Svar: 67
Tråde: 9
Tilmeldt: Oct 2008
Big7000 Skrev:Må desværre skuffe dig. Jeg har lige rundet de 15000km, og jeg syndes spedo, er mere misvisendeene end nogensinde før.
Så meget desto mere skuffende. Kineserne kan ikke engang gøre noget konsekvent
Kan kun tale ud fra egen erfaring, og har set meteret nærme sig 'den virkelige verden' og har måske fejlagtigt konkluderet at det gjaldt Giantco generelt.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
mafiltenborg Skrev:Så meget desto mere skuffende. Kineserne kan ikke engang gøre noget konsekvent
Kan kun tale ud fra egen erfaring, og har set meteret nærme sig 'den virkelige verden' og har måske fejlagtigt konkluderet at det gjaldt Giantco generelt.
Ja, det er også hvad jeg har måtte lære. Min første motor, skulle have stillet ventiler, ca hver 1000km. Hvor jeg på den nye kun har skulle stille ventiler 2 gange, på snart 7000km. (1 gang efter cylinderskift.)
Så til at starte med regnet jeg bare med at det var stort set alle Gy6'er der skulle have stillet ventiler meget ofte, men jeg har senere måtte erfare at der er stor forskel, på hver maskine T-hansen spytter ud.
Svar: 67
Tråde: 9
Tilmeldt: Oct 2008
Big7000 Skrev:Ja, det er også hvad jeg har måtte lære. Min første motor, skulle have stillet ventiler, ca hver 1000km.
Det er noget underligt noget med det der ventilstilleri alle render rundt og snakker så meget om. Nu har jeg snart kørt 9000 og jeg aner ikke engang hvor ventildækslet sidder... Muligvis har THansen stillet dem for mig, men i givet fald har de gjort det godt, for jeg har ikke lagt mærke til noget i den retning. Motoren har altid haft samme firtakter-tikken. Den gør kort sagt et udmærket arbejde med at slæbe rundt på mig og alle mine pakkenelliker.
Har engang haft en Dax '73 som jeg gik og rodede rigtig meget med. Men ejheller her blev der stillet ventiler ofte. Årligt eller derhenad.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
mafiltenborg Skrev:Det er noget underligt noget med det der ventilstilleri alle render rundt og snakker så meget om. Nu har jeg snart kørt 9000 og jeg aner ikke engang hvor ventildækslet sidder... Muligvis har THansen stillet dem for mig, men i givet fald har de gjort det godt, for jeg har ikke lagt mærke til noget i den retning. Motoren har altid haft samme firtakter-tikken. Den gør kort sagt et udmærket arbejde med at slæbe rundt på mig og alle mine pakkenelliker.
Har engang haft en Dax '73 som jeg gik og rodede rigtig meget med. Men ejheller her blev der stillet ventiler ofte. Årligt eller derhenad.
Hvis du har overholdt serviceeftersyn hos T-hansen, har de stiller ventilerne 3 gange ind til videre. Og hvis du også skal have den til 9000km tjek, stiller de dem også der.
Svar: 67
Tråde: 9
Tilmeldt: Oct 2008
Big7000 Skrev:Hvis du har overholdt serviceeftersyn hos T-hansen, har de stiller ventilerne 3 gange ind til videre. Og hvis du også skal have den til 9000km tjek, stiller de dem også der.
Jamen det har jeg, og så har netto-effekten af at stille ventiler 3 gange været - status quo. OK, så for at bevare status quo er man altså nødt til at stille ventiler hver 3000 kilometer?
Atter engang må jeg konstatere en vis skuffelse.
Note til mig selv: Når garantien er udløbet, stiller jeg ventiler hver 3000 km. Indtil da er det THansens opgave.
Svar: 100
Tråde: 23
Tilmeldt: May 2008
Lige et spørgsmål til kragen:
Hvordan vil du have dokumentation for at en scooter kun med pillede begrænsninger og ubegrænset cdi kan løbe ægte 70km/t? Jeg vil med glæde tage et billede af min gps efter en prøvetur, er det nok?
Mvh
Michael
79ccm Naraku.
Svar: 320
Tråde: 14
Tilmeldt: Jun 2009
Jeg vil gerne ha det filmet, altså at du kører på en lige vej i et stykke tid, og til sidst filmer gps'en
Svar: 67
Tråde: 9
Tilmeldt: Oct 2008
Maister82 Skrev:Lige et spørgsmål til kragen:
Hvordan vil du have dokumentation for at en scooter kun med pillede begrænsninger og ubegrænset cdi kan løbe ægte 70km/t? Jeg vil med glæde tage et billede af min gps efter en prøvetur, er det nok?
Mvh
Michael
For dem som har Nokia telefoner med indbygget GPS findes der en fin lille applikation som hedder "Sportstracker", der kan logge hastighed, tid, lokation og meget andet, som så kan anvendes til dokumentation af f.eks. knallerters hastigheder og de omstændigheder de er opnået under. Eksempelvis om den givne hastighed er målt op eller ned ad bakke
Sportstracker koster gratis, men fordrer som sagt en bestemt type nokia-telefon at fungere på.