jeg som ung knægt gjorde gaderne usikre med, trækker bestemt også stadig. Springende punkt er altid prisen. En Gilera Touring, som jeg havde fornøjelsen af at eje som 16-17årig, koster @ lige så meget som CD50, og nemt 10 gange mere end jeg dengang gav for den. Det' fandeme uhyggeligt du
Jeg har så en Gilera Touring "på hånden". Prisen er ok, nemlig 4.000 kr, men den trænger til en kærlig hånd. Og reservedele er jo lidt "en by i Rusland".
Ivecar plus 2023.
|