Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Piaggio NRG Power DT
#25
(14-03-2012, 00:54)DarkSide Skrev: Den har godt nok været en anelse hård ved det stempel, forhåbeligt er der ikke sket anden skade.

Alle krumtapslejer virker til at have det godt, de fik lige en omgang olie - den spinder lydløs somom den lige er blevet monteret. Håber den fortsætter sådan lang tid endnu Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Ikke en god scooter aften!

Hentede et 40 mm stempel, men cylinderen havde en boring på 40,4 mm.

Ville montere en cylinder fra en anden maskine, finder ud af at min blok er begrænset. Så jeg kan kun bruge cylindre der er Ø 52 mm udvendig, ikke Ø 53 mm som de ellers er.

Har søgt efter et 40,4 mm stempel og fundet det, men det er for dyrt!

Der er ikke meget udvalg i cylindre der passer i en begrænset blok, og alle dem jeg kan finde er udsolgt.

Har en kontakt her i byen der borer op og honer for 100 kr, men sidste gang tog det 3 mdr. inden jeg fik mit cylinder igen. Så længe kan jeg ikke vente!

Ved ikke lige hvad jeg gør nu, den får lige lov til at stå et par dage.

Fik også prøvet det gamle stempel efter en slibning, bare for at stille nysgerrigheden. Det var ikke det store hit, startede ikke så godt og havde mindre kraft end før.

Neutral
Svar
#27
At du stopper bare noget papir i krumtapshuset og fjerner den begrænsning, tager 30 minutter så er den køreklar igen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#28
(15-03-2012, 00:52)DarkSide Skrev: At du stopper bare noget papir i krumtapshuset og fjerner den begrænsning, tager 30 minutter så er den køreklar igen.

Så vidt jeg kan se er begrænsningen hele vejen rundt i åbningen, tror det vil tage mig noget længere at fjerne? Eller overser jeg noget?
Ved heller ikke om jeg er så tryg ved at slibe i blokken mens der krumtap/lejer i den, selvom det er dækket af?
Svar
#29
(15-03-2012, 01:22)12V Skrev: Så vidt jeg kan se er begrænsningen hele vejen rundt i åbningen, tror det vil tage mig noget længere at fjerne? Eller overser jeg noget?
Ved heller ikke om jeg er så tryg ved at slibe i blokken mens der krumtap/lejer i den, selvom det er dækket af?

Jeg mindes blot det er par punkter der skal fjernes, evt kan du jo fjerne lidt af skørtet hvis det er nemmere.

Det kan lade sig gøre at fjerne den begræsning uden at pille blokken fra hinanden, man skal bare tænke sig om.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Selv om det så tog 4 timers pillearbejde så ville jeg da mene at det var tiden værd. Der er intet mere irriaterende end at der er en ting som denne der begrænser ens udvalg af reservedele.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#31
Hele blokken er 1 mm mindre i diameter, så der er en del slibearbejde i det. Tror heller ikke jeg kan få det pænt med en slibesten, så det må vente til den dag krumtapslejerne skal skiftes - måske langt ude i fremtiden? Så kan den komme i fræseren på arbejdet.

Ville også helst fjerne begrænsningen, men når cylinderen er skiftet eller boret op skulle der gerne være ro fra den region i nogle år Blink med øjet

Så forresten et 40 mm cylinder der passer i en begrænset blok hos scooter-dele.dk - meeeen, har så mange ringe erfaringer med dem. Så hellere vente på at speedline har en RMS på lager igen.
Overvejer lidt det Malossi kit speedline har, det der 47 mm sport kit - men det var jo ikke planen for denne maskine. Især nu da jeg har fået leget med den fartbegrænser jeg havde liggende, som ikke virkede overhovedet - ved min. begrænsning kunne den kun lige komme ud af tomgang.
Svar
#32
Det har været en god skrue-aften, meget god Grin

Jeg surfede nettet tyndt efter en erstatnings cylinder, i min søgen blev jeg hængende i et katalog af det italienske RMS. Den havde data på udvendig cylinder-skørte mål, og der blev jeg overrasket! Nyere Piaggio maskiner kører med 52 mm hul, ældre Sfera og Zip med 53,5 mm hul. Det var et cylinder fra min gamle 94'er Zip jeg brugte som test på NRG'en. Så der er slet ingen begrænsning i den! Flov

Det skulle da lige afprøves så jeg afmonterede mit DR Evo 48 mm fra Zippen og det passede jo fint på NRG'en. Det kører i øvrigt også meget godt Griner

Fra venstre til højre: Gammel Zip 1994 - NRG Power DT 2005 - Dr Evo 48 mm
   

   

   

   

   
Svar
#33
Variomatikken var ret medtaget efter 35.000 km på halv blus, man kunne mærke når den overskred den gamle hastighed. Så der skulle lidt nye dele til:

   

Og så en anden omdr. begrænser, håber den er bedre end den første jeg prøvede.

Prøvede en ny forhandler (for mig) - http://www.heavy-tuned.de/

Mange gode ting og lave priser.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Så fik jeg den dyset ind til 48 mm cylinderen og monteret den nye variomatik. Den kører rigtig godt, tog også et par fartmålinger - tror dog denne fejlede, det kan næsten ikke passe uden expansionsudstødning:

   
Speedo viste 102 km/t.

Smed også en Polini kobling i den, selvom det ikke var nødvendig, den lå bare og samlede støv.

   

Og shimset varioen så den starter helt nede i laveste gear.

   
Svar
#35
Hvis det passer må den siges at gå ganske fornuftigt. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#36
(25-03-2012, 23:03)DarkSide Skrev: Hvis det passer må den siges at gå ganske fornuftigt. Grin

Tror min telefon havde svag gps signal i lommen, mon ikke den går en 90 stykker?
Svar


Forum spring: