Søg Garagen Hej Gæst! Register

2 spørgsmål: bundkarpakning og vinterdæk
#1
Hej, jeg har to korte spørgsmål:

1. Gummiringen som fungerer som pakning ved bundkarret gider ikke ned i rillen, den virker for stor. Nogen tips?

2. Kan det passe at Icemann vinterdæk har mindre diameter end standartdæk? Grin Topper nemlig på 28 Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(16-01-2012, 10:59)baddi Skrev: Hej, jeg har to korte spørgsmål:

1. Gummiringen som fungerer som pakning ved bundkarret gider ikke ned i rillen, den virker for stor. Nogen tips?

2. Kan det passe at Icemann vinterdæk har mindre diameter end standartdæk? Grin Topper nemlig på 28 Blink med øjet

Hvilken gummiring, taler vi om? Er det den store "faconsyede2 med huller, der ligger mellem variodæksel og motorblok? Hvis det er, så bliver den med tiden større og større, og der er ikke andet, at gøre, end at købe en ny.

De skulle gerne være henholdsvis 130/70-12 på baghjulet og 120/70-12 på forhjulet. Så den indvendige diameter er 12" (304.8 mm) på begge, , og højden på selve dækket er henholdsvis 70% af 130 (91mm) og 70% af 120 (84mm).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(16-01-2012, 10:59)baddi Skrev: Hej, jeg har to korte spørgsmål:

1. Gummiringen som fungerer som pakning ved bundkarret gider ikke ned i rillen, den virker for stor. Nogen tips?

2. Kan det passe at Icemann vinterdæk har mindre diameter end standartdæk? Grin Topper nemlig på 28 Blink med øjet

Du mener vel pakningen på karburatoren ?
Er den for blitt for stor må den byttes. Eventuelt kan du klippe bort det som er til overs og legge noe flytende pakning der den er klippet over. Det bør fungere. Klipp vekk bare akkurat det som er til overs, slik at endene blir liggende helt inntil hverandre.
Svar
#4
Tak for svarene. Grin

Jo jeg taler om pakningen til karburatoren, og det er pakningen mellem bundkarret og resten af karburatoren. Dér vil den normalt sidde i en rille, lavet til den, men det virker som om at pakningen er for stor på den nye, og ikke kan komme i hele vejen rundt.

Jeg kan huske at jeg havde det samme problem i sommers, men at den til sidst røg ned i rillen. hvordan den endte dér husker jeg dog ikke Ked af det
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
En tur i fryseren, måske Fortvivlet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Bundpakning kan klippes og tætnes i samlingen med flydende pakning - men en ny er klart at fortrække.
Man kan også prøve at varme den over en lighter så den trækker sig sammen igen - pas på den ikke smelter !
Svar
#7
(16-01-2012, 14:52)baddi Skrev: Tak for svarene. Grin

Jo jeg taler om pakningen til karburatoren, og det er pakningen mellem bundkarret og resten af karburatoren. Dér vil den normalt sidde i en rille, lavet til den, men det virker som om at pakningen er for stor på den nye, og ikke kan komme i hele vejen rundt.

Jeg kan huske at jeg havde det samme problem i sommers, men at den til sidst røg ned i rillen. hvordan den endte dér husker jeg dog ikke Ked af det

Ka huske da jeg havde puch maxi at jeg lavede en midlertidlig pakning af en mælketarton :P Smid den en tur i fryseren eller køleskabet så den trækker sig sammen som kragen skriver.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Jeg vil prøve det med fryseren Grin For det er en helt ny pakning, som røg ud af rillen, da jeg tog bundkarret af på den nye agility, og så virkede den for stor til at komme tilbage :S Nu har den fået lov at ligge i garagen i kulde siden da jeg tog den af, men jeg havde desværre ikke tid til at rode med karburatorer idag, da jeg kun nåede at fjerne begrænsningen Smil

Men efter at jeg havde sat malossi vario i begyndte det at blive mærkeligt, for der var absolut ingen ændring i topfart eller kraft. Den trækker stadig 28 km i timen både ned og op af bakke og med 2 på og det hele, så jeg forstår det slet ikke :O

Og da jeg havde det af alligevel, tog jeg mig den frihed at sammenligne vægten af standart vario mod malossi, og standart blæserhjul mod narakus, og jeg fandt at standart blæserhjulet var 2g tungere end narakus, som kun var 60g, og malossi multivar var 4g tungere end standart, som kun vejede 218g. Smil
Så der er nu 1g mere pres på krumtappen, da der var 6g ruller med malossi varioen, men dét tror jeg nu ikke gør noget i ydelsen Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
Hey, fik ordnet hele Fræk
Problemet var, at CDI'en (en juni, 2010 så vidt jeg husker) var begrænset så meget, at omdrejningerne lå for langt under effektbåndet. Med den gamle (maj, 2008) ubegrænsede CDI smider den hverken uafbrændt benzin ud i udstødningen, og den kører meget bedre. Jeg ved ikke hvor hurtigt den kører, da speedometeret ikke vil vise over 30, men fartmåleren ved kanten til odense viste 43 km/t, og det var ikke topfart. Smil Så jeg tror, at benzinøkonomien er bedre nu, hvor den kan ramme effektbåndet og geare ordenligt ud.

Og det hjalp at lade gummiringen være i kolde omgivelser. Den trak sig sammen, så den passede perfekt i rillen Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(20-01-2012, 10:20)baddi Skrev: Hey, fik ordnet hele Fræk
Problemet var, at CDI'en (en juni, 2010 så vidt jeg husker) var begrænset så meget, at omdrejningerne lå for langt under effektbåndet. Med den gamle (maj, 2008) ubegrænsede CDI smider den hverken uafbrændt benzin ud i udstødningen, og den kører meget bedre. Jeg ved ikke hvor hurtigt den kører, da speedometeret ikke vil vise over 30, men fartmåleren ved kanten til odense viste 43 km/t, og det var ikke topfart. Smil Så jeg tror, at benzinøkonomien er bedre nu, hvor den kan ramme effektbåndet og geare ordenligt ud.

Og det hjalp at lade gummiringen være i kolde omgivelser. Den trak sig sammen, så den passede perfekt i rillen Grin

En ubegrænset Agility, skulle gerne ramme de 55 ægte km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
(20-01-2012, 12:24)kragen Skrev: En ubegrænset Agility, skulle gerne ramme de 55 ægte km/t.

Jeg gav heller ikke fuld gas, da jeg kørte over bygrænsen (Det er jo uforsvarligt), men jeg tror da godt, at den kan komme derop nu Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#12
(20-01-2012, 12:43)baddi Skrev: Jeg gav heller ikke fuld gas, da jeg kørte over bygrænsen (Det er jo uforsvarligt), men jeg tror da godt, at den kan komme derop nu Smil

Det var skam heller ikke en opfordring - blot en konstatering Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: