Søg Garagen Hej Gæst! Register

Strømproblemet på Big'en Update D.11/1(med billede)
#37
Citat:I et tidligere indlæg nævnte du, at spændingen på batteriet viste 12,5V, hvilket betyder, at det allerede da var stærkt på vej nedefter. (Måske 10% restkapasitet)
Fuldt opladt har en blyakumulator typisk 13,5V. Ved ca. 11,6V vil du dårligt have strøm til lyset i dit instrumentpanel. Det er batteriets indre modstand, der er den største faktor her.


Vil lige pointere, at det kun er mens der lades på batteri at spænding kommer op over 13,8 volt. stoppes ladning og batteri hviler i 5 minutter vil spænding igen falde til 12 volt.
Et næsten tomt batteri kan godt være på 12 volt, lades der på det med ½ A vil spænding holdes på 12 volt, først når det er ved at være fyldt vil spænding stige, og ved 13,8 volt er det fyldt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Så blev fejlen omsider rettet Smil. Det var enten ensretteren eller lysregulatoren(skiftede dem begge 2). Pris for regulatoren(original) 342 kr og for ensretteren 169 kr(uoriginal). Den originale ensretter koster 540 kr. Det dyrt du?.
Svar
#39
Så er du for alvor mobil igen !!!!Griner
Svar
#40
walker1 Skrev:Så er du for alvor mobil igen !!!!Griner


Ja det håber jeg da Smil. Men scooteren skal lige samles først. Den blev jo splittet i atomer, for at finde den sk... fejl. Griner
Svar
#41
Så har jeg været ude og rulle 110 km idag, og det gik fint stille og roligt. Dog var der lidt problemer i starten, da den slog nogle små prutter Smil. Men det holdt op efter 1-2 km's kørsel. Den havde stået stille i 2 uger, måske var det derfor??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Har du været ude og køre 110 km på en dag ? :o wow det er ret vildt... Var det ikke koldt ? :P
Svar
#43
Altså.
Du siger, du har kørt godt 70.000 km på 4,5 år. Det er i snit godt 42 km hver evig eneste dag. Sommer, vinter, weekend, jul, påske. Alt!

Med et sådan kørselsbehov kunne det være interessant at høre lidt om din påklædning. Ikke mindst i denne tid.

En af mine kolleger havde en 45'er (model og mærke ukendt) for et par år siden (Den blev i aflåst stand bogstavelig talt brændt af ved Tårnby Station). Han var specielt ked af de stærkt underafkølede lår, han ofte reddede sig efter en tur i køligt vejr.
Han havde ca 15 km hver vej til arbejde, hvilket passer ganske pænt med mit kommende behov.


Og hvor lå fejlen så?
Regulator, ensretter, kabling eller ... ?
Svar
#44
Gæst Skrev:Har du været ude og køre 110 km på en dag ? :o wow det er ret vildt... Var det ikke koldt ? :P


Ja det lyder voldsomt, ikke Smil. Men når afstanden til de næmeste byer er mellem 17 og 30 km, og man skal begge veje+ det løse ja så blev det idag til 110 km tur-retur. Og koldt nææh ikke specielt Smil. Jeg har thermotøj, alm. bukser, en højhalset bluse(tyk), et godt halstørklæde, hjelmhue på(+ hjelm Smil ), og uden på alt det, har jeg så en køredragt af mærket "Lookwell" et par gode vinterhansker, og et par altvejrsstøvler(cycle Spirit) fra www.louis.de

Og det så også svaret på dit spørgsmål Walker1 Smil.
Fejlen lå enten i regulatoren eller ensretteren, og de
blev jo begge skiftet.
Svar
#45
siestaknud Skrev:prøv at tage batteriet helt af og start maskinen på kick. hvis der lige pludselig er fuld knald på alt (undtagen bremslys, blinklys og horn) så er dit batteri klappet sammen og sluger al strøm. en scoter/knallert kan sagtens køre uden batteri.
nogle modeller holder ikke til start uden batteri, på disser modeller smadrer man bla blinkrelæ, hvis ikke batteriet er monteret, da dette er med til at regulere mængden af strøm i elsystemet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Jps Skrev:
walker1 Skrev:Jeg har nu fundet den der reg/rec hos T.Hansen. (De kalder den en regulator) Kan se at den er lagervare i Nykøbing, men ikke i Nakskov!
Det er vist første gang jeg kikker på en stump fra dem, der ikke er på lager hele 5 steder i landet Smil
Og den ligner godt nok den dims med kølefinner, som du havde et billede af.

Hvis det ellers er hos Hr. Hansen, du har været, gætter jeg ud fra prisen på, at du har fået fat i et af hans 3AH syrebatterier.
Den type er naturligvis ikke helt vedligeholdelsesfri, men de har en længere levetid og muligvis også en større kapacitet/volume, har jeg ladet mig fortælle.

Dette er regulatoren:
Regulator

Den anden med køleribber er ensretteren? Smil.



Batteriet(vedligeholdelsesfrit), er ikke fra THansen. Jeg har set regulatoren hos dem, men jeg har købt batteriet hos en ven som har en scooterbutik, men han har ikke de 2 andre tiing før mandag .

du bytter rundt på tingene den på billedet er en modstand, den med køler ribberne er regulatoren, du kan prøve at tage stikket ud af regulatoren, og state scooteren, så kan du hurtigt se om den er defekt, hvis lset på scooteren ændrer sig meget er det din regulator der giver dig problemer.
Svar
#47
Anonymous Skrev:
Jps Skrev:
walker1 Skrev:Jeg har nu fundet den der reg/rec hos T.Hansen. (De kalder den en regulator) Kan se at den er lagervare i Nykøbing, men ikke i Nakskov!
Det er vist første gang jeg kikker på en stump fra dem, der ikke er på lager hele 5 steder i landet Smil
Og den ligner godt nok den dims med kølefinner, som du havde et billede af.

Hvis det ellers er hos Hr. Hansen, du har været, gætter jeg ud fra prisen på, at du har fået fat i et af hans 3AH syrebatterier.
Den type er naturligvis ikke helt vedligeholdelsesfri, men de har en længere levetid og muligvis også en større kapacitet/volume, har jeg ladet mig fortælle.

Dette er regulatoren:
Regulator

Den anden med køleribber er ensretteren? Smil.



Batteriet(vedligeholdelsesfrit), er ikke fra THansen. Jeg har set regulatoren hos dem, men jeg har købt batteriet hos en ven som har en scooterbutik, men han har ikke de 2 andre tiing før mandag .

du bytter rundt på tingene den på billedet er en modstand, den med køler ribberne er regulatoren, du kan prøve at tage stikket ud af regulatoren, og state scooteren, så kan du hurtigt se om den er defekt, hvis lset på scooteren ændrer sig meget er det din regulator der giver dig problemer.

Den jeg henviser til på billedet hedder: Lysmodstand for spændingsregulator. Altså en regulator.

Og den med køleribberne hedder: Spændingsregulator= ensretter. Smil
Og jeg skal ikke have pillet ved det mere, når det virker nu Blink med øjet.
Svar


Forum spring: