Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motorcykel fra før 84
#25
(14-12-2011, 23:34)Nooben Skrev: Det er også det der er så spændene!

Da jeg gerne vil have en motorcykel fuldkåbe har jeg kigget på denne:
http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?refe...ffset=19bb
Men ejeren siger at den er pillet lidt ved så den har 125 hk og ikke de std. 105 hk. Kan en motorcykel der ikke er std. neddrosles så den må køres af personer med lille kort? Skal man igennem mange tjek osv.?

Du må da være skrigende gal, have drukket af natpotten, være på svamp eller et eller andet ????
Du starter ud med et budget på 10.000 incl. forsikring, og sidenhen er dine forventninger og ønsker bare steget mere og hurtigere end FJdriver's acceleration og pengebrug på hans gamle sofacykel.

Du ønsker ting der bare for et service koster mere end du startede med, hvad er dit egentlige formål med dette her ?

Hvis jeg er galt afmarcheret skal jeg med det samme undskylde, men indtil det er bevist, står jeg ved min udtalelse: "Du tager pis på B-S"
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(15-12-2011, 07:57)Skyteam DAX Skrev: Du må da være skrigende gal, have drukket af natpotten, være på svamp eller et eller andet ????
Du starter ud med et budget på 10.000 incl. forsikring, og sidenhen er dine forventninger og ønsker bare steget mere og hurtigere end FJdriver's acceleration og pengebrug på hans gamle sofacykel.

Du ønsker ting der bare for et service koster mere end du startede med, hvad er dit egentlige formål med dette her ?

Hvis jeg er galt afmarcheret skal jeg med det samme undskylde, men indtil det er bevist, står jeg ved min udtalelse: "Du tager pis på B-S"

Ja du må meget undskylde hvis jeg har trådt dig over tæerne, men som jeg skrev i starten er det her indlæg mest for sjov. Grunden til at jeg linker den motorcykel er bare som eksempel. Jeg ville gerne vide hvad man gør hvis motorcyklen er blevet tunet, og den så skal neddrosles.
Jeg tvinger jer ikke til at svare på mine indlæg, det er helt op til jer selv. Du må meget undskylde at jeg er nysgerrig på området.

Jeg har personligt INGEN forstand på motorcykler, og det er derfor jeg skriver herinde.
Svar
#27
Jeg skal starte md at undskylde mit sidste indlæg, det var uretfærdigt.

Du startede ud med et meget fornuftigt indlæg, men efterhånden som du fik svar gik de modeller du linkede til op i vægt og motorkraft. Det så ud som om du prøvede dig frem, ok denne her kan gøres brugbar, hmmm..... ?? !! Yess, han denne her måske også gå ??? .....

Det var det jeg reagerede på.

Jeg fortæller dig igen, motorcykler kan være MEGET tunge, er ofte MEGET dyre at reparere, og fra 70erne og 80erne kan der være problemer med at skaffe stumperne.

Tag nu for eksempel den honda jeg er ved at renovere, motoren er 7 gange så stor som en scooter motor, men vejer 55 kg.

Der er også en anden faktor du bør tage med i beregning, vægt/kraft forholdet. Den første MC jeg kørte på havde 18 hk, og vejede 180 kg, den var ikke sjov at svinge skarpt med, man kunne nemlig ikke bare vride hanen og lade accelerationen rette cyklen op, man lærte at dreje i svinget, og selv rette op, ellers lå man der og så smådum ud.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#28
SKYteam det er tilladt at undlade at svare på de ting der køre i forum, man behøver ikke blive sur og ophidset over det, bare lad det sive igennem..... Blink med øjet

Mvh Vest Smil
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#29
(15-12-2011, 21:09)René 7620 Skrev: SKYteam det er tilladt at undlade at svare på de ting der køre i forum, man behøver ikke blive sur og ophidset over det, bare lad det sive igennem..... Blink med øjet

Mvh Vest Smil

Præcis, haha Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(15-12-2011, 21:09)René 7620 Skrev: SKYteam det er tilladt at undlade at svare på de ting der køre i forum, man behøver ikke blive sur og ophidset over det, bare lad det sive igennem..... Blink med øjet

Mvh Vest Smil

Gør jeg normalt også, men at se hvordan han bare ignorent bliver ved, uden at gide selv at google, samt at jeg har måtte sidde op og sove, grundet vilde hosteanfald hele denne uge (ikke at det burde være nogen undskyldning), så knækkede filmen altså, og hvis du læser indlæget lige over dit, undskyldte jeg også.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#31
(16-12-2011, 00:17)Nooben Skrev:
(15-12-2011, 21:09)René 7620 Skrev: SKYteam det er tilladt at undlade at svare på de ting der køre i forum, man behøver ikke blive sur og ophidset over det, bare lad det sive igennem..... Blink med øjet

Mvh Vest Smil

Præcis, haha Smil

Hvad satan mener du med det, hvis det er din indstilling til en undskyldning, kan du ....
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#32
(15-12-2011, 21:09)René 7620 Skrev: SKYteam det er tilladt at undlade at svare på de ting der køre i forum, man behøver ikke blive sur og ophidset over det, bare lad det sive igennem..... Blink med øjet

Mvh Vest Smil

Det er både tilladt, at undlade, at svare, og at "hidse sig op", sålænge det foregår i en nogenlunde ordentlig tone. Så husk, medlemskabet er "ad vitam aut culpam" (for livet, eller indtil man kvajer sig) Blink med øjet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#33
Må tilstå at jeg støtter Skyteam her. Opretter starter netop ud med et budget der hedder 10.000,- Vi viser ham flere der er med kåbe som ønsket osv osv og så stiger pludselig kravenen om "mere vil have mere"

Den jeg linkede til f.eks var en maskine der både var overkommelig i pris OG forsikring men den var FOR NY!!!! Målløs

Min mening er at opretter IKKE har gjort det klart hvad det vil sige at erhverve sig en SÅ gammel MC.
Kragen har fint ridset det op og kan tilslutte mig det meste.
Min egen MC som egentlig er en mængdemaskine (Yamaha FJ 1100 årg 1985) selv der har jeg problemer med at skaffe visse dele til. En simpel ting som benzinlåget koster temmelig meget. Et benzinlåg tænker i men det er sandt.

Så tænk dig om og hav pengepungen iorden hvis du absolut VIL have en maskine fra før 84
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(16-12-2011, 19:57)Fjdriver Skrev: Min egen MC som egentlig er en mængdemaskine (Yamaha FJ 1100 årg 1985) selv der har jeg problemer med at skaffe visse dele til. En simpel ting som benzinlåget koster temmelig meget. Et benzinlåg tænker i men det er sandt.

Så tænk dig om og hav pengepungen iorden hvis du absolut VIL have en maskine fra før 84

Der er du gal på den FJ Grin Det er en 1100, 1200 og kommende 1300 Yamaha, så den må vel egentlig kaldes en Yamaha FJ 1139½ ?? Cool
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#35
Skal du selv skrue på den så kig evt. på en ca. ti år gammel yamaha DT 175, den er to takts ligesom din CPI og omtrendt lige så avanceret som en gammel 4 gears knallert.

Du får en hverdags cykel der kan følge trafikken, hverken mere eller mindre, ellers se om du kan få en pruttet lidt ned på en af de japanske 125ere fra dette årtusinde.
alt andet lige så står du med sådan en maskine stærkt, når det kommer til at forhandle en pris ved forsikrings selskabet, selv faldt min præmie med en del 1000er i forhold til første pris jeg fik tilbudt, da jeg skulle have første bil som ung mand.

Husk også at Hyusung ikke er et kinesisk mærke, de har produceret en lille off-roader og en lille 250er med kåbe, der ofte er til at finde til billige penge, det er relativt nye maskiner med max er par år på vejene.

Den suzuki FJ linker til, har vel alt hvad du skal bruge som ny på mc, massere af tilgængelige dele, lille og forholdsvis let, et godt ry og intet værdi tab medmindre den direkte er i stykker når du sælger den. det er sgu i virkeligheden det du ønsker, den kan drosles til 34 Heste og tjae, alt andet lige så kan du ikke bruge til en skid at maskinen havde 100 heste før droslingen, tvært imod, det vil som regel bare betyde en tung og undermotoriseret maskine.

Forestil dig en stor Mercedes med 60 heste, og en Fiat panda med 60 heste... hvad tror du opleves mest kvikt og harmonisk. Jeg ved godt hvad jeg ville foretrække.

10.000 er dit budget, har du allerede tøj og handsker, som du har lyst til at have på når du kører 110+ km/t, blandt biler og lastbiler på de hullede jyske motorveje ? Smil

Kort sagt, kom tilbage til udgangs punktet, eller skynd dig at finde mere kapital
Svar
#36
Jeg kan se at folk herinde er meget negative over for mig, så kan denne tråd ikke bare lukkes? Jeg gider ikke bruge mere tid på dette indlæg hvis der er så mange som, istedet for kun at skrive info og gode råd, skriver at jeg er helt ude og skide... Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor I ikke kan forstå at jeg bare er nysgerrig. Jeg skriver hvad jeg gerne vil have svar på, og ja jeg googler det selvfølgelig først, og for det meste er det nok. Jeg kan forstå på jer at jeg burde købe en nyere og - for det meste - også dyrere motorcykel. Derfor kigger jeg rundt og ser hvad man ellers kan få i denne prisklasse.
Det i bliver sure over (som jeg forstår det), er at jeg kommer med nogle større krav efter meget kort tid. Det gør jeg fordi jeg ved utrolig lidt om motorcykler, og der har alle vel været?

Dette emne er gået meget off-topic og jeg kan ikke se nogen grund til at fortsætte med den.
Jeg er meget ked af at folk opfatter mig som ignorant, uintelligent og med en hurtigt skiftende mening Ked af det
Svar


Forum spring: