Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motorcykel fra før 84
#37
Folk er ikke negative over dig, MEN, når de så svarer på dit spørgsmål, er det næste der sker at du kommer med et nyt spørgsmål, og det er om en større maskine.

Store maskiner er TUNGE, og hvis de kun må have 36 ? hk til for eksempel 200 - 250 kg, er du, om du så var bygget som Arnold Swartzerneger, ude og skide, hvis du kommer lidt for langt ned og ligge når du svinger.

Derfor råder de, og jeg, dig til at kigge i den lille ende, max 150 kg, og så fortsætter du med en endnu større maskine. Det får folk til at føle at du er ligeglad med hvad de mener, og derfor kommer der lidt skarpere svar end du måske bryder dig om.

Hvad du eventuelt skulle gøre, er at tage på sådan en banedag som jeg var på i Svendborg i april, hvor man på en lukket bane kan prøve en MC. Der hvor jeg var, var der 250, 400 og 600 ccm cykler, både som cruisere og semiræcere.

Du skal også lige regne ordentlig MC dragt ind i dit budget, da mange skoler nægter at undervise hvis du ikke har sådan en, og der skal du regne min. 600,- for jakke, og det samme for buks.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(17-12-2011, 01:23)Skyteam DAX Skrev: Du skal også lige regne ordentlig MC dragt ind i dit budget, da mange skoler nægter at undervise hvis du ikke har sådan en, og der skal du regne min. 600,- for jakke, og det samme for buks.

Der skal være budget til MC tøj, når man køber en maskine. Men kørelærerne kan ikke forvente at man har indkøbt tøj, inden man får kortet. Der er ikke ngoet at diskutere - de skal have sikkerhedsudstyr til deres elever.
Svar
#39
(17-12-2011, 01:23)Skyteam DAX Skrev: Hvad du eventuelt skulle gøre, er at tage på sådan en banedag som jeg var på i Svendborg i april, hvor man på en lukket bane kan prøve en MC. Der hvor jeg var, var der 250, 400 og 600 ccm cykler, både som cruisere og semiræcere.

Okay, det lyder som en god idé... Jeg er jo bare nysgerrig Rullende øjne
Forresten så er 10.000 ikke et fast budget, da jeg ikke ved hvordan pengesituationen er næste år.
Jeg kan godt se fornuften i at købe en Suzuki GS 500, og det er også sådan en jeg har tænkt mig at købe næste år (eller en lignende).
Svar
#40
(16-12-2011, 20:35)Skyteam DAX Skrev: Der er du gal på den FJ Grin Det er en 1100, 1200 og kommende 1300 Yamaha, så den må vel egentlig kaldes en Yamaha FJ 1139½ ?? Cool

Grin Griner Sorry, det glemte jeg lige i farten Cool
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#41
Se der kom Skyteam med nok det allerbedste råd af alle.
Jeg glemte bare alt om det i farten. Det med en prøvetur på lukket område.
Tilskriver det min alder at jeg glemte alt om det Grin

Har en kollega der nu har kørekortet men han var på sådan en tur inden han vegyndte. For det første fordi han ikke var sikker på at han var klar til det (kortet), for det andet få en fornemmelse af maskinernes kræfter.

Han kom på arbejde storsmilende men samtidig klar over at den maskine han havde set sig lun på skulle det IKKE være.
Grunden? Den som Skyteam nævner med vægten. Det er mere end nødvendigt at du får en maskine du kan tumle.

Tager igen udgangspunkt i min Fj 11391/2 som Skyteam kalder den Grin
Den vejer ca 235kg og er en tung satan, specielt over forhjulet. Langom kørsel er i bedste fald "sjovt". Har prøvet en Honda 900, næsten samme størrelse men den var væsentlig nemmere at håndtere men FOR nem, den var meget nervøs over midterstillingen.

Det jeg vil med alt dette er at skrive, LAD VÆRE MED AT SE DIG BLIND på 1 type maskine, du skal ud og prøvekøre når du engang får kortet.

Fordi jeg ikke gjorde det måtte jeg lige en omvej med 2 MC, en lille GAMMEL Skruesuki GS 450, som jeg skruede i fra dag 1, over en Honda CB 650 fra 1979 som aldrig kom til at køre helt godt. Bevares den kunne da starte og køre men trak ikke helt ok.

Og vil som det sidste lige tilføje at udover olieskift og måske tændrørsskift så kræver det en velassorteret garage med plads til den. Det har jeg ikke men til gengæld har jeg via min klub en "doktor" der kan alt med de gamle FJ/ FJR.

Hvor vil jeg så hen med det? Johhh find en klub( Mærkeklub) hvis der findes en i nærheden af hvor du bor når du har besluttet dig til hvad du vil have og meld dig ind i den, koster som regel ikke ret meget. I den er der garanteret en ildsjæl der kender maskinen ud og ind. Støt dig til ham og LÆR af det.

Held og lykke, både med kortet når du tager det og søreme også i vlaget af maskine
Ses måske på vejene når kortet er i hus
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Så er der mulighed for at prøve MC uden kørekort i Svendborg til Maj

http://www.magacin.dk/motorcykler/forum/vis.php?id=121
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#43
(12-01-2012, 01:36)Skyteam DAX Skrev: Så er der mulighed for at prøve MC uden kørekort i Svendborg til Maj

http://www.magacin.dk/motorcykler/forum/vis.php?id=121

Dur ikke for mig, der er en dyr bro i vejen, og pappet skulle gerne være i hus, inden da Grøn grin
Svar


Forum spring: