Søg Garagen Hej Gæst! Register

Leone Swan-begrænsninger?
#1
Leone Swan 30 Scooter KW1E40QMB motor. Er der nogen herinde som ved hvor begransningerne sidder på sådan en fætter ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den er der nok ingen der kender til.
Svar
#3
Hvis det er den som er på dit profil billed så går jeg ud fra den har en ring nede ved variatoren samt en begrænset CDI boks. Grin
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#4
Uden at vide noget om den model, så er der som regel en begrænsning, som gør at den ikke kan geare ordenligt ud, en omdrejningsbegrænsning i form af CDI-boksen og mange gange på to-taktere er der også en begrænsning i form af forhindringer i luft eller benzintilførslen eller i udstødningen. Smil

Du kan læse mere om begrænsninger HER og så ellers begynde at skille din scooter ad, der hvor de kan være Grin Du må også gerne skrive her, hvis du finder ud af noget nyttigt, når det ikke er en specielt kendt model så. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
Jeg håvbede jo på at der var en som viste alt om den sag. Selvføldig kan jeg da selv søge efter diverse steder, men det var jo det som jeg ville springe over.

Ja det er den som jeg har der er på billedet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu har jeg påbegyndt søgningen efter begrensningerne i min Leone Swan scooter. Skiven pillet,
den er bredere en skiver normalt er, ca det dobbelte. Det gav 15 km.t. I udstødningen er der ikke anden der begrenser en det blindrør som sidder på den. Er der nogen der ved hvordan et blindrør begrenser, da det ikke hindre udblæsningen i at passere ????

Kaburatoren er kun en 10 mm. Det kan være at det er en begrensning i sig selv. Jeg tror at der sidder en begrensning over lamellerne, da der er en blindskrue som skal forhindre at insugningen afmonteres. Altså en bolt hvor hovedet er spisset. Det skal der findes ud af senere.
Det er hvad jeg har nået intil nu.
Svar
#7
(16-04-2012, 17:06)bhoygaard Skrev: Nu har jeg påbegyndt søgningen efter begrensningerne i min Leone Swan scooter. Skiven pillet,
den er bredere en skiver normalt er, ca det dobbelte. Det gav 15 km.t. I udstødningen er der ikke anden der begrenser en det blindrør som sidder på den. Er der nogen der ved hvordan et blindrør begrenser, da det ikke hindre udblæsningen i at passere ????

Kaburatoren er kun en 10 mm. Det kan være at det er en begrensning i sig selv. Jeg tror at der sidder en begrensning over lamellerne, da der er en blindskrue som skal forhindre at insugningen afmonteres. Altså en bolt hvor hovedet er spisset. Det skal der findes ud af senere.
Det er hvad jeg har nået intil nu.

En 2-takter kræver en nøje afbalanceret luftstrøm for at yde optimalt, og dette blindrør forstyrrer luftstrømmen, ved at lade det gå ned i et blindt rør, hvor det så smides tilbage ud i forrøret igen. På denne måde kan udstødningsgassen hverken komme helt væk eller nå at presse noget gas tilbage.
Du kan lidt sammenligne det med at løbe med én sko, hvilket jo er dårligere end med begge og helt uden, da det forstyrrer. Du kan læse mere om 2-takteres virkemåde i udstødningen her, men det er dog på engelsk. Smil Er du i tvivl om noget må du lige spørge ind. Grin

Forresten kaldes en bolt uden hoved ikke blindskrue men en knæk-bolt, da der sidder et hoved på, som knækker af, når det er spændt til, så det efterlader en spids. Dette bruges som regel ved tændingslåsen for at sikre mod at tyveknægte kan pille det af så hurtigt, og den eneste måde jeg kender til at komme udenom en knækbolt er at save den over, men det er ikke alle tilfælde at det er gunstigt. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#8
Det lyder meget seriøst det du skriver om blindrøret og tak for oplysningen, - også om knækbolten.
Svar
#9
(17-04-2012, 13:16)bhoygaard Skrev: Det lyder meget seriøst det du skriver om blindrøret og tak for oplysningen, - også om knækbolten.

Det var så lidt. Grin
Hmm. Seriøst var nu ikke det ord jeg ville bruge, men ingen tvivl om, at jeg står ved hvad jeg siger, og mener det alvorligt. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(17-04-2012, 13:23)baddi Skrev: Det var så lidt. Grin
Hmm. Seriøst var nu ikke det ord jeg ville bruge, men ingen tvivl om, at jeg står ved hvad jeg siger, og mener det alvorligt. Smil

Seriøst=alvorligt. De 2 ord betyder præcist det samme, så hvis du mener noget alvorligt, er du seriøs Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#11
(17-04-2012, 13:36)K. Hansen Skrev: Seriøst=alvorligt. De 2 ord betyder præcist det samme, så hvis du mener noget alvorligt, er du seriøs Blink med øjet

Tjoh, men ordlyden bringer forskellige tanker frem synes jeg, da jeg hellere vil lægge en sjov sammenligning end at være helt vildt tør. Grin

(Den med at det er ude af balance at løbe med 1 sko på. Grin )
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#12
(17-04-2012, 13:37)baddi Skrev: Tjoh, men ordlyden bringer forskellige tanker frem synes jeg, da jeg hellere vil lægge en sjov sammenligning end at være helt vildt tør. Grin

(Den med at det er ude af balance at løbe med 1 sko på. Grin )

Du har nu nogen sjove tanker indimellem må jeg sigeGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: