Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny regel for knallerter/scooter pr. 1/7-06-opdateret 5-1-07
#73
Det er en ok pris for en plade - men gad vide om det så stadigt vil koste 380 kr at omregistrere den ligesom det gør med en 45'er? - hvis ja, så bliver det sku en pengemaskine med alle de knallerter der bli'r handlet.

Så er det da billigere at aflevere pladen, sælge den, og lade køber hente en ny for 90 kr.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#74
Corty Skrev:Det er en ok pris for en plade - men gad vide om det så stadigt vil koste 380 kr at omregistrere den ligesom det gør med en 45'er? - hvis ja, så bliver det sku en pengemaskine med alle de knallerter der bli'r handlet.

Så er det da billigere at aflevere pladen, sælge den, og lade køber hente en ny for 90 kr.

45'ern bliver jo behandlet på samme måde som en bil, når det gælder disse ting. Men ikke en 30'er tror jeg??
Svar
#75
Fandt lige denne danske "30'er plade" fra perioden 1951-53 Smil.

[Image: Z12836.jpg]
Svar
#76
På færdselsstyrelsens hjemmeside, er henvisning til lovene, som gælder den 1.7.
Færdselsstyrelsen - NyhederTypeattest for lille knallert (?knallert 30?) fra 1. juli 2006
Svar
#77
Ja så er det(desværre?) slut med at købe 30'er knallerter, uden plade. Når vi altså lige ser bort fra de forhandlere, der stadig har "gamle" 30'ere stående.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#78
hvorfor desværre?
Svar
#79
steen55 Skrev:hvorfor desværre?

Det skrev jeg sådan set, mest for sjov. Der er jo nogle, der helst vil køre uden plade. Jeg står lidt med et ben i hver lejer, så at sige.

Og så tror jeg at salget af knallert/scootere daler en del fremover, ligesom i 80'erne da den fjollede regel om max 2gear og 60 kg, blev indført. Der gik der lang tid (2-3-4 år), før salget gik opad igen.

Men de unge der køber knallert/scooter nu, piller jo bare pladen a', og "skider" på konsekvenserne?
Svar
#80
Det skulle have været indført for mange år siden. Det bør løse mange af de problemer som politiet står med i dag, blandt hjernedøde knallertkørere.

Hvorfor nogen har noget imod at have nummerplade på sin knallert aner jeg ikke.

På med den og lad den blive siddende, er vist bare min mening.
Svar
#81
Jps Skrev:Ja så er det(desværre?) slut med at købe 30'er knallerter, uden plade. Når vi altså lige ser bort fra de forhandlere, der stadig har "gamle" 30'ere stående.

Hvis du med "gamle" mener brugte - så ja. Hvis det er "gamle" fabriksnye, så er det på med den gule plade.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#82
kragen Skrev:Hvis du med "gamle" mener brugte - så ja. Hvis det er "gamle" fabriksnye, så er det på med den gule plade.

Det er nye ubrugte der er købt af forhandleren fra importøren før den 1/7-06. De må sælges uden plade.
Svar
#83
Jps Skrev:
kragen Skrev:Hvis du med "gamle" mener brugte - så ja. Hvis det er "gamle" fabriksnye, så er det på med den gule plade.

Det er nye ubrugte der er købt af forhandleren fra importøren før den 1/7-06. De må sælges uden plade.

Nej, det må de ikke! Hvis du køber en ny knallert hos en forhandler - herved forstås en knallert, der ikke har været solgt før (og dermed ikke har været lovpligtig forsikret tidligere) - så er der ingen vej uden om. Det er i den forbindelse ligegyldigt, hvorlænge forhandler eller importør har haft knallerten "stående". Reglen er ikke "årgangsbestemt", men tager alene udgangspunkt i, hvornår knallerten bliver solgt første gang til forsikringspligtig forbruger (ibrugtagningen).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#84
kragen Skrev:
Jps Skrev:
kragen Skrev:Hvis du med "gamle" mener brugte - så ja. Hvis det er "gamle" fabriksnye, så er det på med den gule plade.

Det er nye ubrugte der er købt af forhandleren fra importøren før den 1/7-06. De må sælges uden plade.

Nej, det må de ikke! Hvis du køber en ny knallert hos en forhandler - herved forstås en knallert, der ikke har været solgt før (og dermed ikke har været lovpligtig forsikret tidligere) - så er der ingen vej uden om. Det er i den forbindelse ligegyldigt, hvorlænge forhandler eller importør har haft knallerten "stående". Reglen er ikke "årgangsbestemt", men tager alene udgangspunkt i, hvornår knallerten bliver solgt første gang til forsikringspligtig forbruger (ibrugtagningen).


Egentligt forståeligt nok. Men hvor har du den viden fra??
Svar


Forum spring: