Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kompressionsmåler
#1
Er der nogen af jer der bruger en kompressionsmåler? Jeg fik en af julemanden, men har ikke brugt den endnu.

Teoretisk er en ratio på 10:1 = 10 Bar, men ryger der noget forbi stemplet eller i udstødningen? Jeg vil tro man måler noget mindre?

Hvad er jeres erfaringer, hvad måler i på sunde motorer? Skriv gerne hvilken motor, kompressionsratio og hvad cylinder der er brugt, evt. også kørte km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har en, den bruges dog for det meste kun når jeg roder i Ditech/Purejet maskinerne, kan dog ikke lige huske de præcise tal.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Jeg har prøvet på bl.a. Gilera og Peugeot motor, og de viste lidt forskelligt mellem en 8-9 bar.
De var begge originale standart motorer. Havde nok kørt en 5-7000km. Ikke noget man skal være så opmærksom på igen.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#4
Jeg har prøvet tantens måler på Cometen og når den er kold, så viser måleren omkring 6 bar.

Kittet er standard, 3 måneder og ca. 3000 km gammelt.
Hygge hejsa.
Svar
#5
(13-03-2012, 00:12)Skimester Skrev: Jeg har prøvet tantens måler på Cometen og når den er kold, så viser måleren omkring 6 bar.

Kittet er standard, 3 måneder og ca. 3000 km gammelt.

Er det ikke lige en anelse i underkanten? Hvordan føles det at træde på kickstarteren?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Husk kompressionstest skal tages med gasspjældet helt åbent, det er der nogen der glemmer.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(13-03-2012, 00:52)Ra1994gh Skrev: Er det ikke lige en anelse i underkanten? Hvordan føles det at træde på kickstarteren?

Husk på, at det er kold maskine og desuden bruger jeg en gummistuds op mod tændrørshullet, da gevindet ikke passer.

Dark: Hvorfor skal gasspjældet være helt åbent ?
Hygge hejsa.
Svar
#8
(13-03-2012, 01:13)Skimester Skrev: Dark: Hvorfor skal gasspjældet være helt åbent ?

Gasspjæld skal stå åben, så motoren kan suge luft ind, som den derefter kan komprimere. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(13-03-2012, 01:15)DarkSide Skrev: Gasspjæld skal stå åben, så motoren kan suge luft ind, som den derefter kan komprimere. Smil

Ja, ok. Det har jeg så Ikke lige fået gjort. Men det vil så sige, at den målte kompression som jeg kom frem til i virkeligheden skulle være større? (Den får jo mere luft ind til motor=mere kompr.?)Neutral
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-03-2012, 01:18)Ra1994gh Skrev: Ja, ok. Det har jeg så Ikke lige fået gjort. Men det vil så sige, at den målte kompression som jeg kom frem til i virkeligheden skulle være større? (Den får jo mere luft ind til motor=mere kompr.?)Neutral

Præcis, der er forskel mellem lukket og åben spjæld, jeg skal dog ikke præcist sige hvor meget, men det rigtige er at give fuld gas når man måler.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
Det skal prøves ved lejlighed, tak for tippet. Grin
Hygge hejsa.
Svar
#12
(13-03-2012, 01:25)Skimester Skrev: Det skal prøves ved lejlighed, tak for tippet. Grin

Ja, det skal da også lige prøves her såGrin
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar


Forum spring: