Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor finder jeg sikringen på en Dr Big ?
#1
Har pt et problem med min Dr Big. Der ser ud til at der ingen strøm er på den.

For snart en uge siden da jeg ville starte den via elstarten, var der ingen reaction på min scooter. Ingen lyd overhovedet.

Jeg lagde mærke til at der heller ik var noget lys i de "Kontrol lamper" der viser "Engine" off, og den anden til Olien, som altid lyser i 3-4 sek når nøglen bliver drejet.

Jeg er umiddelbart ikke nogen ørn til det med at fix min egen scooter, men indtil videre har jeg prøvet at lade battariet op igen. Stadig ingen reaction.

Da jeg PT lever på en SU, ville det være nice, hvis det var noget jeg selv kunne skifte, så har tænkt mig at checke om sikringen er gået. Har bare et problem. Ved ikke hvor den sidder.

Er der nogle her på Forumet der kan hjælpe mig, vil jeg være meget glad.

Så hvor sidder sikringen på en Dr Big?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den skule gerne sidde nede ved siden af batteriet i et hvidt plastikhylster, Bare følg den tynde røde ledning fra batteriet, så finder du den.
Svar
#3
Som Energy ganske rigtigt skriver så sidder den ved batteriet. Og det er en 8A, som er standard. Jeg kører dog med en "10'er".

Hvis sikringen er intakt, så skal du nok tjekke modstanden for spændingsregulatoren og selve spændingregulatoren, som sidder inde bag frontskjoldet.

Sådan ser de ud:
Spændingsregulator.
Svar
#4
Ok, har fundet det hvide plastik hylster.

Jeg prøvede umiddelbart at se om man bare kunne rykke ledningerne ud af hver ende, men det ser ud som om de binder lidt.

Da jeg er bange for at rykke skittet fra hinanden, spørger jeg først lige om der er en bestem måde den skal skilles ad på, eller om det bare er at rykke til i ledningerne?
Svar
#5
Beergoat Skrev:Ok, har fundet det hvide plastik hylster.

Jeg prøvede umiddelbart at se om man bare kunne rykke ledningerne ud af hver ende, men det ser ud som om de binder lidt.

Da jeg er bange for at rykke skittet fra hinanden, spørger jeg først lige om der er en bestem måde den skal skilles ad på, eller om det bare er at rykke til i ledningerne?

Du åbner det hvide plastikhylster, så kan du vippe sikringen fra de 2 holdere der er, og så skifte til ny sikring.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: