Søg Garagen Hej Gæst! Register

Multivar
#1
Hey har lige købt en Malossi Multivar.
Tænkte på, er det nødvendigt også at skifte fjederen ud også?
Der følger nemlig en ny en med.. :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
devoss Skrev:Hey har lige købt en Malossi Multivar.
Tænkte på, er det nødvendigt også at skifte fjederen ud også?
Der følger nemlig en ny en med.. :roll:


Den er intet værd, til sportstun. Kun hvis du har voldstunet din scooter, giver det noget. Den gav ikke en disse på Big'en(sportstun).
Svar
#3
Og til Piaggio, er den faktisk slappere end den orig.
Jeg bruger den derfor heller ikke.
Svar
#4
Energy Skrev:Og til Piaggio, er den faktisk slappere end den orig.
Jeg bruger den derfor heller ikke.

Nu vi snakker fjedre, så blev jeg engang anbefalet at skifte min originale ud med en Polini sølvfjeder. Men jeg har endnu ikke kunnet finde ud af hverken min eller Polini's tryk i % eller kg, for at kunne sammenligne dem.
Svar
#5
Jps Skrev:Nu vi snakker fjedre, så blev jeg engang anbefalet at skifte min originale ud med en Polini sølvfjeder. Men jeg har endnu ikke kunnet finde ud af hverken min eller Polini's tryk i % eller kg, for at kunne sammenligne dem.

Det er egentlig også bedøvende, så længe remmen ikke glider på remskiverne under belastning el. man ikke kan gå længere ned i rullevægt, så er den orig. trykfjeder rigeligt.
Mange kører med alt for stramme fjedre, så det hele går op i friktionsvarme og unødigt slid på delene. men det lyder jo hårdt at sige, at man kører med en 40kg trykfjeder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:
Jps Skrev:Nu vi snakker fjedre, så blev jeg engang anbefalet at skifte min originale ud med en Polini sølvfjeder. Men jeg har endnu ikke kunnet finde ud af hverken min eller Polini's tryk i % eller kg, for at kunne sammenligne dem.

Det er egentlig også bedøvende, så længe remmen ikke glider på remskiverne under belastning, så er den orig. trykfjeder rigeligt.
Mange kører med alt for stramme fjedre, så det hele går op i friktionsvarme og unødigt slid på delene. men det lyder jo hårdt at sige, at man kører med en 40kg trykfjeder.


Med 40 kg tryk på fjederen, nøøøj manner fedt nok, min er på 50, æv bæv. Noget i den stil Energy. Griner

Jeg har prøvet en Big med sølvfjederen og den gik på baghjul, men det er ikke det, jeg er interesseret i. Det er bare lidt mere bundtræk, da Big'en, er lidt sløv i betrækket. Den skal snart have ny rem og ruller, det kan være en årsag til sløvsindet, men ikke hele årsagen? Smil
Svar
#7
En ny rem af samme type, giver som regel trækket og den optimale udveksling tilbage. Så det ville jeg da prøve som det første.
Svar
#8
Energy Skrev:En ny rem af samme type, giver som regel trækket og den optimale udveksling tilbage. Så det ville jeg da prøve som det første.

Jeg har både rem og og ruller, men mangler en ny variator. En lettere brugt, kan også gøre det Blink med øjet.
Svar
#9
Energy Skrev:Det er egentlig også bedøvende, så længe remmen ikke glider på remskiverne under belastning el. man ikke kan gå længere ned i rullevægt, så er den orig. trykfjeder rigeligt.

Den sætning har du vist aldrig skrevet på MG uden at blive buuuuuuued ud? Griner
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lund Skrev:
Energy Skrev:Det er egentlig også bedøvende, så længe remmen ikke glider på remskiverne under belastning el. man ikke kan gå længere ned i rullevægt, så er den orig. trykfjeder rigeligt.

Den sætning har du vist aldrig skrevet på MG uden at blive buuuuuuued ud? Griner

Der skal heller ikke så meget til, for at blive buet(mobbet) ud derinde. Det har jeg fået at føle, mange gange.
Svar
#11
Lund Skrev:Den sætning har du vist aldrig skrevet på MG uden at blive buuuuuuued ud? Griner

Ork jo, har sagt mange slemme ting derinde i tidens løb... :P
Svar
#12
Energy Skrev:Ork jo, har sagt mange slemme ting derinde i tidens løb... :P

Hehe.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: