Søg Garagen Hej Gæst! Register

Leone Swan-begrænsninger?
#13
(17-04-2012, 13:42)K. Hansen Skrev: Du har nu nogen sjove tanker indimellem må jeg sigeGrøn grin

En eller anden måde skal man jo visualisere Blink med øjet Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(17-04-2012, 13:46)baddi Skrev: En eller anden måde skal man jo visualisere Blink med øjet Grøn grin

Er nu osse fint nok, er osse kedelig at være alvorlig (seriøs) hele tiden.Grøn grinGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#15
Det er da kun fint at andre vil oplyse en uviden stakkel som mig på en (seriøs eller alvorlig) måde. Det er jeg meget taknemlig for. Leone Swan-begrænsninger var jo emnet og derfor kunne jeg tænke mig at vide om det med at min kaburator kun er en 10 mm. Kan være en begransning i sig selv. er der nogen som ved det ??
Hvor store er kaburatoren på jeres scootere? Altså diameteren på insugningshullet ?
Svar
#16
(17-04-2012, 17:10)bhoygaard Skrev: Det er da kun fint at andre vil oplyse en uviden stakkel som mig på en (seriøs eller alvorlig) måde. Det er jeg meget taknemlig for. Leone Swan-begrænsninger var jo emnet og derfor kunne jeg tænke mig at vide om det med at min kaburator kun er en 10 mm. Kan være en begransning i sig selv. Er der nogen som ved det ??
Hvor store er kaburatoren på jeres scootere? Altså diameteren på insugningshullet ?

Alle scooter producenter har en hel masse ingeniører til at måle, teste og forbedre hver enkelt del af en scooter, inden det sættes i produktion, således at specielt motordele altid er optimerede så meget som muligt. (Eller så meget som pengene tillader det, da der ofte ikke er regnet ligeså meget efter ved billige produkter).
Denne store omkostning er en 1-gangs omkostning for producenterne per produkt, hvilket betyder at det ville være dobbelt så dyrt for dem på det punkt at lave 2 forskellige størrelser karburator, hvor den ene var begrænset mens den anden var optimeret. Det er derimod ikke en lige så stor udgift for en producent at lave en begrænsning på en eksisterende karburator, da det ikke kræver lige så mange udregninger, og derfor er det sjældent at en lille karburator er tiltænkt som en egentlig begrænsning.

Det lyder dog som en meget lille karburator og man vil med en større karburator kunne få luften igennem, uden at det skal så meget op i fart (venturi effekt), da fart kræver meget energi, som så kan bruges på at få mere luft i stedet. Større mængde luft betyder dog mere brændstof, for at opretholde blandingsforholdet, hvilket både betyder mere kraft og dårligere benzinøkonomi.

Det kan så være, at ingeniørene hos Leone Swan har ment at det ikke var nødvendigt med så meget kraft, og derfor vægtet benzinøkonomi højere, så du vil nok godt kunne få noget ud af at skifte til en 18mm karburator i stedet. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: