Søg Garagen Hej Gæst! Register

Case til knallerthistorie
#37
(04-01-2012, 19:05)kragen Skrev: De kan for min skyld kalde dem Lille Hother og Store Tusnrelda, eller hvad de ellers vil, men det ændrer ikke ved, at det hedder lille- og stor knallert, såvel i lovgivningen, som i detailforeskrifterne. Før, hed de ikke-registreringspligtig knallert, og registreringspligtig knallert. Før dette, 1997, så vidt jeg lige husker, da der kun var en type, hed det blot knallert. Før dette, hed det cykel med hjælpemotor. Det har aldrig heddet EU-knallert, EU-scooter, scooter, knalleretbil eller noget andet Blink med øjet .

På din forsikrungspolice, vil jeg næsten garantere, at der står enten knallert, ikke-registreringspligtig knallert, registreringspligtig knallert, eller lille/stor knallert, afhængig af alder, og ikke eu-knallert/scooter.

EU-knallert udtrykket har dog været brugt, lige siden 45'erne kom til landet for mange år siden, og refererer derfor til denne (lovmæssigt, kaldet stor knallert). Navnet kommer sig af, at den er indført pga. EU. Egentlig ville de danske politikere slet ikke have dem. Standard holdningen var noget i retning af: "En knallert på vejbanen? I må være gale, få det monster væk!" Rullende øjne

Der er mange eksempler på brugen af ordet, EU-Knallert. Fx. bruger Falck det også.

Og ja, det er møgirriterende at det samme kaldes så mange forskellige ting. Det gør det ikke ligefrem nemmere, at blive klog på Neutral
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
At Falck også bruger navnet, gør det ikke bedre Fræk

Mit indtryk er dog, at EU-knallert også i dagligsproget er ved at være passé, og ertattet af 45'er eller stor knallert. For orden skyld, er det da værd, at bemærke, at man i andre EU-lande opererer med EU25'ere og EU45'ere, men selvsagt ikke med en EU30'er, da en 30'er per definition ikke er en EU-standard. og iøvrigt ikke er en "lille knallert", men en motorcykel på linie med en 45'er.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#39
Undskyld mit sprog. Rullende øjne

Men jeg synes simptelthen det er for latterligt, at man nu får en bøde på 1000 kr, for at køre 31 kmt på en helt standard og LOVLIG scooter/knallert.

Er selv på det seneste blevet overhalet af flere cyklister på min helt LOVLIGE scooter som kører 35 kmt allerhøjst, jamen hvad er meningen med en 30 knallert tænker jeg?.

Hvorfor fanden gør man ikke sådan, at når man bliver 17 år, så skal man til en ekstra køreprøve og derefter kan man køre på en 45' scooter på cykelstien og IKKE på vejen hvor alle bilister er ligeglade med en.

Og til sidst, så er en knallert skam også et dagligt transportmiddel for nogle folk. Og så er det bare ikke fair at en flok unge idioter skal køre rundt på deres ulovlige scootere og ødelægge det for os andre ØV siger jeg bare !

VÅGN OP DANMARK I SOVER ! Overrasket
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
#40
(04-01-2012, 22:00)Daniel-45 Skrev: Undskyld mit sprog. Rullende øjne

Men jeg synes simptelthen det er for latterligt, at man nu får en bøde på 1000 kr, for at køre 31 kmt på en helt standard og LOVLIG scooter/knallert.

Uanset knallertens maksimal hastighed, skal du til enhver tid holde dig på, eller under, fartgrænsen. Gashåndtaget er variabelt, og ikke en tænd/sluk-knap, selvom de fleste bruger det som sådan. Det gælder også for alle andre transporttyper. Og bødestørrelsen for at køre 31 km/t i en 30 km/t zone, er den samme for lille knallert, stor knallert, bil, motorcykel osv.

Så jeg kan ikke se problemet.
Svar
#41
(04-01-2012, 22:33)Teddy Skrev: Uanset knallertens maksimal hastighed, skal du til enhver tid holde dig på, eller under, fartgrænsen. Gashåndtaget er variabelt, og ikke en tænd/sluk-knap, selvom de fleste bruger det som sådan. Det gælder også for alle andre transporttyper. Og bødestørrelsen for at køre 31 km/t i en 30 km/t zone, er den samme for lille knallert, stor knallert, bil, motorcykel osv.

Så jeg kan ikke se problemet.

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boede...llert.aspx tjek bøderne..
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
De 31 km/t er reelt 34 km/t, idet der fratrækkes 3 km/t fra målingen. Det giver en overskridelse på over 10%, der udløser samme bøde, uanset om du kører bil eller knallert.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#43
Skal det så forstås som "det man kørte" eller "det den kan køre".
Jeg tror det bliver det sidste, og så er politiet ligeglade med at gashåndtaget er variabelt Neutral
Speedfight número dos
Svar
#44
(04-01-2012, 23:02)mkr Skrev: Skal det så forstås som "det man kørte" eller "det den kan køre".
Jeg tror det bliver det sidste, og så er politiet ligeglade med at gashåndtaget er variabelt Neutral

En hastighedsbøde, kan man kun få, når man er målt, mens man kører. De bøder, du kan få på rullefelt, er ikke hastighedsbøder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#45
(04-01-2012, 22:51)Daniel-45 Skrev: http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boede...llert.aspx tjek bøderne..

Hvad er din pointe?

Hold dig inden for lovens grænser, så koster det ikke noget...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
(04-01-2012, 23:13)Teddy Skrev: Hvad er din pointe?

Hold dig inden for lovens grænser, så koster det ikke noget...

Det tror jeg egentlig ikke, men chancen for at gøre noget der er ulovligt, ved at holde sig inden for lovens rammer, er væsentlig mindre.

Paradokset er så at hvis din knallert kører mere end den er godkendt til, får du en bøde for konstruktiv ændring hvis du gør noget for at den skal køre langsommere. Spørgsmålstegn
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#47
(04-01-2012, 23:18)Skyteam DAX Skrev: Det tror jeg egentlig ikke, men chancen for at gøre noget der er ulovligt, ved at holde sig inden for lovens rammer, er væsentlig mindre.

Paradokset er så at hvis din knallert kører mere end den er godkendt til, får du en bøde for konstruktiv ændring hvis du gør noget for at den skal køre langsommere. Spørgsmålstegn

1. Had mener du? Der er NUL chance for at lave noget ulovligt, hvis man holder sig inden for lovens rammer. Det siger da, sig selv Grøn grin

2. Det er så en helt anden ting. Det jeg spørger ind til, er hvorfor Daniel mener at det er så slemt med de nye bødetakster. Jeg kan ikke se problemet?
Svar
#48
(04-01-2012, 23:22)Teddy Skrev: 1. Had mener du? Der er NUL chance for at lave noget ulovligt, hvis man holder sig inden for lovens rammer. Det siger da, sig selv Grøn grin

2. Det er så en helt anden ting. Det jeg spørger ind til, er hvorfor Daniel mener at det er så slemt med de nye bødetakster. Jeg kan ikke se problemet?

Problemet med faste bødetakster er, at straffen for dem, der har mange penge, ikke er så stor, som for folk med få penge.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: