Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot speedfigt 3 køre problemer
#1
Hejsa

Jeg har monrteret Malossi mhr replikka 47mm cylinderkit samt gianelli go udstødningen (uden plumb)
Satte en 68 dyse i min standard karburator og skruet min ludtskrue 2 omgange ud fik den indstillet så den kunne stå i tomgang, men da jeg tog en tur druknede den og fik ikke brændt benzinen ordentlig af. Så jeg prøvede med en 62 dyse i og skruede lidt ind for luftskruen det hjalp en del men det var stadig ikke for godt har været helt nede på 60 og den dør stadig ud efter 300 meter den går i tomgang også kan jeg køre igen uden problemer.
Har prøvet med alle dyser fra 60-68 har også prøvet med powerluftfilter det hjælper ingenting så tror det er karburatoren der er for lille vil bare lige høre om det kan være andet ?

Jeg tænkte lidt på om man kan køre med standard udstødningen? (har lukket for blindrøret)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(16-02-2012, 09:22)Kasper hansen!! Skrev: Hejsa

Jeg har monrteret Malossi mhr replikka 47mm cylinderkit samt gianelli go udstødningen (uden plumb)
Satte en 68 dyse i min standard karburator og skruet min ludtskrue 2 omgange ud fik den indstillet så den kunne stå i tomgang, men da jeg tog en tur druknede den og fik ikke brændt benzinen ordentlig af. Så jeg prøvede med en 62 dyse i og skruede lidt ind for luftskruen det hjalp en del men det var stadig ikke for godt har været helt nede på 60 og den dør stadig ud efter 300 meter den går i tomgang også kan jeg køre igen uden problemer.
Har prøvet med alle dyser fra 60-68 har også prøvet med powerluftfilter det hjælper ingenting så tror det er karburatoren der er for lille vil bare lige høre om det kan være andet ?

Jeg tænkte lidt på om man kan køre med standard udstødningen? (har lukket for blindrøret)

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=12646
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
Blandskrue (luft el. benzin) skal ikke røres fordi man montere kraftigere cyl, det er hoveddyse størrelsen man først og fremmest skal finde frem til.
Mener også, at luftskruen på Peugeot ikke er en luftskrue men en blandskrue, der virker omvendt - ud=mere benzin/mindre luft.
Har du prøvet at holde en hånd for karb. el. filter når du giver fuld gas ? - På den måde kan du finde ud af om den får for meget elller for lidt benzin - det kan nemlig være svært at høre/føle on the fly, Så chek da lige det.
Svar
#4
Det trick med at få scooteren til at tage så mange omdrejninger at baghjuet drejer rundt fungere ikke da jeg skal have den over 5500 omdrejninger før den begynder og drejen og kan ikke engang få den op på 3000 men har fået den indstillet ordenligt så den køre perfekt, men når den kommer over 60 dør den ud til tomgang og hvis jeg er heldig kan jeg lige rede den inden den går ud, og derefter kan jeg bare køre videre.

Er ikke sikker på om det er en blandigskrue eller luftskrue men hvis man skuer den helt ind også 2 og en kvart ud så har den flest omdrejninger.

Har 68 dyse i og 54 er standard.
Svar
#5
Jeg køre med 70cc og Stage udstødningen og malossi variator, og køre med 62 i dyse..
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg køre også med 70ccm (Malossi Mhr Replikka) samt gianelli go udstødning og alle begrænsninger pillet men den vil ikke køre når den kommer over 60km/t så dør den ud jeg kan stadig ikke få den til at tage over 8000 omdrejninger tror med en ubegrænset Cdi og 19mm dellorto karburator men ved ikke helt om cdien er omdrejnings begrænset
Svar
#7
Replica er heller ikke et racekit, svjh. yder det optimalt ved 8500 rpm. (som de fleste sportskit), over de rpm., går effekten ned - selvom omdrejningerne stiger.
Mener også Malossi anbefaler en sport karb. på min. 17,5mm.
Problemet kan simpelthen være, at den orig karb. er for lille - det lyder specielt som for dårlig benzintilførsel (fra tank til svømmerhus).

Svar
#8
Giannelli GO er for lille til MHR Replica.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#9
(16-02-2012, 23:55)Jes P Skrev: Giannelli GO er for lille til MHR Replica.

Ka' ikke lige huske hvor den har sit effekområde, men det er ikke langt fra 8000rpm.

Jeg har selv kørt med MHR Replica + MHR Replica potten, og det spillede omkring de 8-9000rpm. altså slet ikke så højt som racekits, det kan også ses/måles på skylleportene og udstødningsporten, der sidder ret lavt og ikke er monster stor.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ved godt det er sport men den burde stadig sagtens kunne køre mere end 60km/t på speedometeret
Svar
#11
(17-02-2012, 09:50)Kasper hansen!! Skrev: Ved godt det er sport men den burde stadig sagtens kunne køre mere end 60km/t på speedometeret

Helt sikkert. Syns også du skulle prøve en anden karb. Jeg tror ikke den kan levere nok til resten af opsætningen. Rullevægten skal heller ikke være for lille - 7-8 gr. skal de ca. ligge på.
Svar
#12
Den burde uden problemer komme op på mindst 85-90, ellers er der en brist et eller andet sted. Ham her har en orig. cylinder og den render 100 med blot en anden variator og knækudstødning...

http://www.youtube.com/watch?v=ZA6NZHpEi...re=related

Grin
Svar


Forum spring: