Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motorcykel fra før 84
#13
Det er en banecykel, ikke en gadecykel.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(14-12-2011, 03:17)Nooben Skrev: http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?refe...&offset=48

Hvordan kan den kun koste 5.000,-? Den ser jo helt fin ud. Med afgift og det hele.
Den hjemmeside er sgu god!

Uden afgift.... desuden er det som nævnt ovenfor en bane maskine, ingen lys og lygter der kan efterlade glas på banen ved styrt...
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#15
(14-12-2011, 07:07)René 7620 Skrev: Uden afgift.... desuden er det som nævnt ovenfor en bane maskine, ingen lys og lygter der kan efterlade glas på banen ved styrt...

Hvor kan du se at den står uden afgift? Jeg søgte kun på motorcykler med afgift.
Svar
#16
(14-12-2011, 09:55)Nooben Skrev: Hvor kan du se at den står uden afgift? Jeg søgte kun på motorcykler med afgift.

Alene prisen, burde give dig et praj, og som sagt, står der "roadracing" (=banecykel), og den mangler lygter og nummerpladeholder, som yderligere indikerer, at den er købt uden afgift og indregistrering Blink med øjet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
(13-12-2011, 20:30)Nooben Skrev: Lækker cykel Smil
Den er dog ikke fra før 84...

Et simpelt spørgsmål, hvorfor i alverden SKAL den være fra 1984??
Den jeg linker til er både billig og pæn og samtidig er det en mængde maskine som er til at skaffe dele til incl drosslingskit.
Plus at den er væsentligt nyere end dit ønske og det = meget bedre køre egenskaber.

Har en Fj 1100 fra 1985 og det er en tung satan. Nyere modeller af samme cc størrelse er lettere at håndtere og i mange tilfælde væsentligt stærkere i motoren.
Det jeg vil frem til er at du ikke vil vinde noget som helst andet end måske en billigere præmie ved at vælge så gammel en cykel men det du sparer i præmie kommer du sandsynligvis til at betale i reparationer. Gamle cykler er IKKE billige i drift. Selv har jeg ca ofret 15000,- bare for at få min FJ på plader så igen tænk over det

Mit råd er, pas nu på med ikke at se dig skæv på at den SKAL være fra den årgang.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(14-12-2011, 11:16)kragen Skrev: Alene prisen, burde give dig et praj, og som sagt, står der "roadracing" (=banecykel), og den mangler lygter og nummerpladeholder, som yderligere indikerer, at den er købt uden afgift og indregistrering Blink med øjet
Netop derfor er mit bud ganske fornuftigt vil jeg mene fo ren gadecykel men når den absolut skal være en veteran (uforståeligt) så duer den jo ikke Rullende øjne

Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#19
(14-12-2011, 12:06)Fjdriver Skrev: Netop derfor er mit bud ganske fornuftigt vil jeg mene fo ren gadecykel men når den absolut skal være en veteran (uforståeligt) så duer den jo ikke Rullende øjne

Skal det være veteran, skal det kun være af nostalgiske grunde, og så kræver det en stor pengepung og helst et værksted, og den store kædestrammereksamern, hvis man selv vil holde den vedlige.

Jeg har haft nogle stykker af de maskiner, der idag kategoriseres som "veteraner", men var nogenlunde nye, da jeg havde dem. For at være helt ærlig, så var de allerede dengang nogle store sværthåndterlige maskiner, man skulle have "på liften", hver uge. De var utætte, og delene havde det med, at rasle fra hinanden. Der var en grund til, at man dengang altid kørte med nyrebælte Grøn grin . Det hindrer mig dog ikke i, at kaste misundelige blikke, når jeg ser en restaureret Triumph, BSA, Norton, Velocette, BMW, eller Nimbus, for den sags skyld, på gaden Græder .

Så mit råd er også, hold dig fra dem, medmindre du er en velsbeslået mekaniker, der bare må have en gammel en- eller todunker. De lidt nyere "gamle", er også nogle "bambusmaskiner", der kræver sin mand, og en god bankrådgiver. Ikke noget, for en nybegynder Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#20
(14-12-2011, 12:04)Fjdriver Skrev: Et simpelt spørgsmål, hvorfor i alverden SKAL den være fra før 1984??

Citat fra Veteranforsikring Danmark :

"En motorcykel er en veteranmotorcykel, når den er indregistreret første gang i år 1976 eller tidligere. Hvis den er indregistreret første gang i 1977 og frem til og med år 1983, kalder vi den for en klassisk motorcykel. "

Derfor, manden håber på at få en billig forsikring Smil

Men men, der er flere krav:

-Krav om medlemskab af en veterankøretøjs-/mærkeklub.
-Forsikringstageren og den faste bruger er fyldt 25 år.
-Køretøjet skal være historisk korrekt og i original stand.
-Registreringsnummeret på familiens brugsbil skal oplyses.

Så tror at det er en dårlig måde at forsøge på at starte "billig", desuden giver Jeg "Kragen" ret i at en veteran eller klassisk maskine, kræver noget skruen....

VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#21
Gode argumenter... Jeg vil såmænd hellere have en ny cykel men nu hvor jeg er så ung så kommer forsikringen jo til at koste. Jeg tænkte: "når en mc har kørt så mange år, så kan den sagtens holde 5 til" Smil De motorcykler jeg kiggede på lå omkring de 5-8.000,-, og de eneste andre der ligger i den prisklasse er kinøjsere som jeg ikke rigtig stoler på.
Jeg kan sådan set godt lide at rode lidt ved tingene spørgsmålet er bare om jeg har evnerne Blink med øjet f.eks. har jeg en Oliver City jeg tit har fingrene i
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(14-12-2011, 18:51)Nooben Skrev: Jeg kan sådan set godt lide at rode lidt ved tingene spørgsmålet er bare om jeg har evnerne Blink med øjet f.eks. har jeg en Oliver City jeg tit har fingrene i

Tag din oliver city, smid vægten af minimum 1 mere oveni, helst placeret der hvor dine ben er, så balancepunktet ikke mere ligger hvor dine fødder er når du kører, men i sædehøjde, så har du hvad en LILLE MC vejer (sådanne bæster kan veje op omkring 350 kg).

Find så lige reservedels kataloget frem, og gang alle priser med (FJ !!) en faktor 10 eller mere, hvis stumperne altså kan findes. Jeg er ved at restaurere en Honda CB 350 K4 fra 73, og det tog ejeren 3 - 4 måneder at finde en spark advancer, på Ebay.

Jeg har som kragen kørt MC i anden halvdel af halvfjerserne, og kørte helst 2 takt, for der var det kun tænding og karburator der skulle justeres hver uge eller så.

Men okay, bare husk en MC er TUNG, og DYR i reservedele.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#23
(14-12-2011, 22:03)Skyteam DAX Skrev: Tag din oliver city, smid vægten af minimum 1 mere oveni, helst placeret der hvor dine ben er, så balancepunktet ikke mere ligger hvor dine fødder er når du kører, men i sædehøjde, så har du hvad en LILLE MC vejer (sådanne bæster kan veje op omkring 350 kg).

Det er også det der er så spændene!

Da jeg gerne vil have en motorcykel fuldkåbe har jeg kigget på denne:
http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?refe...ffset=19bb
Men ejeren siger at den er pillet lidt ved så den har 125 hk og ikke de std. 105 hk. Kan en motorcykel der ikke er std. neddrosles så den må køres af personer med lille kort? Skal man igennem mange tjek osv.?

Ellers hvis jeg skulle finde en kåbe, hvor skal man så lede for at finde de bedste tilbud? Har kigget på Ebay og andre sider men jeg syntes det er meget uoverskueligt Smil
Svar
#24
(14-12-2011, 23:34)Nooben Skrev: Kan en motorcykel der ikke er std. neddrosles så den må køres af personer med lille kort? Skal man igennem mange tjek osv.?

Ja det kan den godt, og ja den skal igennem syn for at det kan godkendes af myndighederne (politi) at den er blevet en lille Mc.

Her hos KP gør De noget i det, med priser fra 1495,- læs selv Smil
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar


Forum spring: