Søg Garagen Hej Gæst! Register

Case til knallerthistorie
#13
(03-01-2012, 21:40)barden Skrev: "Case til knallerthistorie"

Hej Asger Mow_DR NYHEDER

Jeg har læst dit indlæg på Billig-Scooter.

Jeg synes dog det tegner til at blive endnu en historie om knallertbøller.!

Var det ikke en ide at skille sig ud fra mængden og prøve noget nyt?. Du kunne blandt andet i det indslag også fokusere på glæden ved at køre på Knallert. Få nogle idéer ved at læse i nedenstående links, (kræver login)

Med venlig Hilsen

xx

Kopi sendt til: amow@dr.dk


Søndagsudflugter i jylland

Påsken 2012 - Sjælland rundt

Tur til Pandekagehuset 2011

Nordjyllandstur (Skagen, Bunkermuseum, Hanstholm)

[Kvie Sø, Touring] (Weekend 10-11 Apr. 2010)

Godt initiativ, Barden - de "virkelighedsskabere" har godt af at få noget andet input at tykke på end deres fordomme rækker til!

Kragen - kan du også bidrage til Asger med dine tanker ovenfor ?
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(03-01-2012, 23:03)Jps Skrev: Nej, som sædvanlig vil jeg så sige. Men håbet er der da Smil.

Hvor? Rullende øjne
Svar
#15
(04-01-2012, 00:28)Teddy Skrev: Hvor? Rullende øjne

Hos undertegnede Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#16
(04-01-2012, 00:32)Jps Skrev: Hos undertegnede Smil.

Og jeg som troede at jeg var superoptimist Griner
Svar
#17
Jeg har på mit eget forum, scooterklubben skrevet følgende e-mail til Asker Mow:

" Du har oprettet dig som bruger på mit forum, og søger en case.

Du skriver blandt andet :

"Hej Alle, Tv avisen laver et indslag om unge knallertbilister. Jeg
søger en eller to unge fyrer, der er mellem 16 og 18 år, der har en knallert,
som de er glade for at køre på. I skal fortælle, hvorfor I godt kan lide
at køre på knallert, om I er fartglade, og så skal I forholde jer til
risikoen ved..."

Jeg har så et par spørgsmål jeg gerne vil have besvaret.

1 Hvad er en knallertbillist

2 Hvorfor søger du kun de unge af slagsen

3 Hvis jeg decifrerer #1 rigtigt, er det dem der kører hvad der populært kaldes
EU knallerter, eller Scooter 45, og så skyder du meget forkert, da man skal være
18 år gammel, OG have kørekort for at føre et sådan kørekort, så her mister du
ca 66 % af din målgruppe.


4 Det lyder på mig som om du vil lave noget lignende hvad TV2 lavede sidste år
med vanvids MC'ister, men hvorfor ikke fortælle virkeligheden, og eventuelt selv
prøve den på egen krop ?

Jeg ser frem til en god dialog omkring dit indlæg.

Med venlig hilsen

Søren Hansen.

P.S. Denne e-mail vil blive postet på diverse knallertfora, så vi alle kan
følge hvad jeg tror kan blive et spændende indslag.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Ser spændende ud Smil ville gerne hjælpe ham, da jeg er 16, kører på scooter hver dag, og har erfaring med både fart og uheld (dog ikke samtidig), men jeg kan ikke finde tid til det mellem skolearbejde og arbejde, men hvis han kan vente, vil jeg gerne være til rådighed Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#19
(04-01-2012, 00:02)Skimester Skrev: Godt initiativ, Barden - de "virkelighedsskabere" har godt af at få noget andet input at tykke på end deres fordomme rækker til!

Kragen - kan du også bidrage til Asger med dine tanker ovenfor ?

At dømme efter spørgsmålene, frygter jeg, som tidligere sagt, at det igen blot handler om et tendentiøst indslag om unge vilde knallertkørere, der ikke har den fjerneste ide om risikoen ved at køre på knallert, og som er til gene for bilister, cyklister m.fl. Det overvældende flertal af knallerister, herunder så sandelig også unge, der har knallerten som et nødvendigt transportmiddel, og som året rundt, udsætter sig selv for vejrets, og især risikerer liv og lemmer på grund af bilisters manglende overholdelse af færdselsloven, har i denne forbindelse ingen interesse, idet politikerne ved, at det koster stemmer, at træde bilisterne over tæerne. Da lille knallert skal dele pladsen med cyklister, og disse har en "økologisk stjernestatus", som de ofte udnytter på det groveste, er knallerten også ugleset blandt disse. Årsag og virkning, har derfor ringe interesse. Politikerne har derfor "vedtaget", at knallerten er en pestilens, man på alle måder skal chikanere bort fra trafikbilledet - altså lige bortset fra yderområderne, hvor det offentlige så skal investere i kollektiv transport for de unge til og fra skole, idræt m.m., eller hvor forældrne så skal trasnsportere de unge. Her er knallerten lige pludselig et aldeles fint alternativ, idet cyklen reelt ikke er et brugbart alternativ. I disse områder, er man endda villige til, at se på dispensationsmuligheder for, at selv 12 årige evt. kunne få tilladelse til, at benytte knallerten til og fra skole, idræt m.m.

I alle andre områder, ønskes knallerten væk, og til det brug, ønsker man nogle skræmmeeksempler, så man kan "retfærdiggøre" den klapjagt, der er på knallerister. Man bruger her sanktioner, der ville være helt utænkelige, hvis det drejede sig om bilister.

Jeg tænker i den forbindelse på de mere end tvivlsomme konfiskationsregler, der betyder, at selvom man ikke kører mere end den tilladte hastighed, så kan/vil knallerten blive konfiskeret, og efter de nye regler, vil retten til at erhverve kørekort blive udsat, med ikrafttræden op til tre år efter domsafsigelse, hvilket er uhørt i dansk retspraksis, og mig bekendt, kun gælder for knallerister. Kan en lille knallert køre 43 km/t, kan det derfor for en 15 årig betyde en økonomisk lussing på over 20.000 kr., og en udsættelse af retten til erhverve bilkørekort til han er fyldt måske 19 år. Det er vist ret enestående i EU, og næppe en proportional straffeudmåling, man ville turde overføre til bilister - der jo har stemmeret, og udgør den væsentligste del af vælgerkorpset. Ingen ville vel drømme om, at blokkere bilers gearkasse, så man kun havde de tre første gear til rådighed, og konfiskere bilen, hvis den kunne passere de 143 km/t, samt inddrage førerretten for et år eller to.

Da lille knallert (30'ere) efter 2013 alligevel bliver kategoriseret, som motorcykel, og dermed også bliver et køretøj, hvortil der kræves kørekort, så afskaf den, da man ikke vil vil indføre 25'eren. Hæv den maksimale hastighed for 45'eren til 50-60 km/t, som alligevel er den maksimale hastighed for en 50 ccm firtakter, så den ikke generer bilisterne i byen, og giv 16 årige ret til, at erhverve køretkort til den. Knallerten vil så forsvinde fra cykelstien, hvilket vil fjerne 2/3 af de alvorlige ulykker, forårsaget af bilisternes manglende overholdelse af vigepligten, og bilisterne vil ikke skulle køre i kø efter en 45'er i byerne. Det ville endvidere skåne miljøet, idet en afdroslet knallert ofte vil køre næsten 20 km mere per liter benzin, og larme mindre. Vil man af miljøhensyn så også kun tillade euro-3 firtaktere, som i flere andre byer, so be it. Når det gælder selve køretøjet, så er der intet sikkerhedsmæssigt, der hindrer en forøgelse af farten til 50-60 km/t, da det er den fart, de er bygget, og tilmed godkendt til.

Da hovedparten af de alvorlige ulykker skyldes bilisters brud på vigepligten, er der heller ikke noget statistisk grundlag for at postulere, at hovedårsagen til ulykkerne skyldes ulovlige konstruktive indgreb i knallerten. Statistisk set, forholder det sig nemlig, af samme grund, på samme måde med alvorlige ulykker for cyklister.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#20
Ih altså Kragen, du har jo næsten skrevet artiklen for ham allerede Blink med øjet
Men gode ord er det da! Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#21
Kragen glem ikke Cyklelister (uden at se sig for, og med høretelefoner) der kommer ud fra en sidevej og absolut skal bruge hele stien til at klare svinget på.

Cykelister der absolut skal ligge siden om side og nægter at flytte sig. Før man trykker hornet i bund.

Og når man kommer kørerende imod nogle cykelister så vil de absolut over i venstre side af stien. Har prøvet at kører zigzag med nogle og til sidst skulle bremse hårdt op. Fordi at de blev ved med at skifte bane.

Vil gerne give dig ret i at alle scooterer skulle ligge på vejen og køre omkring de 60. Det er en god hastighed hvor man kan følge bytrafikken, og så kunne man overlade vores sti systemer til de dødsensfarlige cykelister!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(04-01-2012, 11:33)Rjdahl Skrev: klip

Vil gerne give dig ret i at alle scooterer skulle ligge på vejen og køre omkring de 60. Det er en god hastighed hvor man kan følge bytrafikken, og så kunne man overlade vores sti systemer til de dødsensfarlige cykelister!

Aj, så vil cyklisterne da bare begynde at forlange at have ret til at køre på vejbanen (som de jo gør alligevel når det passer dem), fordi de dermed kan benytte venstresvingsbanen, i stedet for at skulle køre lige over, stoppe op, vente på grønt for tværgående lys.

Herefter indskriver de vatpi*ke i folketinget at dette skal være lovligt. Så begynder cyklisterne at klage over alle andre køretøjer er hensynsløse, og bør fjernes helt fra vejen og så videre.

Derefter er det fodgængernes tur, og til sidst må man kun færdes i danmark på cykel.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#23
Citat:Derefter er det fodgængernes tur, og til sidst må man kun færdes i danmark på cykel.

Now thats a scarry thought!
Svar
#24
(04-01-2012, 11:39)Skyteam DAX Skrev: Aj, så vil cyklisterne da bare begynde at forlange at have ret til at køre på vejbanen (som de jo gør alligevel når det passer dem), fordi de dermed kan benytte venstresvingsbanen, i stedet for at skulle køre lige over, stoppe op, vente på grønt for tværgående lys.

Herefter indskriver de vatpi*ke i folketinget at dette skal være lovligt. Så begynder cyklisterne at klage over alle andre køretøjer er hensynsløse, og bør fjernes helt fra vejen og så videre.

Derefter er det fodgængernes tur, og til sidst må man kun færdes i danmark på cykel.

Samtidigt med, at man har hævet bødetaksterne for cyklisterne (og alle andre), bla. for at køre over for rødt, eller i den forkerte retning, så mener de kloge hoveder, at man forsøgsvis skal tillade cyklister at svinge til højre, selvom der er rødt lys, og at de må køre modsat færdselsretningen i ensrettede gader. Godt nok kun udvalgte steder, men hvad er det for et inkonsekvent signal, at sende, når man samtidigt hæver taksterne for de samme ulovligheder andre steder, og ikke tillader alle, at gøre det? Er der mon nogle indflydelsesrige ansatte i de lovgivende forsamlinger, der ikke har tid til, at følge de almindelige færdselsregler, når de cykler til og fra arbejde?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: