Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem med Pgo Hot 50.
#13
(08-01-2012, 13:50)Ra1994gh Skrev: Og tro mig. Den krumtap du snakker om, fejler intet. Jeg har prøvet massere af dem, og de er faktisk kraftige!Grin
Og krumtappen har intet at gøre med, om den kan holde motoren tæt, eller ej. Det er også hvordan personen monterer den igen!Blink med øjet Monteres den korrekt, så vil motoren også være tæt!

Kraftige tror jeg næppe.. Til standard tror jeg de er fine nok, men til en tunopsætning som stage 6 racing osv tror jeg næppe du kan regne med vil holde i længden.. Ved godt hvis et kit monteres rigtigt (simmerringe) burde den være tæt, men for mig ligner det en krumtap en skævøjet har lavet i tusindvis.
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(08-01-2012, 15:48)Dahlgaard95 Skrev: Kraftige tror jeg næppe.. Til standard tror jeg de er fine nok, men til en tunopsætning som stage 6 racing osv tror jeg næppe du kan regne med vil holde i længden.. Ved godt hvis et kit monteres rigtigt (simmerringe) burde den være tæt, men for mig ligner det en krumtap en skævøjet har lavet i tusindvis.

Nu hører Stage6 racing ikke til blandt de mest kraftige kits, en standard Piaggio tap kan holde til Stage6 racing Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#15
(08-01-2012, 01:32)Energy Skrev: Skru bundskruen ud af svømmerhuset og se om der kommer benzin ud (mens du suger i vakumslangen), hvis ikke er det galt med svømmerventilen, og hvis der gør, så chek tomgangsdyse (rens karburator).
Dårlig kompression kan også forhindre, at vacumhane ikke åbner, så det er altså også en mulighed.

Tak Energy.
Det vil jeg prøve. Og hvis det er sådan at ventilen er ok? Kompressionen er fin.Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#16
(08-01-2012, 15:51)DarkSide Skrev: Nu hører Stage6 racing ikke til blandt de mest kraftige kits, en standard Piaggio tap kan holde til Stage6 racing Blink med øjet

Det ved jeg godt, men sammen med en god potte der er dimensioneret til kittet så kan den stadig godt arbejde Smil.
Men tror ikke sådan en rms standard tap til 300 kr vil kunne, det er vidst en ''billig imidlertidig løsning..''
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#17
(08-01-2012, 16:03)Dahlgaard95 Skrev: Det ved jeg godt, men sammen med en god potte der er dimensioneret til kittet så kan den stadig godt arbejde Smil.
Men tror ikke sådan en rms standard tap til 300 kr vil kunne, det er vidst en ''billig imidlertidig løsning..''

Både og, hvis tappen er monteret med et sæt ordenlig lejer så kan den godt holde lidt tid.

RMS er ikke så dårlig som mange gør det til, jeg har dog set et par af de RMS tappe med rødt plastikfyld smide fyldet med motorskade til følge.

Men det kan ske for selv de dyre mærker.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Det er netop sådan en med orange rødt plastikfylde i afbalanceringerne..Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#19
(08-01-2012, 16:07)Dahlgaard95 Skrev: Det er netop sådan en med orange rødt plastikfylde i afbalanceringerne..Smil

Den er slet ikke så svag som man skulle tro, de har dog haft et par uheldige udgaver, men det har Doppler også Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#20
(08-01-2012, 16:28)DarkSide Skrev: Den er slet ikke så svag som man skulle tro, de har dog haft et par uheldige udgaver, men det har Doppler også Grin

Ja det ved jeg, de kan overhovedet ikke holde til de 18.000 rpm som nogle af siderne skriver, det er også overdrevet til den pris de står til. 1000 kr for sådan en tap er ingen penge.Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#21
Hejsa....

Jeg kører selv med RMS tap i min, det er dog den lidt dyrer udgave og har intet og udsætte på den.
http://www.msp-tuning.dk/pi/Krumtap_RMS_..._1821.aspx

Nu ved jeg ik om i kører vacum via studsen eller karburatoren, men tjek lige at i har fået blændet den anden ordentligt af.

Når der er liv i den har i så prøvet at spraye med starthjælpe/ karburatorrens på ALLE samlinger??. Hvis den på et tidspunkt stige eller falder i omdr, så er den utæt det sted.

Jeg var selv ved og bliver idiot ( ingen kommentar TAK Griner ) efter et krumtap skift, der viste det sig på den måde og være utæt i blokken. Normalt er en utæthed noget man kan se ( mørke plamacer ), men denne her kunne jeg sku ik se Ked af det .

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(10-01-2012, 00:57)Tempo Skrev: Hejsa....

Jeg kører selv med RMS tap i min, det er dog den lidt dyrer udgave og har intet og udsætte på den.
http://www.msp-tuning.dk/pi/Krumtap_RMS_..._1821.aspx

Nu ved jeg ik om i kører vacum via studsen eller karburatoren, men tjek lige at i har fået blændet den anden ordentligt af.

Når der er liv i den har i så prøvet at spraye med starthjælpe/ karburatorrens på ALLE samlinger??. Hvis den på et tidspunkt stige eller falder i omdr, så er den utæt det sted.

Jeg var selv ved og bliver idiot ( ingen kommentar TAK Griner ) efter et krumtap skift, der viste det sig på den måde og være utæt i blokken. Normalt er en utæthed noget man kan se ( mørke plamacer ), men denne her kunne jeg sku ik se Ked af det .

Mvh.
Tempo

Så man kan altså sprøjte starthjælper i karburator, og undersøge, om motoren er utæt? Eller siger du, at man skal sprøjte det på alle samlinger, og hvis den dér går højere op/ned i omdrejninger, da vil det sige, at den er utæt?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#23
Du lader den stå i tomgang og sprayer på en samling af gangen udefra, hvis den så stiger eller falder i omdr. så er den ik tæt der hvor du sprayer..

Et Eks. Du starter ved indsugningen ( karb på studs - studs på membranhus -membranhus på blokken ) osv., så du for tjekket alle samlingerne en efter en.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#24
(10-01-2012, 00:57)Tempo Skrev: Hejsa....

Jeg kører selv med RMS tap i min, det er dog den lidt dyrer udgave og har intet og udsætte på den.
http://www.msp-tuning.dk/pi/Krumtap_RMS_..._1821.aspx

Nu ved jeg ik om i kører vacum via studsen eller karburatoren, men tjek lige at i har fået blændet den anden ordentligt af.

Når der er liv i den har i så prøvet at spraye med starthjælpe/ karburatorrens på ALLE samlinger??. Hvis den på et tidspunkt stige eller falder i omdr, så er den utæt det sted.

Jeg var selv ved og bliver idiot ( ingen kommentar TAK Griner ) efter et krumtap skift, der viste det sig på den måde og være utæt i blokken. Normalt er en utæthed noget man kan se ( mørke plamacer ), men denne her kunne jeg sku ik se Ked af det .

Mvh.
Tempo

Problemet er løst, fik renset karburatoren, tjekket benzinhanen og ellers bare et nyt tændrør.Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar


Forum spring: