Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lækker Honda klassiker
#1
Øj øj da, det er ligefør man burde bytte Gixxeren.. Målløs
Sådan en er forbandet sjælden i den stand og farve.
Det var forløberen til den legendariske Honda CB 400 Four - 4 cyl. rækkemotor med den blødeste symaskine motorgang ever.

http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis....arID=83928
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du er en mand med god Smag, har aldrig ejet en mc men tit gloet efter netop CD Four maskiner!

Smukt, det bliver ikke mere tidstypisk!

Men hvorfor lige den lille 3,5'er ?

BTW. når nu vi snakker Honda, så er en CBX6 også en dejlig maskine at kigge på, og lytte til, jeg synes bare det er dejligt at vide at nogen har lavet sådan en maskine, specielt en fabrik der nærmest aldrig bruger mere end 4 cylindre i deres biler Smil

BBTW. den nye CD 1300 A er jo fantastisk designet Smil total retro Blink med øjet
Svar
#3
(06-02-2012, 21:35)Gnuen Skrev: Du er en mand med god Smag, har aldrig ejet en mc men tit gloet efter netop CD Four maskiner!

Smukt, det bliver ikke mere tidstypisk!

Men hvorfor lige den lille 3,5'er ?

BTW. når nu vi snakker Honda, så er en CBX6 også en dejlig maskine at kigge på, og lytte til, jeg synes bare det er dejligt at vide at nogen har lavet sådan en maskine, specielt en fabrik der nærmest aldrig bruger mere end 4 cylindre i deres biler Smil

BBTW. den nye CD 1300 A er jo fantastisk designet Smil total retro Blink med øjet

Nok mest fordi jeg selv startede på en CB 400 Four Supersport 78'er og et par af mine venner kørte netop 350'eren, så det kunne være lidt sjovt at have 350'eren, der er mere klassisk at se på - især med de 4 potter.
Om det er den ene el. anden af de 2, så har de begge den sødeste motor Honda nogensinde har lavet - det er virkelig finmekanik med blød lækker turbinegang.

Yep, både Yamaha med deres XJR 1300 og Suzuki's GSX 1400 - begge i det klassike look, men de er godt nok tuuunge at smide rundt med, i den størrelse vil jeg hellere have sport, der kan styre ordentligt - ellers dør jeg sgu... .P

Svar
#4
Ja, den er meget flot. Prøvede en 350'r i 1981 på en øde landevej, laaaangt ude på landet ved Kalundborg. Den kørte sgi godt Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Energy så skal du fedte for min gode ven CC, det er netop sådan en jeg er ved at restaurere for ham Grin Det er dog 2 cylinder versionen jeg er i gang med.

Hvis man kan, kan du jo kigge på linket på min portal på SC Honda CO 350 K4
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-02-2012, 00:15)Skyteam DAX Skrev: Energy så skal du fedte for min gode ven CC, det er netop sådan en jeg er ved at restaurere for ham Grin Det er dog 2 cylinder versionen jeg er i gang med.

Hvis man kan, kan du jo kigge på linket på min portal på SC Honda CO 350 K4

Den er også super flot den K4 - især den guldfarvede model...mums, minder mig om 750'eren - også i den farve. Jeg har kørt lidt på en ældre Honda 360'er jeg lånte af en ven, er det egentlig ikke samme motor som 350'eren, bare boret op ?

