Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sådan afdrosles Baotian
#1
http://www.chinesescooterclub.co.uk/tech...strict.pdf

Så vidt jeg kan se er der også vist hvordan man fjerner begrænsningen i CDI?
Hvis den ikke passer denne manual må moderator gerne fjerne den
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(18-02-2012, 09:25)Fjdriver Skrev: http://www.chinesescooterclub.co.uk/tech...strict.pdf

Så vidt jeg kan se er der også vist hvordan man fjerner begrænsningen i CDI?
Hvis den ikke passer denne manual må moderator gerne fjerne den

Jeg har hørt noget om, at man ikke skal gøre således ved cdi, ved nogle modeller, og at man kun er heldig hvis det lykkedes! Så pas hellere på med det!Smil
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
Afdroslet cdi på en 4T er meget risikabelt, hvis man ikke også montere strammere ventilfjedre. Der er stor chance for at en ventil ikke kan nå at lukke ved høje rpm. og så siger det skalderbang - nyt topstykke inc. ventiler, stempel og måske krumtap.
Svar
#4
(20-02-2012, 17:08)Energy Skrev: Afdroslet cdi på en 4T er meget risikabelt, hvis man ikke også montere strammere ventilfjedre. Der er stor chance for at en ventil ikke kan nå at lukke ved høje rpm. og så siger det skalderbang - nyt topstykke inc. ventiler, stempel og måske krumtap.

Arh, stor chance er nu så meget sagt Fræk
Min gamle agility kunne af en eller anden grund trække omdrejningerne helt ud på lige vej, så den slog fra ved 9.000 rpm istedet for 7.000 rpm, og der var aldrig problem med ventilerne Smil
Men måske kommer det også an på, hvornår den slår fra, efter begrænsningen er fjernet Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(26-02-2012, 20:51)baddi Skrev: Arh, stor chance er nu så meget sagt Fræk
Min gamle agility kunne af en eller anden grund trække omdrejningerne helt ud på lige vej, så den slog fra ved 9.000 rpm istedet for 7.000 rpm, og der var aldrig problem med ventilerne Smil
Men måske kommer det også an på, hvornår den slår fra, efter begrænsningen er fjernet Grin

Alt er relativt men der er jo en grund til at man kan købe stramme ventilfjedre.
V. 9000rpm. er du også langt over effektområdet, så en gearing ville have været bedre end at trække alle de rpm. - hvis det var pga. ekstra topfart.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-02-2012, 22:01)Energy Skrev: Alt er relativt men der er jo en grund til at man kan købe stramme ventilfjedre.
V. 9000rpm. er du også langt over effektområdet, så en gearing ville have været bedre end at trække alle de rpm. - hvis det var pga. ekstra topfart.

Ja, havde bare ikke penge eller erfaring til anden gearing Smil Den Ramte da også 70-72 målt ved farttavlen på vejen (lige over 80 på speedometer), med malossi vario og ubegrænset CDI, hvilket gør, at jeg tror, at den måske er blevet sendt til Danmark med den originale 80ccm cylinder på ved en fejl, for den nye agility går ikke nær så stærkt eller høje omdrejninger ved samme opsætning. Smil

Topfarten på den nye på 50-55 er der nu heller intet galt med, jeg kommenterede bare på, at den gamle ikke havde problemer med ventilerne ved fulde omdrejninger Grin

Vil det egentlig være en god idé at købe strammere ventilfjedre, selvom man ikke rammer så høje omdrejninger, eller er det spildte penge? Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(26-02-2012, 23:37)baddi Skrev: Ja, havde bare ikke penge eller erfaring til anden gearing Smil Den Ramte da også 70-72 målt ved farttavlen på vejen (lige over 80 på speedometer), med malossi vario og ubegrænset CDI, hvilket gør, at jeg tror, at den måske er blevet sendt til Danmark med den originale 80ccm cylinder på ved en fejl, for den nye agility går ikke nær så stærkt eller høje omdrejninger ved samme opsætning. Smil

Topfarten på den nye på 50-55 er der nu heller intet galt med, jeg kommenterede bare på, at den gamle ikke havde problemer med ventilerne ved fulde omdrejninger Grin

Vil det egentlig være en god idé at købe strammere ventilfjedre, selvom man ikke rammer så høje omdrejninger, eller er det spildte penge? Grin

Sålænge ventilerne ikke overlapper, er der ingen grund til strammere fjedre - men det er jo bare lige hvornår de begynder at overlappe/svømme. Så ved ubegr. cdi vil det altid være en god ide at montere dem. Blink med øjet

Svar
#8
(27-02-2012, 16:27)Energy Skrev: Sålænge ventilerne ikke overlapper, er der ingen grund til strammere fjedre - men det er jo bare lige hvornår de begynder at overlappe/svømme. Så ved ubegr. cdi vil det altid være en god ide at montere dem. Blink med øjet

Fair nok, det må jeg skrabe nogle penge sammen til Grin Er det en svær mission at sætte strammere fjedere på? Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
(29-02-2012, 00:43)baddi Skrev: Fair nok, det må jeg skrabe nogle penge sammen til Grin Er det en svær mission at sætte strammere fjedere på? Smil

Du skal have special værktøj til montering af dem! Du kan sagtens få dem af, ved fx brug af en top, og en hammer som du lige slår toppen ned på, men til montering skal du bruge rigtigt værktøj, altså med mindre du ved hvordan værktøjet ser ud, og du er lidt kreativBlink med øjet

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3171...1496300736
http://www.louis.de/index.php?topic=artn...r=10003026
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(01-03-2012, 01:18)Ra1994gh Skrev: Du skal have special værktøj til montering af dem! Du kan sagtens få dem af, ved fx brug af en top, og en hammer som du lige slår toppen ned på, men til montering skal du bruge rigtigt værktøj, altså med mindre du ved hvordan værktøjet ser ud, og du er lidt kreativBlink med øjet

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3171...1496300736
http://www.louis.de/index.php?topic=artn...r=10003026

Hmm, det må blive en anden gang så Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(20-02-2012, 17:08)Energy Skrev: Afdroslet cdi på en 4T er meget risikabelt, hvis man ikke også montere strammere ventilfjedre. Der er stor chance for at en ventil ikke kan nå at lukke ved høje rpm. og så siger det skalderbang - nyt topstykke inc. ventiler, stempel og måske krumtap.

Øh, jeg kører somme tider med ubegrænset CDI i min Baotian med en max hastighed på 55 på speedo-meteret. Jeg kører dog aldrig så hurtigt. Kører for det meste 35 eller max 40. Skal jeg være bekymret??

I så fald hvor skaffer jeg så sådan nogen bedre ventilfjedre? Så kan jeg nemlig tage dem med til mekanikeren og få ham til at sætte det på.
Svar
#12
(05-03-2012, 15:51)4takt Skrev: Øh, jeg kører somme tider med ubegrænset CDI i min Baotian med en max hastighed på 55 på speedo-meteret. Jeg kører dog aldrig så hurtigt. Kører for det meste 35 eller max 40. Skal jeg være bekymret???? :/

I så fald hvor skaffer jeg så sådan nogen bedre ventilfjedre? Så kan jeg nemlig tage dem med til mekanikeren og få ham til at sætte det på.


Du skal også være opmærksom på, at der er rigtig mange mekanikere der ikke vil lave kontruktive ændringer/tune scootere mere, da det efter den nyeste lov, også går ud over dem, de kan få en bøde på op til 10.000 hvis det f.eks. kan bevises at det er en mekaniker der har fjernet skiven i variatoren for en kunde.

Ingen af mine lokale mekanikere hjælper ihvertfald med sådan noget mere, medmindre man kender dem, eller kan dokumentere at det er en baneracer.
Svar


Forum spring: