Svar: 1.508
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2009
(13-04-2012, 14:03)12V Skrev: Har længe forberedt en undskyldning:
Jeg har tunge ruller monteret for bedre benzin økonomi - tada, problem solved
Ej, om den så bliver opdaget så er det bare ærgeligt, men det er bedre end at den rammer over 90 på rullefeltet. Den er lidt svær at bortforklare "hmmm skiven må være slidt tynd"
Kan være medvind på rullefeltet, eller fordi din sccoter har travlt med at komme hjem da den fryser.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Fik lavet et par nye målinger, realistiske - i forhold til den første
Lige vej, vindstille:
Speedometeret viser 10 km/t for meget ved den fart.
Første forbrugsmåling siger ca. 17 km/l - udelukkende bundgas kørsel
Jeg må bøje mig og melde mig ind i Piaggio 17,5 mm hadeklubben.
Ligemeget hvor meget jeg justerer, så er der altid punkter på gassen hvor den går skidt. Det er somom den over hele gas vandringen rammer magre og fede punkter skiftevis. Ved bundgas kører den helt fint, men det går dælme på pengepungen.
Fik forleden en 19 mm PHBG i overskud, og den kom da lige på i dag. En DRØM!!! Det er sådan en karburator skal være. Glæder mig til at lave en ny forbrugsmåling, nu hvor jeg kan køre ved en lavere fart uden at den tøver og sprutter på skift.
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Det er Android Speedometer fra x-droid.
Den er ikke så pæn som så mange andre, men den er god til at køre i baggrunden uden at stoppe med at måle. Og så kan man se statistikker bagefter, som f.eks. når man vil finde max. hastighed.
Har gemt nogle projekter til vinteren og er begyndt at købe ind til det.
Ny forgaffel, den originale er total færdig efter 35.000+ km. Den har ikke sat sig overhovedet, som man ofte ser, men der er meget slør mellem inderrør og yderrør. Har længe kigget på nye bøsninger og pakninger, men efter tidligere erfaringer med Piaggio forgaflen har jeg valgt ikke at renovere den i første omgang. Muligvis er yderrørene også udvidet, eller har fået en kant af rust. Den kommer på hylden og bliver evt. renoveret senere, til andre projekter.
Har fået denne hjem, lækker bygget og god dæmpning:
http://www.ebrforks.com/eng/scooter/scoo...rk_105.htm
Bestilte også et nyt sæt lejeskåle til kronrøret.
Skal også lige købe en alm. Dell'Orto PHVA 17,5 mm, har prøvet mange timer at modificere Piaggios til at opføre sig som den almindelige, men det er faldet lidt i vandet da jeg ikke kan finde det rigtige dyserør til en fornuftig pris.
Skal evt. have nye lejer eller stumper i gearingen, synes jeg hørte en mislyd "der omme fra" sidst jeg kørte på den, langs en væg så lyden reflekterede. Det lød mildest talt ikke godt, men har ikke undersøgt det nærmere - måske har det været noget andet.
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
(28-09-2012, 13:15)12V Skrev: Har gemt nogle projekter til vinteren og er begyndt at købe ind til det.
Ny forgaffel, den originale er total færdig efter 35.000+ km. Den har ikke sat sig overhovedet, som man ofte ser, men der er meget slør mellem inderrør og yderrør. Har længe kigget på nye bøsninger og pakninger, men efter tidligere erfaringer med Piaggio forgaflen har jeg valgt ikke at renovere den i første omgang. Muligvis er yderrørene også udvidet, eller har fået en kant af rust. Den kommer på hylden og bliver evt. renoveret senere, til andre projekter.
Har fået denne hjem, lækker bygget og god dæmpning:
http://www.ebrforks.com/eng/scooter/scoo...rk_105.htm
Bestilte også et nyt sæt lejeskåle til kronrøret.
Skal også lige købe en alm. Dell'Orto PHVA 17,5 mm, har prøvet mange timer at modificere Piaggios til at opføre sig som den almindelige, men det er faldet lidt i vandet da jeg ikke kan finde det rigtige dyserør til en fornuftig pris.
Skal evt. have nye lejer eller stumper i gearingen, synes jeg hørte en mislyd "der omme fra" sidst jeg kørte på den, langs en væg så lyden reflekterede. Det lød mildest talt ikke godt, men har ikke undersøgt det nærmere - måske har det været noget andet.
Hvad har forgaflen kostet?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
1575,-
Det er mindre end en original gaffel.
Svar: 49
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2011
Den raslelyd fra gearing, tjek støttelejet i varioskjoldet. Det tit dem der ryger
Støtteleje bliver også kontrolleret.
Gik allerede i gang med forgaflen i dag, men kunne ikke blive færdig pga. en forkert lejepasning. På selve forgaflen hvor den nederste lejeskål skal sidde, har EBR lavet den 0,15 mm for stor i diameter sammenlignet med den originale. Gav op da jeg kom halvvejs og der begyndte at komme metalspåner. Så jeg skal slibe den med håndkraft ned til en passende stram størrelse
Har lavet en skudt nogle billeder undervejs: http://galleri.12v.dk/#42.0
For dælen hvor skal man adskille meget på sådan en ny model for at komme til!
Nå, det var heldigvis ikke EBR gaflen der var med forkerte mål! Fik den originale lejeskål af piaggio forgaflen og målte hvor den var monteret, og det var samme mål. Det var stylepro kronrørsleje sættet der er alt for stram.
Endte med at vaske alle orignale dele af kronrørslejerne, tyk lag fedt og så blev de brugt igen. Virker perfekt selv efter så mange km, men de trængte godtnok til nyt fedt, det gamle var helt udtørret.
Fik også forskærmen af den gamle gaffel, alle fire skruer blev boret ud. Alle tricks blev forsøgt, men uden held. Har givet dele af stellet og den nye forgaffel lys pava og sort dinitrol nu hvor jeg havde så meget adskildt.
Det var mørkt, så det blev kun til to billeder: http://galleri.12v.dk/#42.14
|