16-01-2007, 19:10
Min forbremse er begyndt at hænge lidt, forstået således at når man løfter hjulet frit og "spinner" det rundt med hånden, så går det i stå efter 1/2 - 3/4 omgang.
Bremseskiven er også ganske let håndlun efter en tur (hvor jeg ikke har brugt forbremsen).
Klodserne er OK; der er ca. 3/4 tilbage af belægningen.
Jeg har haft caliberen og klodserne af; renset omkring dem og smurt bund og sider med kobberfedt.
Det ene stempel går trægt retur, det andet mere frit.
Har også smurt omkring stemplerne med kobberfedt, men som sagt hænger det stadig lidt.
Hverken stempler eller caliber virker rutent eller tæret specielt meget.
Scooteren (Piaggio Zip 4T) er knap 4 år gl. og har kørt 37.000 km.
- Er der mere jeg selv kan gøre uden at renovere caliberen med 2 nye stempler og pakninger? Og er en evt. renovering noget som man selv kan give sig i lag med eller vil i anbefale at overlade til den lokale scootermekaniker?
Jeg har Haynes scooter manual ("Twist and go" Scooters). Den forklarer fremgangsmåden rimelig instruktivt, men jeg ved ikke om der skal specialværktøj eller andet til.
Bremseskiven er også ganske let håndlun efter en tur (hvor jeg ikke har brugt forbremsen).
Klodserne er OK; der er ca. 3/4 tilbage af belægningen.
Jeg har haft caliberen og klodserne af; renset omkring dem og smurt bund og sider med kobberfedt.
Det ene stempel går trægt retur, det andet mere frit.
Har også smurt omkring stemplerne med kobberfedt, men som sagt hænger det stadig lidt.
Hverken stempler eller caliber virker rutent eller tæret specielt meget.
Scooteren (Piaggio Zip 4T) er knap 4 år gl. og har kørt 37.000 km.
- Er der mere jeg selv kan gøre uden at renovere caliberen med 2 nye stempler og pakninger? Og er en evt. renovering noget som man selv kan give sig i lag med eller vil i anbefale at overlade til den lokale scootermekaniker?
Jeg har Haynes scooter manual ("Twist and go" Scooters). Den forklarer fremgangsmåden rimelig instruktivt, men jeg ved ikke om der skal specialværktøj eller andet til.
--
Hilsen Ole
Hilsen Ole