Svar
#7
Nej, det er afløseren CB 350 / 360
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#8
(07-02-2012, 01:31)Skyteam DAX Skrev: Nej, det er afløseren CB 350 / 360


Syns bare de ligner hinanden utrolig meget, men nu kender jeg heller ikke indmaden så godt i de 2 typer, har aldrig rigtig skruet i dem - udover service.
Hovsada.. det var sørme en CJ 360T E jeg lånte og reppede lidt på - US-import, men motoren er samme som den gamle CB 360 : [Image: 128674814_cj250t.jpg]

Svar
#9
Ak ja. Jeg startede kørekortet til mc og bil for ca 34 år siden. Kørelæreren Kaj, havde en Honda 125, og den kørte jeg den første time på. Da jeg mødte op til den anden køretime, fik jeg besked på at køre til en bestemt adr, og guddødemig om det ikke var hos en mc forhandler. Der stod så en 400 four, spritny, som han´s kone Erna havde foræret ham i bryllupsgave, så vidt jeg husker Grin. Stor spænding da han bad mig om at hoppe op på dyret og køre den hjem til hans adr, hold da k... det var fedt Griner. Husker også at Alegro´en han kørte bagefter mig i, forsvandt meget hurtigt i bakspejlene på Honda´en, men det tog Kaj nu med godt humør. Han er desværre død for år tilbage, men ham og konen er de bedste kørelærere Ringsted nogensinde har haft Blink med øjet.
Hilsen Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(07-02-2012, 14:32)max Skrev: Ak ja. Jeg startede kørekortet til mc og bil for ca 34 år siden. Kørelæreren Kaj, havde en Honda 125, og den kørte jeg den første time på. Da jeg mødte op til den anden køretime, fik jeg besked på at køre til en bestemt adr, og guddødemig om det ikke var hos en mc forhandler. Der stod så en 400 four, spritny, som han´s kone Erna havde foræret ham i bryllupsgave, så vidt jeg husker Grin. Stor spænding da han bad mig om at hoppe op på dyret og køre den hjem til hans adr, hold da k... det var fedt Griner. Husker også at Alegro´en han kørte bagefter mig i, forsvandt meget hurtigt i bakspejlene på Honda´en, men det tog Kaj nu med godt humør. Han er desværre død for år tilbage, men ham og konen er de bedste kørelærere Ringsted nogensinde har haft Blink med øjet.
Oooh, det har garanteret været en CB 125 T - jeg har haft en nyere af slagsen, de kører også skidegodt og holder.
Men der er da sket lidt med kubik størrelsen siden - jeg tog kortet for 4 år siden på en 250kg tung Suzuki GSF Bandit 1200 - i snevejr !... Målløs det var specielt svært at få grip i baghjulet med det moment den har.

Svar
#11
CB350.. Ak ja.. For mange år iden havde jeg en nabo (der også var min udlejer), der købte sig så'n en. Kvinden formåede at tage livet af alt hvad hun købte af biler, men i den tid jeg kendte hende i hvert fald, kunne hun ikke slå Hondaen ud af kurs. De lavede nogle forbandet stærke makiner dengang, og så var de tilmed rent øjenguf. Helt sikkert.. Nu om dage ville det være kræs af høj karat at eje så'n et flot eksemplar som du linker til Energy.

Selv nåede jeg ikke at blive helt så fornemt kørende. Det tætteste jeg har haft på en klassiker, var min højt elskede Suzuki T350 (Suzukis svar på Yamaha RD350) fra 72. Tocylindret totakts raket med -så vidt huskes- @ 40hk. Skidesjov at køre på, og selv der omkring 1998 da jeg ejede den, bestemt ikke en langsom maskine. Sådan en ville jeg nu også gerne ha' stående nu må jeg indrømme.
Svar
#12
Også en lækker klassiker den GT 350 T (den og så 360'eren) flotteste 2T motor ever. Dem kan man godt være heldig at finde til en ok pris, der er åbenbart lavet mange af dem og de er ret nemme at renovere.
Desværre er der kommet en tendens (især hos de unge fattige) med, at alle de fine gamle japanere skal laves om til Bobbere el. Caferacere - det meste af det ligner bare lort og er fusket sammen - synd og skam. Men heldigvis er der folk, der passer på de gamle i orig. stand.. hatten af for det..Blink med øjet
Det fine ved at købe sådan en i mintcondition (el. deromkring) er, at den ikke falder i værdi - tværtimod.
Svar


Forum spring: