Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO vs. CPI
#1
Denne tråd er blevet delt op fra et emne der gik i OT, SLK



Du køber bare ikke en pgo til det dobbelte, nå du kan få en giantco til det halve, med 4takt og langt bedre optræk.
Ham der har prøvet en giantco og skriver den trækker skidt, har været forbi en thansen med en skidt mekker... er luftblandningen sat rigtig så trækker den rigtig godt, en lille tilføjelse, det hjælper ikke en dyt på optrækket at skifte cdi enhed, ved ikke lige hvem der har bundet dig den på ærmet..
giantco er billig ja, men det er stadig en udmærket kvalitet. og ihvertfald bedre kvalitet end pgo og cpi.
giantco kan klart anbefales.
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Xander Skrev:Du køber bare ikke en pgo til det dobbelte, nå du kan få en giantco til det halve, med 4takt og langt bedre optræk.
Ham der har prøvet en giantco og skriver den trækker skidt, har været forbi en thansen med en skidt mekker... er luftblandningen sat rigtig så trækker den rigtig godt, en lille tilføjelse, det hjælper ikke en dyt på optrækket at skifte cdi enhed, ved ikke lige hvem der har bundet dig den på ærmet..
giantco er billig ja, men det er stadig en udmærket kvalitet. og ihvertfald bedre kvalitet end pgo og cpi.
giantco kan klart anbefales.

Den er absolut ikke bedre kvalitet end PGO, det får du aldrig nogensinde overbevist mig om. Bl.a. har den meget smalle hjul/dæk(ved godt det er 12") Det eneste, der er godt ved den, er 4taktslyden Blink med øjet.

Så jo, jeg køber til hver en tid en PGO, der er dobbelt så dyr som Giantco'en, og i en bedre kvalitet.

Men det da klart du forsvarer modellen, når du arbejder i THansen. Grin
Og jeg forsvarer min BIG, fordi det er den bedste scooter/knallert jeg har haft i nyere tid.
#3
jps
behøver nu ikke overbevise dig.
pgo er samme billige møg som cpi er lavet af.
og forsvarer skam ikke.. det meste af det thansen sælger er noget lort for at sige det mildt, men giantcoen har de gjort det rigtig godt med..
lige en lille bemærkning.. hvad har smalle dæk lige med kvalitet at gøre????
Det hedder lavprofil og det er noget de store og dyre modeller kører med.. at jeg foretrækker ballondæk er så en anden snak.
pgo sku overveje at sælge ud til thansen så ku det være de ku komme af med deres køretøjer, for det er da godt nok det arveste lort, og er sikker på at thansen nok ku få dem solgt for cpi priserne hvis de gør sig umage.. og dog, efter giantco kom i handelen har vi kun solgt 1 cpi, hvor vi på samme periode har solgt en 20-30 giantco.
men det er da rart at høre at du har været heldig at få fingrene i en af de få pgo der rent faktisk kan trille ved egen hjælp, så er der da nogen der ikke er blevet taget i røven, udover prisen som er horribel for sån et stykke plastik
#4
Xander Skrev:med 4takt og langt bedre optræk.
Ham der har prøvet en giantco og skriver den trækker skidt, har været forbi en thansen med en skidt mekker... er luftblandningen sat rigtig så trækker den rigtig godt

Hmmm, hvor arbejder du henne.
Der vil jeg gerne have min giantco til service, for den trækker elendigt.
Men jeg er også sikker på der er noget andet i vejen.
Rullerne er for store, de ruller ikke frit i varioen.

Måske en produktions fejl.

Bjarne
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
#5
Xander Skrev:jps
behøver nu ikke overbevise dig.
pgo er samme billige møg som cpi er lavet af.
og forsvarer skam ikke.. det meste af det thansen sælger er noget lort for at sige det mildt, men giantcoen har de gjort det rigtig godt med..
lige en lille bemærkning.. hvad har smalle dæk lige med kvalitet at gøre????
Det hedder lavprofil og det er noget de store og dyre modeller kører med.. at jeg foretrækker ballondæk er så en anden snak.
pgo sku overveje at sælge ud til thansen så ku det være de ku komme af med deres køretøjer, for det er da godt nok det arveste lort, og er sikker på at thansen nok ku få dem solgt for cpi priserne hvis de gør sig umage.. og dog, efter giantco kom i handelen har vi kun solgt 1 cpi, hvor vi på samme periode har solgt en 20-30 giantco.
men det er da rart at høre at du har været heldig at få fingrene i en af de få pgo der rent faktisk kan trille ved egen hjælp, så er der da nogen der ikke er blevet taget i røven, udover prisen som er horribel for sån et stykke plastik

Vi 2 bliver aldrig enige om PGO's kvaliteter og Giantco's mangel på samme, kan jeg se på det hele Grin.
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Faxer-Fox Skrev:Syntes Gianco, er den værste knallert, den er ikke engang pengene værd.
Lige før CPI er bedre (selvom den heller ikk er pengene værd)
PGO går lige an ang. prisen, men Gilera stalker slår dem alle HVIS det absolut skal være en scooter.
Knallerten syntes jeg jo er bedst Grin (tror jeg snart alle ved? Fortvivlet Griner)

Cpi er noget skrammel, men i dette tilfælde følger pris og "kvalitet" hinanden.

hvis du havde en smule kendskab til giantco så ville du ihvertfald ikke lukke det bævl ud der, ja pardon..

og hvis du mener pgo går an, ja så mener du også at cpi går an, det er det samme skidt. jeg bliver dog til stadighed forbavset når der kommer en cpi ind til service der kører uden problemer, det sker sjældent. og ja de kører med samme dele som pgo (minarelli kopi motor)
#7
Jps Skrev:
Xander Skrev:jps
behøver nu ikke overbevise dig.
pgo er samme billige møg som cpi er lavet af.
og forsvarer skam ikke.. det meste af det thansen sælger er noget lort for at sige det mildt, men giantcoen har de gjort det rigtig godt med..
lige en lille bemærkning.. hvad har smalle dæk lige med kvalitet at gøre????
Det hedder lavprofil og det er noget de store og dyre modeller kører med.. at jeg foretrækker ballondæk er så en anden snak.
pgo sku overveje at sælge ud til thansen så ku det være de ku komme af med deres køretøjer, for det er da godt nok det arveste lort, og er sikker på at thansen nok ku få dem solgt for cpi priserne hvis de gør sig umage.. og dog, efter giantco kom i handelen har vi kun solgt 1 cpi, hvor vi på samme periode har solgt en 20-30 giantco.
men det er da rart at høre at du har været heldig at få fingrene i en af de få pgo der rent faktisk kan trille ved egen hjælp, så er der da nogen der ikke er blevet taget i røven, udover prisen som er horribel for sån et stykke plastik

Vi 2 bliver aldrig enige om PGO's kvaliteter og Giantco's mangel på samme, kan jeg se på det hele Grin.

vi kan være enige på det punkt at vi er uenige :wink:
#8
Xander Skrev:vi kan være enige på det punkt at vi er uenige :wink:

Godt, så er der da noget vi er enige om. Grin
#9
Det var da dog det mest hjernetomme topic jeg har læst længe, masser af ubegrundede påstande og pladder, og en stakkels forvirret spørger, der nok tænker, at vi er nogle debile småfacister herinde.

Når man absolut skal hænge div. køretøjer ud, så kan man i det mindste begrunde sine udtalelser, og ikke bare slynge en negativ smøre af fordi man har en engangsoplevelse med noget, der ikke lige var det man forventede.

Stram op for dælen da !
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy er, efter min mening, ind på noget rigtigt.
For det første er CPI og PGO to takter, for det andet er Giantco en 4 takt.
Jeg har haft en Listo under behandling for nogle mdr. siden (shhhhh!, det var ikke hvidt arbejde :oops: ) og hvis karburatoren er indstillet korrekt, hvis ventilspillerummet også er indstillet korrekt, skiven pillet ud og vindstille render den stille og roligt op imod 65 km/h(GPS). Det tager sin tid men den gør det. Benzinøkonomien er fremragende. Delene har dog øjensynligt IKKE samme kvalitet som de italienske scootere og man skal skifte motorolie og holde den ren i modsætning til 2 takter som nok tåler en smule mere "svineri".

Som ældre herre vil jeg sige følgende:
Sætter man pris på mindre larm/lugt og bedre benzinøkonomi og er ligeglad med "at rykke" ud af starthullerne, har man den fornødne tid til at tage sig af scooteren, er 4 takter at foretrække.
Ønsker man en scooter hvor der skal "pilles" så lidt som muligt(og her snakker vi ikke om tuning) kan man købe en 2 takter og her er pengepungen og udseendet der bestemmer hvad man skal vælge.
Min egen knægt har hidtil kørt Aprilia og jeg har stort set ikke gjort noget ved den. Et nyt bagdæk blev det til efter 8.000 km(faktisk flot klaret), et nyt tændrør, ny olie i bagtøj og det var det. Den havde kørt 13.000 km da den gik op i røg(ikke scooterens skyld). I min tid som mekker med italienske MC og knallerter var der meget få reparationer på std maskiner.
95% var sliddele der skulle skiftes ud.

Listo bremser ikke lige så godt som som Peugeot, Aprilia, PGO m.fl. og jeg kender ikke bremseegenskaberne på en Giantco eller Baotian eller City scooter fordi jeg aldrig har "rodet" med dem.
Der er således forskel på "delene" på de forskellige scootere men de negative oplevelser folk har skyldes enten manglende vedligeholdelse eller forståelse for samme eller(hos de forskellige mekker-kolleger) manglende vilje/evner til at få 4 takterne til at køre som de skal.
At nogle scootere holder i gennemsnit længere end andre er en helt anden snak(bedre kvalitet på delene).
Til sidst vil jeg skrive at jeg tilslutter mig Energy synspunkt:
Lad os være saglige i vores kritik :roll:

Rettet en smule Smil.JPS.
#11
holder ved det jeg har skrevet, og det er ikke tomme postulater, det er ren erfaring fra mange af de køretøjer jeg har haft inde..
og ja vi laver alle køretøjer hos thansen, det er op til mekkeren om han vil have eks. en yamaha indenfor dørene eller ej (om han tør splitte den ad)
#12
Xander Skrev:holder ved det jeg har skrevet, og det er ikke tomme postulater, det er ren erfaring fra mange af de køretøjer jeg har haft inde..
og ja vi laver alle køretøjer hos thansen, det er op til mekkeren om han vil have eks. en yamaha indenfor dørene eller ej (om han tør splitte den ad)

Hvor mange år har du så været mekaniker ? Tænker på, at erfaring kommer ikke efter et halvt år el. so.


Forum spring: