Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco sprint Speedometer afvisning.
#73
BIKEMAN Skrev:Hvis du måler omkredsen,
på et baotian BT49 dæk, og på Giantco Sprint dæk.
Vil Giantco Sprint være, ca 22 % længere.
Derfor viser Giantco Sprint 22% forkert på speedometer.

Ikke forstået!

Det vil sige at ved samme speedometervisning kommer Sprinten 22 % længere, da det jo blot er en slags omdrejningstæller!
Du kan jo selv regne det ud ved 100 omdrejninger, og sætter Baotian til 100 cm (ligegyldigt).
Baotian 100 * 1 m = 100 m
Sprint 100 * 1,22 m = 122 m (kommer altså de 22 % længere).
Stolt ejer af Piaggio new Zip 2T, 2003
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#74
Citat:Hertil er en GPS faktisk et ganske fint værktøj, ligesom den er bedre end alverdens mekaniske/digitale speedometre til at måle hastighed. Et digitalt speedometer afhænger - ligesom triptælleren - af gearingen, og hjulomkredsen indgår i gearingen. Ergo vil et nedslidt forhjul give kunstigt høje hastigheder uanset hvor digitalt speedometeret så end er. En GPS er ligeglad!
Det var da noget af en kategorisk udtalelse :wink: Nu skal vi ikke falde på halen over gps'ens nøjagtigthed. Det er rigtigt, at selv de almindelige gps'er, vi kører rundt med, er ret nøjagtige (1-30 meter) under ideelle forhold. Men det har vi sjældent pga. huse og andre reflekterende hindringer. Så helt ligeglad, er en gps altså ikke Griner Et rigtigt kalibreret digitalt impulsspeedometer, kan sagtens hamle op med en gps i vores prisleje og til vores formål. Almindeligt slid på dæk, eller lidt manglende luft i dækket, vil ikke give nævneværdige fejlvisninger, og vil være mindre, end gps'ens. Gps'en har, ud over de reflekterende hindringer, også problemer med hastige retningsskift. Kører du i zig-zag fra punkt A til B, vil du pga. opdateringsforsinkelsen og din placering, få mere en gennemsnitshastighed for strækningen, end en aktuel hastighed på et givent tidspunkt. Et ordentligt digitalt system er dog nok dyrere, end en gps, så det skal vi nok ikke forvente på knallerter i den billigere ende, og en gps, som erstatning for det analoge eller digitale speedometer, kan ikke realiseres, da speedometeret skal virke selv i tunneller :oops:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#75
På min Stealth 08 viser korrekt både på GPS, bil der måler mig og fartmåler der sidder inden man kommer ind i byen.
Jeg ved ikke om, der kan have noget at gøre med at jeg køre på helårsdæk... og derfor er større i omkreds end de orginale???

Min gammel Popcorn havde en misvisning på 5 km på spm. generalt set.

\Alex
VGA Versus 4t 2014 (vandkølet)
Svar
#76
Hej Zompf (:

Har du kunnet fjernet skiven i variatoren, skiftet til ubegrænset cdi, fjernet luftbegrænsningerne og dyset fra 85 til 94? (: - har du ikke fået ny variator eller cylinder? - er det stadig standard alt det?

Jeg får en ubegrænset cdi imorgen og troede ikke man kunne få sin scooter til at rende speedo ud (80km/t) når man kun har gjort det du har gjort? :O
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#77
Yamaha generalt viser også for meget.
Især Yamaha Bws ,når den køre 80 på speedo så køre den kun 60.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#78
Giantco-Sprint Skrev:Hej Zompf (:

Har du kunnet fjernet skiven i variatoren, skiftet til ubegrænset cdi, fjernet luftbegrænsningerne og dyset fra 85 til 94? (: - har du ikke fået ny variator eller cylinder? - er det stadig standard alt det?

Jeg får en ubegrænset cdi imorgen og troede ikke man kunne få sin scooter til at rende speedo ud (80km/t) når man kun har gjort det du har gjort? :O

De fleste 4 takt 50 ccm triller en ca ægte 55 km/t, med begrænsninger fjernet.

Som du måske har set, så har nogle modeller en stor afvisning på speedometeret, og nok grunden til at den kan køre en "80km/t"

Min Zip 4T, har en 2-3 km/t misvisning, men den vist så også kun ca 60 km/t på speedometeret.

Svar
#79
Jeg målte min Giantco sprint idag
30 model med 45 ring i og begrænset Cdi.
Den viser ca 43-44 på speedo men kører 38.
Svar
#80
Ja der står i emnet at det er en stor fejl på speedometeret MEN...

Jeg har stadig oplevet at nogle oplever at deres 4.takt med std cylle på 50ccm kan rende de 70 ægte km/t kun med skiven fjernet og så ubegrænset cdi fra protuna i?
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#81
Giantco-Sprint Skrev:Ja der står i emnet at det er en stor fejl på speedometeret MEN...

Jeg har stadig oplevet at nogle oplever at deres 4.takt med std cylle på 50ccm kan rende de 70 ægte km/t kun med skiven fjernet og så ubegrænset cdi fra protuna i?
Du har oplevet, at nogle har oplevet Fortvivlethock: Er det ikke lidt, jeg kender en, der kender en, der har set et billede af Tordenskjold, som siger... Griner Det er tankevækkende, at alle de folk, der påstår, at en 50ccm GY6, alene med ubegegrænset cdi og fjernet skive, endnu ikke har kunnet dokumentere, at den kører 70 ægte km/t. Så indtil andet dokumenteres, kører de altså ikke mere, end ca. 55 ægte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#82
Kragen har fat i noget her; al den snak om megahøje hastigheder er generelt noget vrøvl. Man kan efterprøve med f.eks en GPS, og ofte vil man få sig en ubehagelig overraskelse. Speedometre er ikke hvad de har været Blink med øjet

Det har jeg dog lige en enkelt kommentar til...

Som størstedelen af posterne her på tråden, kunne jeg konstatere at speedometeret på min splinternye Giantco Stealth ikke rigtig var noget at skrive hjem om. Visningen var ganske og aldeles i hegnet Blink med øjet

Nåja. Man kan vænne sig til så meget, så det gjorde jeg.

Og så er der gået et års tid.

Til min store overraskelse er speedometerets visning - på trods af kærlig pleje og pasning af køretøjet - blevet stedse langsommere. Underligt. Så jeg holdt igen speedometerets visning op mod min GPS - og heureka! Speedometeret passede nu næsten helt. Mellem 50 og (næsten) 70 er fejlvisningen nede på et par kilometer eller sådan...

Altså er Stealth'en ikke blevet langsommere - men speedometeret er blevet bedre Smil

Lære: Splinternye Giantco-speedometre passer slet ikke - de er helt i hegnet! Men bare rolig; det kommer de til. Giv maskinen (og speedometeret) en 7-10 tusind kilometer, og så er den der! Hvilket *ikke* tjener til kinesernes ros - måleinstrumenter (herunder speedometre og tankmålere) skal passe fra dag eet og blive ved med det! Alt andet er for ringe!
Svar
#83
mafiltenborg Skrev:Lære: Splinternye Giantco-speedometre passer slet ikke - de er helt i hegnet! Men bare rolig; det kommer de til. Giv maskinen (og speedometeret) en 7-10 tusind kilometer, og så er den der! Hvilket *ikke* tjener til kinesernes ros - måleinstrumenter (herunder speedometre og tankmålere) skal passe fra dag eet og blive ved med det! Alt andet er for ringe!

Må desværre skuffe dig. Jeg har lige rundet de 15000km, og jeg syndes spedo, er mere misvisendeene end nogensinde før. Ked af det
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#84
Giantco-Sprint Skrev:Jeg har stadig oplevet at nogle oplever at deres 4.takt med std cylle på 50ccm kan rende de 70 ægte km/t kun med skiven fjernet og så ubegrænset cdi fra protuna i?

Mnarj...

Standard-CDI'en giver dig 7500 o/m.
Hvilket med en ring-fri variator - og dermed en given maksimal gearing - giver i underkanten af 70 km/t - nok nærmere 60 end 70 på lige vej. Altså er der stadig træk i maskinen ved 60, men du skal ha' medvind og solen i ryggen for at nå 70.

Hvis man monterer en 'ubegrænset CDI' - læs 'motor-morder' - kan man selvfølgelig for en given gearing øge tophastigheden. På bekostning af maskinens ve og vel... Motorer ta'r altså skade af at blive overdrejet, og 9-10000 omdrejninger er ikke sundt for en GY6'er. Med tilpas stramme fjedre kan man sikkert hive 15000 omdrejninger ud af konstruktionen, men prisen er 98% tab af holdbarhed. Men ok - hvis man alligevel planlægger at skifte maskinen ud efter 500 km...

Hvis man absolut VIL flintre afsted med astronomiske hastigheder er der ingen erstatning for kubik med en passende gearing!

Trust me on this one: Trækket i en firebenet mikromini-japser-riskogermaskine med en milliard million omdrejninger er IKKE sammenligneligt med en 5-liters V8 ved 5000 omdrejninger. Som forskellen mellem en gris med en gaffel i r*ven og en olm tyr med klunk*rne i klemme. Grisen er sådan lidt morsom - men tyren er farlig! Overfør dette til scootere; kubik > o/m gælder IMHO stadig. Oomph > whine.

AFAIK fåes GY6 i to udgaver - en lille og en stor. Den lille dækker 50- 95 ccm, den store 90 - 150 ccm. Så hvis man absolut VIL... Ny cylinder og nyt åndedræt/afgas-anlæg - eller en helt ny maskine, afhængig af ambitionsniveau. Naturligvis på egen risiko. Mere end 50 ccm = uindregistreret motorcykel -> monsterbøder...

Og så skal man selvfølgelig huske at bremserne skal følge med maskinen. Stor motor -> store bremser!

Man ku' selvfølgelig osse ta' et MC-kørekort og købe sig en motorcykel. De mindste motorcykler er fem gange så kraftige som knallerter Smil

Husk ulykkesforsikringen. Og at køre fornuftigt og defensivt.
Svar


Forum spring: