Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem med Pgo Hot 50.
#1
Hej, har en kammerrat der har lidt problemer med sin Hot fra 09, og jeg sagde jo selvfølgelig ja til at prøve og hjælpe ham..
Tror problemet ligger i vaccum hanen uden jeg skulle kunne sige det helt præcist..
Men altså, når benzin- og vaccumslange er monteret til benzinhanen, så kommer der næsten intet benzin ned i benzinfilteret, heller ikke når man prøver at tvinge benzin ned ved at suge i vaccum slangen. Karburatoren er næsten helt ny, det er en Dellorto 21 mm.
Tændrøret gnister fine blå gnister. Men tændrøret ser ret tør ud, så det er ihvertfald noget med den ikke får noget at leve af, håber i vil hjælpe mig og kammerrat med at finde problemet.
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Pil benzinslangen af karburatoren, og sug i vakuumslangen. Hvis der ikke kommer benzin ud af benzinslangen, har du enten byttet om på slangerne, en tom benzintank Fortvivlet, eller også er din vakuumhane defekt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
En benzinhane på en Hot 50, ser således ud, og sidder under tanken:
   

Der er 2 udgange på sådan en benzin vacumhane. Den øverste, er der hvor benzinslangen skal sidde. Og den nederste er der hvor vacumslangen skal sidder. For at teste om denne hane virker, gør du som kragen skriver:
Efter du har fjernet begge slanger fra karburator, tager du først fat i vacumslangen, og SUGER!
Her skal du være opmærksom på, at der burde rende benzin ud af den anden slange, nemlig benzinslangen (den øverste på hanen). Hvis der IKKE render benzin ud af benzinslangen, mens du suger, da er din hane defekt! Hvis der gør, så prøv igen at montere slangerne på karburator, og vær opmærksom på hvor slangerne skal sidde! Benzinslangen sidder normalt, som vist på billedet:
   

Jeg ved, at normalt på Hot 50, så sidder vacumåbningen på studsen, men på denne Dellorto 21mm karburator, der sidder der allerede 3 åbninger på karburator, og derfor må du lukke af for én af de 2 åbninger til vacum, sådan så der ikke fiser luft ind gennem dette hul, som ikke bruges! Formodentlig er en af åbningerne til benzin, som jeg har vist på billedet, den anded lige ved siden af, vil jeg gætte på er til vacum, og den sidste sidder på den anden side, og det tror jeg er der, hvor olieslangen sidder (vist her nede)! (Så vidt jeg husker, så har PGO en indgang til olie, på deres karburatorer!)
   
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#4
Men det jeg synes er lidt mærkeligt er her på original studs, da sidder der allerede 2 åbninger??
   

Er det så én til vacum, og én til olie?Neutral For hvis det er rigtigt, så skal personen altså dække/lukke hele 2 åbninger til på karburatoren. Der sidder 3 åbninger på karburatoren, og den ene af dem, som jeg har vist er benzin åbningen, og den skal selvfølgelig IKKE lukkes! Men de 2 andre!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#5
Den røde ring på Dellorto'en, er overløb.
Desuden er det en PHBG til en Minarelli AM 5/6 motor (gearknallert), der har både vakum og olie på studsen - li'som PGO, derfor mangler de tilslutninger på den viste model.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Når jeg tager benzinslangen af karburator, så kommer der masser af benzin ud når jeg suger i vaccum slangen.
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#7
(07-01-2012, 20:34)Dahlgaard95 Skrev: Når jeg tager benzinslangen af karburator, så kommer der masser af benzin ud når jeg suger i vaccum slangen.

Jamen så er din hane OK. Så har du nok problem med at få benzinen ned til tændrør. Vacumslangen, hvor sætter du den på henne? Ved studsen, eller på karburator?
Originalt, sidder vacumslangen på studsen, så sæt den der! Ellers skal du bare have lukket de øvrige indgange til, med enten noget silikone af en slags, eller noget lim, som måske kan tåle benzin! Fordi lukker du ikke de øvrige indgange, da vil det ødelægge forholdene på benzin og luft nede i cylinder!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#8
Skru bundskruen ud af svømmerhuset og se om der kommer benzin ud (mens du suger i vakumslangen), hvis ikke er det galt med svømmerventilen, og hvis der gør, så chek tomgangsdyse (rens karburator).
Dårlig kompression kan også forhindre, at vacumhane ikke åbner, så det er altså også en mulighed.
Svar
#9
(08-01-2012, 00:47)Ra1994gh Skrev: Jamen så er din hane OK. Så har du nok problem med at få benzinen ned til tændrør. Vacumslangen, hvor sætter du den på henne? Ved studsen, eller på karburator?
Originalt, sidder vacumslangen på studsen, så sæt den der! Ellers skal du bare have lukket de øvrige indgange til, med enten noget silikone af en slags, eller noget lim, som måske kan tåle benzin! Fordi lukker du ikke de øvrige indgange, da vil det ødelægge forholdene på benzin og luft nede i cylinder!

Den køber jeg ikke..
Før min ven fik dette monteret havde jeg det på min scooter, og den kørte perfekt uden det mindste!!
Før det kom på havde scooteren i forvejen svært ved at starte, men lige da kittet kom på (stage 6 racing cylle, 21 mm kabu, stage 6 racing torque) da startede den som den plejede, men med tiden er det blevet værre og værre..
Kan ikke forstå hvis det er karburatoren det er i vejen med, den er ret ny.. Desuden er bundkaret meget rent.. Men jeg vil da godt prøve at rense kaburatoren..
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har så bemærket han kører med den såkaldte RMS Standard krumtap.. Tvivler på kittet m. krumtap kan holde falsk luft tæt.. Da jeg har hørt den krumtap skulle være noget af det dårligste kvalitet.. Og se lige prisen på sådan en.. Det fortæller vidst alt?Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#11
(08-01-2012, 10:41)Dahlgaard95 Skrev: Den køber jeg ikke..
Før min ven fik dette monteret havde jeg det på min scooter, og den kørte perfekt uden det mindste!!
Før det kom på havde scooteren i forvejen svært ved at starte, men lige da kittet kom på (stage 6 racing cylle, 21 mm kabu, stage 6 racing torque) da startede den som den plejede, men med tiden er det blevet værre og værre..
Kan ikke forstå hvis det er karburatoren det er i vejen med, den er ret ny.. Desuden er bundkaret meget rent.. Men jeg vil da godt prøve at rense kaburatoren..

Hvad er det du ikke lige køber?
Det du snakker om, har intet at gøre med, hvad jeg skrev!Neutral
Det har intet at gøre med, HVOR NY karburatoren er, men om hvordan man installere den! Hvis du IKKE har lukket øvrige indgange til vacum osv. til, da vil det ikke være den korrekte løsning, fordi luft kommer ind derfra, og ændre på mængden af luften nede i cylinder!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#12
Og tro mig. Den krumtap du snakker om, fejler intet. Jeg har prøvet massere af dem, og de er faktisk kraftige!Grin
Og krumtappen har intet at gøre med, om den kan holde motoren tæt, eller ej. Det er også hvordan personen monterer den igen!Blink med øjet Monteres den korrekt, så vil motoren også være tæt!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar


Forum spring: