23-01-2007, 22:09
Nu har vi godt nok vinter mm. for øjeblikket, men jeg undrer mig lidt over min tomgang.
Når maskinen er pænt varm (efter 5 km eller mere), har tomgangen en cyklus på 10-20 sekunder, hvor den går op og ned i omdrejninger.
Jeg synest at erindre noget om, at dette kan skyldes blandings-/luftskruen, der står forkert, men kan det kolde vejr også have indflydelse?
Jeg erindrer nemlig ikke noget om det i søndags, hvor det ikke var så koldt.
Kan autochokeren sidde og gå ind og ud, da maskinen aldrig bliver rigtig varm?
Jeg har netop foretaget en tankning i dag, der viste 37 km/l, hvilket ikke adskiller sig væsentligt fra hidtidige målinger foretaget under lunere forhold.
(67 km siden søndag eftermiddag. Primært i frostvejr og incl. mine startvanskeligheder om eftermiddagen de sidste 2 dage.)
Men jeg pillede jo netop ved skruen i søndags. Det skulle jeg måske ikke have gjort? Selvom jeg nu har langt lettere ved at starte på el end før !
Når maskinen er pænt varm (efter 5 km eller mere), har tomgangen en cyklus på 10-20 sekunder, hvor den går op og ned i omdrejninger.
Jeg synest at erindre noget om, at dette kan skyldes blandings-/luftskruen, der står forkert, men kan det kolde vejr også have indflydelse?
Jeg erindrer nemlig ikke noget om det i søndags, hvor det ikke var så koldt.
Kan autochokeren sidde og gå ind og ud, da maskinen aldrig bliver rigtig varm?
Jeg har netop foretaget en tankning i dag, der viste 37 km/l, hvilket ikke adskiller sig væsentligt fra hidtidige målinger foretaget under lunere forhold.
(67 km siden søndag eftermiddag. Primært i frostvejr og incl. mine startvanskeligheder om eftermiddagen de sidste 2 dage.)
Men jeg pillede jo netop ved skruen i søndags. Det skulle jeg måske ikke have gjort? Selvom jeg nu har langt lettere ved at starte på el end før !