Søg Garagen Hej Gæst! Register

Blinklys
#1
Bagerste blinklys brækket af på min MC4You 250 ccm (model 2006).Skal man virkelig købe en hel ny bagskærm, for at ordne det? Eller kan sådan noget bare limes?
Kæden er temmelig løs, har derfor kigget i instruktionsbogen, som angiver at den strammes mens cyklen står på sidestøttebenet?? Er det rigtigt?

Mc-hilsner/Lars; ny Lifan-MC4YOU-ejer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja, hvis keden er slap så skal den spændes. Jeg har en Honda VF 1000 og der skal kæden også spændes når den står på hoved støttefoden .
Svar
#3
Ups,, læste forkert. Du skriver at den skal spændes på "sidestøtte benet"............. jeg melder pas der.
Svar
#4
Normalen er da at MC skal stå på centerfoden når man strammer kæden. Må være en forkert oversættelse af en Kinesisk brugermanual.

Mht blinklyset, kan du finde noget lim der kan holde så lim du bare løs.
Bare lidt svært at svare helt korrekt på når der ikke er et billede.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
Kunne du ikke bare udskifte blinklysene med nogle der ligner?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6623...1685969577
[Image: 511380502.JPG]

Ligner lidt synes jeg, eller+
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(08-03-2012, 04:58)Yenzen Skrev: Ups,, læste forkert. Du skriver at den skal spændes på "sidestøtte benet"............. jeg melder pas der.

Vær så venlig at droppe de prikker, tak.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Grunden til at de skriver på sidestøttefoden, er at de modeller, fra fabrikken, ikke er monteret med centralstøttefod.
Men det bedste er at få den op og så ret, på enten centralstøttefod, hvis den har det, eller en donkraft underneden, da det ellers kan være svært at stramme kæden lige, hvis dækket står skævt. Det kan lade sig gøre, men noget lettere at se at man strammer lige hvis dækket står ret op.

MHT. blinklys, så skulle det være muligt at skifte det ud, alt efter hvor det er brækket selvfølgelig.
Men er det brækket i armen, så skulle det stadig være muligt at skrue ud, og skrue et nyt på, da de er lavet med ledningerne igennem en hul bolt, som spændes på skærmen med en møtrik bagpå.
Svar
#8
Den har gået 6500 km, er lidt rusten, men ser eller god ud. Har både sidestøtteben og centralstøtte. På centralstøtten hviler begge hjul på jorden? er det normalt? blinklyset har knækket et stykke af bagskærmen og hænger i ledningen. Aner ikke hvordan det repareres. Glæder mig ellers til at prøve en 250 ccm men mangler en nummerplade.
Svar
#9
(08-03-2012, 23:06)haojin Skrev: Den har gået 6500 km, er lidt rusten, men ser eller god ud. Har både sidestøtteben og centralstøtte. På centralstøtten hviler begge hjul på jorden? er det normalt? blinklyset har knækket et stykke af bagskærmen og hænger i ledningen. Aner ikke hvordan det repareres. Glæder mig ellers til at prøve en 250 ccm men mangler en nummerplade.

Hvis det har knækket noget af skærmen, er der 2 muligheder, at skifte skærmen, eller at få den lappet med glasfiber. (det sidste er nok billigst, men kræver at man ved hvordan man gør, eller kan få nogen til det).

Men der er nok nogle flinke gutter på www.kinojserklubben.dk der kan hjælpe dig, med enten at finde en anden bagskærm, eller få repareret den du har.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(08-03-2012, 23:06)haojin Skrev: Den har gået 6500 km, er lidt rusten, men ser eller god ud. Har både sidestøtteben og centralstøtte. På centralstøtten hviler begge hjul på jorden? er det normalt? blinklyset har knækket et stykke af bagskærmen og hænger i ledningen. Aner ikke hvordan det repareres. Glæder mig ellers til at prøve en 250 ccm men mangler en nummerplade.

Hvis det var mig ville jeg købe et glasfiberrepsæt ved Thansen, klippe noget af vævet til i passende stykker.
Derefter ville jeg blande hærderen op som der står på dåsen.
Smøre en lillesmule på kanterne af brudet på skærmen og sætte det sammen. Fiksere med tape/ gaffa. Når jeg var 100% sikker på at det sad rigtigt ville jeg forstærke bruddet på bagsiden med x lag glasfiber.

Ville leve med at man kan se en lille revne på bagskærmen.

Sådan har jeg gjort med fronten på min FJ. Der var et sted der var knækket ligeover men let at komme til. Der blev det limet sammen først og derefter forstærket - Det holder.

BTW
Er bagskærmen af plast?? Troede det var metal FlovFræk

Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
er af glasfiber eller plastik. Men tak for de mange gode råd. Det forvirrer mig stadig at begge hjul hviler tungt på jorden når maskinen står på centralstøtten?? er det normalt??
Svar
#12
(10-03-2012, 21:52)haojin Skrev: er af glasfiber eller plastik. Men tak for de mange gode råd. Det forvirrer mig stadig at begge hjul hviler tungt på jorden når maskinen står på centralstøtten?? er det normalt??

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=5327

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en privat besked.

Mvh
Jps
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: