Søg Garagen Hej Gæst! Register

NRG Power DT kørebaglys
#13
(29-03-2012, 20:29)sukedk2001 Skrev: Nej den er ikke blød men en air-stødæmper hjælper mærkeligt nok meget på det.

Prøvede en anden dyr dæmper, som ikke hjalp så meget, så derfor røg den videre til en ny ejer.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Fik en kammerat til at køre knallerten i dag så jeg kunne køre bagved ham, der er nærmest ingen lys. Selv i overskyet vejr ser man dem ikke, de ser helt slukkede ud. Først om natten kan de ses lidt.

Har bestilt en ny - den begynder at blive dyr Fræk
Svar
#15
Har du tjekket at der ikke er noget galt med ledningerne hen til baglygten, sådan så den ikke mister halvdelen af strømen på vej der hen? Dårlig forbindelse? Kan man ikke måle antal ohm på din baglygte, altså ved dioderne?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#16
(09-04-2012, 23:30)Ra1994gh Skrev: Har du tjekket at der ikke er noget galt med ledningerne hen til baglygten, sådan så den ikke mister halvdelen af strømen på vej der hen? Dårlig forbindelse? Kan man ikke måle antal ohm på din baglygte, altså ved dioderne?

1. Check mit første indlæg Blink med øjet

2. Kan godt måle modstand, men ved ikke hvad en fungerende skal have af værdier så det hjælper mig ikke så meget.
Svar
#17
(28-03-2012, 16:25)12V Skrev: De er kraftige nok, ved bremselys er der vildt meget smæk på. Jeg går så ud fra at der på printkortet sidder en slags spændingsregulering, som sender mindre strøm til dioderne ved kørelys. Min idé er så at de enten har designet den dårligt og valgt et svagt baglys, eller at det kredsløb er ved at dø. Sådan noget med elektrolyt kondensatorer der mister væske og kapacitet gennem årene?
Men jeg gætter bare, har ikke den fornødne viden til den slags Fræk

Så derfor kunne det være rart at høre andres mening om denne baglygte, så jeg ikke går ud og bruger mere tid på noget der er som det skal være Blink med øjet

Har fået at vide af en elektriker, at man med sådan noget elektronik på printplader kan teste det med en hårtørrer eller noget der nedkøler, da printpladen af sit materiale udvider sig og trækker sig sammen anderledes end metallet, så der godt kan mistes forbindelser. Jeg mener dog at han sagde noget med at en sådan afbrydelse i forbindelsen ville gøre at der slet intet strøm ville være, så hvis de lyser svagt er jeg ikke sikker på at det er det der er galt.

Han sagde også noget med at der i en eller anden del (om det var kondensator eller transistor eller hvad kan jeg desværre ikke huske Flov ) ville hoppe en gnist for at skabe kontakt, hvilket over tid ville nedslide gnistens berøringsflader (som et tændrør), og at gnisten så ville blive svagere efterhånden som den skulle hoppe over længere afstand.
Dette sagde han at man kunne teste ved at sprøjte noget koldt på, da det så ville trække sig sammen, og gnisten skulle hoppe over mindre afstand. Smil

Jeg vil lige slutte af med at sige at jeg ikke selv er skide god til elektronik, så jeg vil ikke tage ansvar for at det kan gå i stykker, men det med at sprøjte noget koldt på kan vel være en del af fejlsøgningen Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jeg var også i gang med at adskille den for at fejlsøge yderlige. Men efter skruerne var løsnet kunne jeg stadig ikke adskille den, tror den er limet hele vejen rundt Neutral
Måske prøver jeg igen når den nye er monteret, den skulle komme i dag. Det blev til en model med klar glas, ikke fordi jeg synes det er smart - men den koster under det halve.

[Image: c3ea580e2e2b180d97e12a517c0a1b41_1.jpg]

Det du nævner med varme er svjv. noget man gør for at lede efter knækkede eller "kolde" lodninger. Har hørt at man skal smide emnet ved 180°C i ovnen i X antal tid, det skulle smelte loddetinnet og give ny forbindelse. Eller bare lodde alle steder efter, hvis de er tilgængelige.

Men det kræver jo stadig at den kan adskilles, og jeg synes ikke at limen ligner noget elastisk - mere en slags kontaktlim. Tror jeg skal finde et skalpel frem for at få den adskildt Fræk
Svar
#19
Så kom lygten og mit manuel choke kit, dejligt.

   
Svar
#20
(11-04-2012, 10:21)12V Skrev: Jeg var også i gang med at adskille den for at fejlsøge yderlige. Men efter skruerne var løsnet kunne jeg stadig ikke adskille den, tror den er limet hele vejen rundt Neutral
Måske prøver jeg igen når den nye er monteret, den skulle komme i dag. Det blev til en model med klar glas, ikke fordi jeg synes det er smart - men den koster under det halve.

[Image: c3ea580e2e2b180d97e12a517c0a1b41_1.jpg]

Det du nævner med varme er svjv. noget man gør for at lede efter knækkede eller "kolde" lodninger. Har hørt at man skal smide emnet ved 180°C i ovnen i X antal tid, det skulle smelte loddetinnet og give ny forbindelse. Eller bare lodde alle steder efter, hvis de er tilgængelige.

Men det kræver jo stadig at den kan adskilles, og jeg synes ikke at limen ligner noget elastisk - mere en slags kontaktlim. Tror jeg skal finde et skalpel frem for at få den adskildt Fræk

Tja, hvis du alligevel skal have en ny, er det jo værd at forsøge med noget fejlsøgning. Smil
Jeg har dog efter lidt søgning fundet på nettet at loddetin smelter ved 179-325 grader celsius, mens plastik (alt efter hvilken slags det er) har smeltepunkter helt ned til 160 grader Smil
Loddetins smeltepunk varierer alt efter formål og kvalitet, så jeg er ikke sikker på at du kan gøre sådan der. Jeg ville bæse med en hårtørrer eller varmepistol på forskellige dele, indtil en af dem gav en bedre forbindelse, og så lodde den ene forbindelse manuelt. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#21
Jeg tror heller ikke denne lygte er en egnet kandidat til ovnen, ved bare det ofte bliver brugt ved bundkort til f.eks. bærbare pc'er og lign.

Tror ikke elektronikken er mere avanceret end at den kan gås efter med en loddekolbe.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(11-04-2012, 11:44)12V Skrev: Jeg tror heller ikke denne lygte er en egnet kandidat til ovnen, ved bare det ofte bliver brugt ved bundkort til f.eks. bærbare pc'er og lign.

Tror ikke elektronikken er mere avanceret end at den kan gås efter med en loddekolbe.

Ej altå 12V. Nu har jeg lyst til kage! Grin

Men held og lykke med lygten, jeg vil bage Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: