Søg Garagen Hej Gæst! Register

Suzuki FL125K7 Adress
#1
Tingene er går hurtig for tiden og jeg regner i slutningen af Mars at have fået mit kørekort til lille MC.
(Jeg regner ikke at det blive noget problem. Jeg har kørt ulovligt 30 i 5 år. Og haft en frifortolkning af reglerne i lysekyse, hvis forholdene tillod det)


Derfor spørger jeg om nogle kender Suzuki FL125K7 Adress?
Jeg overvægter nemlige om det skulle være min første MC.
Der skal nok bemærkes at det er med vilje at kortet kun bliver til lille MC. Jeg er nogle sommer over 21 år)
Elsker friheden med min scooter.

SYM Citycom 300i, 2012, overtaget ved 500 km.
Piaggio Liberty, 2006, overtaget 2012, 17500 km, bruges af kærsten)
Peugeot V-clic, 2011, 9799 km, (afgivet ved døden. 19. maj 2012)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(10-02-2012, 07:14)lunasoft Skrev: Tingene er går hurtig for tiden og jeg regner i slutningen af Mars at have fået mit kørekort til lille MC.
(Jeg regner ikke at det blive noget problem. Jeg har kørt ulovligt 30 i 5 år. Og haft en frifortolkning af reglerne i lysekyse, hvis forholdene tillod det)


Derfor spørger jeg om nogle kender Suzuki FL125K7 Adress?
Jeg overvægter nemlige om det skulle være min første MC.
Der skal nok bemærkes at det er med vilje at kortet kun bliver til lille MC. Jeg er nogle sommer over 21 år)

Jeg går ud fra, at det er bevidst, du går efter en "XL-knallert" med (halvautomatisk)gear Grin , og ikke en, med vario. Måske, for at kunne øve dig, hvis du får lyst til noget større.

Jeg ser ikke ret mange i gadebilledet, men jeg har prøvet en "tur rundt om huset" på en. Når man lige har vænnet sig til "hæl-tå" gearet uden kobling, eller rettere uden koblingshåndtag (den har centrifugalkobling, som vi kender den fra knallerter), så kører den fint derudad, og gearene kan "sparkes" i, uden "tænders gnidsel" Flov . Man skal dog være lidt varsom med nedgearing, hvis man har tunge fødder. Den accelererer fint, men jeg vil mene, at det alt i alt går lidt langsommere, end på rene vario-modeller. Den reelle tophastighed, kender jeg ikke, men speedometeret ramte da 100, hvilket kunne indikere, at den nok kører 85-90, som de øvrige 125ccm firtaktere. Ifølge ejeren, skulle den lille indsprøjtning motor kunne klare 40-45 km/l Grin, hvilket må siges, at være mere end godkendt, hvis det passer.

Kørestilen er mere, som en god gammeldags "gearknallert", end en mc, og fik mig til, at tænke på min gamle Kreidler - det gjorde egrene i hjulene desværre også (et helvedes pudsearbejde Græder ). Men det er en mc, så dine unoder fra "30'er-tiden", må du straks lægge på hylden, da de nu hurtigt vil koste dig dit nyerhvervede kørekort, og gøre et større indhug i din pengepung. Andet klip i kortet på to år, og Addressen har fast adresse på din bopæl, indtil du generhverver kortet Fortvivlet

Personligt, synes jeg, at det er en elegant "lille ulovlig knallert", man kan køre lovligt på. Hjelmboksen er dog ikke meget bevendt, så du skal nok overveje en topboks, som desværre nok kræver, at du ofrer en tusindlap Målløs på en bagagebærer, så du kan montere topboksen. Og ja, som folk ved, er jeg så "magelig", at jeg ikke vil undvære en vindskærm Griner

   

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(10-02-2012, 09:26)kragen Skrev: Men det er en mc, så dine unoder fra "30'er-tiden", må du straks lægge på hylden, da de nu hurtigt vil koste dig dit nyerhvervede kørekort, og gøre et større indhug i din pengepung. Andet klip i kortet på to år, og Addressen har fast adresse på din bopæl, indtil du generhverver kortet Fortvivlet

Naturligvis Udråbstegn

Grunden til at jeg gerne vil have MC-kortet er muligheden for lovligt at kunne følge med bilerne på landvejene. Samt at kunne køre over Storebæltbroen et par gange om året. Det med den frifortolkning i lysekrus betyder at, hvis forholderne tillader har jeg pladsende mig som mc/bil.

kragen: Du har ret med hensyn til XL, jeg vil gerne blive god til at køre med gear. Det skulle gerne være en Suzuki fordi så kan mit forskringselskab forbyde en helårs for 2400, hvis den "kun" er 125cc. Hvilke jeg syndes er billet, da jeg aldrig har haft nogle kørtkort.
Elsker friheden med min scooter.

SYM Citycom 300i, 2012, overtaget ved 500 km.
Piaggio Liberty, 2006, overtaget 2012, 17500 km, bruges af kærsten)
Peugeot V-clic, 2011, 9799 km, (afgivet ved døden. 19. maj 2012)
Svar
#4
(10-02-2012, 11:15)lunasoft Skrev: Naturligvis Udråbstegn

Grunden til at jeg gerne vil have MC-kortet er muligheden for lovligt at kunne følge med bilerne på landvejene. Samt at kunne køre over Storebæltbroen et par gange om året. Det med den frifortolkning i lysekrus betyder at, hvis forholderne tillader har jeg pladsende mig som mc/bil.

kragen: Du har ret med hensyn til XL, jeg vil gerne blive god til at køre med gear. Det skulle gerne være en Suzuki fordi så kan mit forskringselskab forbyde en helårs for 2400, hvis den "kun" er 125cc. Hvilke jeg syndes er billet, da jeg aldrig har haft nogle kørtkort.

Gf vil forsikrer min Yamaha ybr 125 2012, til under 1500kr, helårs, og jeg er kun 18Blink med øjet
Så jeg synes 2400kr er meget.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar


Forum spring: