Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udnytter kun ca. halv gas
#1
Ja, jeg kan ikke rigtig finde ud af om det har været dækket før, men jeg har et lille problem.

Efter montering af ny cylinder og karburator, så er jeg nået til at skulle have den indstillet korrekt.

Symptomer: Når motoren er varm, tager den fint med omdrejninger op til ca 2/3 gas, derefter sker der ikke mere.
Jeg har en fornemmelse af at det er dysen der for lille, for selvom jeg kører med bundgas, så kan jeg ikke få den til at firtakte...!
Desværre havde jeg ikke større dyser, men de er bestilt.. Smil

Det er sådan set hvor jeg står lige nu, er jeg på rette spor?

Grundindstillinger i karburator er:
Luftskrue, 1½ omgang ud, nålen i det miderste hak, tomgangsdyse på 45 og hoveddyse er 110. Det er en Dellorto 22 mm...

Tændrør er et standard Bosch WB5C, men jeg har bestilt et 8'er...

En sidste ting, karburatoren er monteret på den originale studs, som kun er 17 mm, er der noget at vinde ved at skifte til en større der passer bedre til karburatoren? (Det burde der jo være i teorien...)

Grunden til at jeg skriver at den kun udnytter halv gas er at, når jeg kører , det den kan, og så lukker ned til halv gas så holder den farten...

-Carsten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er 99% sikkert det er hoveddysen, der er for lille.
Svar
#3
Energy Skrev:Det er 99% sikkert det er hoveddysen, der er for lille.

Tak Energy

Jeg vidste jeg kunne regne med dig. Grin

Når jeg får de næste dyser hjem bliver den største sat på, og så tager jeg den derfra...

Har du nogen kommentarer til det med studsen?

-Carsten
Svar
#4
Carsten Skrev:Har du nogen kommentarer til det med studsen?

-Carsten
Nåja.. :wink:
Det optimale er klart når både studs og karb. har samme diameter, men den kan self. godt køre selvom der lidt forskel, flowet bliver bare ikke så godt, og det kan måske mærkes (specielt i de høje rpm), fordi det lisom virker som en begrænsning.
Svar
#5
Spørgsmålet er vel om cylinderen overhovedet kan tage mere end det 17 mm studsen kan sende igennem?

Med det cylinder kit jeg har modtaget var der en malossi carbon membran plade med, som jeg ikke har monteret endnu...

Jeg har fået at vide at sådan en vil forøge effekten, men samtidig har jeg hørt at det kan være svært at få den til at slutte tæt...!

Er der nogen der har erfaringer med dette?

-Carsten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Carsten Skrev:Spørgsmålet er vel om cylinderen overhovedet kan tage mere end det 17 mm studsen kan sende igennem?

Med det cylinder kit jeg har modtaget var der en malossi carbon membran plade med, som jeg ikke har monteret endnu...

Jeg har fået at vide at sådan en vil forøge effekten, men samtidig har jeg hørt at det kan være svært at få den til at slutte tæt...!

Er der nogen der har erfaringer med dette?

-Carsten

Den yngste af mine knajter har prøvet flere carbon, men de blev ret hurtig skrottet.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Lund Skrev:
Carsten Skrev:Spørgsmålet er vel om cylinderen overhovedet kan tage mere end det 17 mm studsen kan sende igennem?

Med det cylinder kit jeg har modtaget var der en malossi carbon membran plade med, som jeg ikke har monteret endnu...

Jeg har fået at vide at sådan en vil forøge effekten, men samtidig har jeg hørt at det kan være svært at få den til at slutte tæt...!

Er der nogen der har erfaringer med dette?

-Carsten

Den yngste af mine knajter har prøvet flere carbon, men de blev ret hurtig skrottet.


Prøvede dem engang på min Yamaha 4gear. Sikke noget lort, absolut intet træk i dyret, da de ikke kunne slutte tæt. Så på med de originale, og vupti, så kørte den som den skulle.
Svar
#8
Jps Skrev:Prøvede dem engang på min Yamaha 4gear. Sikke noget lort, absolut intet træk i dyret, da de ikke kunne slutte tæt. Så på med de originale, og vupti, så kørte den som den skulle.

Nøjagtigt det samme jeg har skrevet til Carsten tidligere, men jeg forstår fint lysten til at prøve dem - det ér jo trods alt ikke umuligt at få dem tæt, det kræver bare lidt Smil
Svar
#9
Sputte Skrev:
Jps Skrev:Prøvede dem engang på min Yamaha 4gear. Sikke noget lort, absolut intet træk i dyret, da de ikke kunne slutte tæt. Så på med de originale, og vupti, så kørte den som den skulle.

Nøjagtigt det samme jeg har skrevet til Carsten tidligere, men jeg forstår fint lysten til at prøve dem - det ér jo trods alt ikke umuligt at få dem tæt, det kræver bare lidt Smil

Og det lidt, gider jeg ikke Sputte. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
...Og hvis de ikke slutter tæt, hvordan opdager jeg det?

Bliver den markant sløvere?

Eller vil den overhovedet ikke trække?

Jeg har selvfølgelig monteret dem, og jeg prøvede at suge med munden for at mærke om de sluttede tæt, men om det er nok ved jeg ikke...

Der er ingen forskel at mærke, og dem jeg afmonterede var også sådan nogle sorte halvgennemsigtige plader...

Hvordan ser de originale ud?

-Carsten
Svar
#11
Mht. hvordan de originale skal se ud, må jeg nok desværre melde pas.

For at se om de slutter tæt eller ej, holder du bare membranen op imod en lyskilde og ser om den gaber nogle steder. Den vil aldrig blive lufttæt, så suge metoden siger ikke helt så meget igen.
Svar
#12
Ja og det gjorde den faktisk ikke helt, så den originale ryger på igen, inden jeg roder videre med karburatoren.

Hvornår lærer jeg at høre efter?

-Carsten
Svar


Forum spring: