Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(20-11-2011, 19:01)mkr Skrev: Schwalbe dækkene koster sammenlagt lige under 800 kr hos Speedline uden fragt så lidt over 900 samlet.
Save dækkene koster også lige over 900 kr samlet hos dækonline.
Ja, så det jo bare at vælge .
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(20-11-2011, 19:12)Jps Skrev: Ja, så det jo bare at vælge .
Er der ikke noget med, at Schwalbe Ice bliver slidt hurtigt, ved helårsbrug (sommer) ?
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(20-11-2011, 22:29)Teddy Skrev: Er der ikke noget med, at Schwalbe Ice bliver slidt hurtigt, ved helårsbrug (sommer) ?
Har brugt mine hele 2009, sidste vinter, og lidt i år. De er ikke slidt nævneværdigt, endnu.
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(20-11-2011, 23:16)Jps Skrev: Har brugt mine hele 2009, sidste vinter, og lidt i år. De er ikke slidt nævneværdigt, endnu.
Og hvor mange (sommer) km er det så? Tiden er jo ikke den vigtigste parameter, det er km tallet
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(20-11-2011, 23:23)Teddy Skrev: Og hvor mange (sommer) km er det så? Tiden er jo ikke den vigtigste parameter, det er km tallet
Ca. 1.000 km pr. md.
Ivecar plus 2023.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
Sidst jeg fik byttet dæk hos tanten, lød prisen på 100 kr/stk - uden af- og påmontering på køretøjet! Man skulle altså selv af- og påmontere hjul.
Samme af- og påmontering af hjul mener jeg i øvrigt er *væsentlig* mindre bøvlet end selve dæk-ombytningen. Sværeste del er faktisk at få den dér lille medløber-fiddelihut i speedo-drevet til at gå i indgreb på fælgen under montering.
Erfaringer med dæk:
Har fra dag 1 kørt på dæk fra tantens sortiment. Bortset fra fabriksmonteringen - som jo bestemmes af scooterfabrikanten - har alle dæk været runde og med fornuftigt vejgreb (læs: jeg er ikke gået på r*ven grundet uforventet tab af vejgreb. For gået på r*ven er jeg - een gang, på en landevej med tilkørt sne i 'spor', og her var fejlen vist at finde inde i hjelmen ).
Godt nok er cyklen godkendt med 110/70-12 foran og 120/70-12 bagi, men grundet det elendige speedometer (fejlvisning!) og ønsket om liiidt mere topfart har jeg ønsket mig større dæk. Og der er plads til 130/70-12 i begge ender. Ikke alene virker det fint, det ser osse godt ud
Prøvet:
Vinter: http://www.thansen.dk/product.asp?c=6082...1116501149
Sommer: http://www.thansen.dk/product.asp?c=6082...1689065977
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(21-11-2011, 08:53)stormbringer Skrev: [...]
Godt nok er cyklen godkendt med 110/70-12 foran og 120/70-12 bagi, men grundet det elendige speedometer (fejlvisning!) og ønsket om liiidt mere topfart har jeg ønsket mig større dæk. Og der er plads til 130/70-12 i begge ender. Ikke alene virker det fint, det ser osse godt ud
[...]
De kan måske godt være der, og de ser måske godt ud, men de giver også en bøde, og et "klip", når de bliver "opdaget"
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(21-11-2011, 10:08)kragen Skrev: De kan måske godt være der, og de ser måske godt ud, men de giver også en bøde, og et "klip", når de bliver "opdaget"
Korrekt Ligeledes gør fjernelse af ringe, udskiftning af varioer, cylinderskift, uoriginale forpærer og alt muligt andet.
Life is short. And then you die.
Nu vi er ved det; Størrelseskravet gælder vel kun det hjul, som indgår i drivlinien? Jeg mener, justering på forhjulsstørelsen for at opnå mere præcis speedometervisning påvirker jo ikke den drivliniebestemte tophastighed.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(21-11-2011, 10:23)stormbringer Skrev: Korrekt Ligeledes gør fjernelse af ringe, udskiftning af varioer, cylinderskift, uoriginale forpærer og alt muligt andet.
Life is short. And then you die.
Nu vi er ved det; Størrelseskravet gælder vel kun det hjul, som indgår i drivlinien? Jeg mener, justering på forhjulsstørelsen for at opnå mere præcis speedometervisning påvirker jo ikke den drivliniebestemte tophastighed.
Det var bare til orientering til folk, der måske ikke lige var klar over, at det kunne give bøde og "klip".
Kravet gælder ikke kun baghjulet, men også forhjulet, der dog ikke kan give "klip". Man har ikke samme "frirum", som man f.eks. har på biler. Man må kun køre med de dimensioner, producenten, eller andre, har fået godkendt. Til min Super8, med mærkelige dimensioner, foreligger der således en særlig godkendelse til netop større (og mindre) dæk til forhjulet, som er tilvejebragt af Heidenau, men ikke til baghjulet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
22-11-2011, 09:41
(Dette opslag var sidst ændret: 22-11-2011, 10:05 af stormbringer.)
(21-11-2011, 10:58)kragen Skrev: Det var bare til orientering til folk, der måske ikke lige var klar over, at det kunne give bøde og "klip".
Kravet gælder ikke kun baghjulet, men også forhjulet, der dog ikke kan give "klip".
Du har ret, det skal nævnes.
Generelt er det jo en rigtig god ide at følge reglerne. Når folk så vælger at gøre anderledes er det deres egen sag - medmindre de efterfølgende generer andre. Reglerne er ikke til for at genere nogen, men for at sikre at vi alle kan være sikre i trafikken.
En klassisk illustration på hvordan det IKKE skal gøres, er en person - lad os kalde ham Søren - som beslutter sig for at hans fine 30'er (med korrekt monteret gul nummerplade og alting) skal køre stærkere, så han ka' komme lidt hurtigere til arbejde/skole. F.eks 60. Så han afdrosler den, og huhej hvor kan den nu pludselig køre.
Fint nok.
Der hvor kæden hopper af for mig, er når jeg så ser Søren udnytte sit nyvundne fartpotentiale INDE PÅ CYKELSTIEN
Ud på vejbanen, hvor han ikke er til fare! Det ka' kun gå for langsomt!
Jeg har i tidens løb gjort ovennævnte observation utallige gange, og hver gang spørger jeg mig selv hvad det er, føreren lige tænker på. Hvad er der galt med den dejlige vejbane, fri for cykler, cykelanhængere, folk som skal med bussen, hunde i lidt for lang snor og hvadharviher?
Hvorfor? Er det studenterhuen som klemmer? Næppe...
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(22-11-2011, 09:41)stormbringer Skrev: {...} hans fine 30'er (med korrekt monteret gul nummerplade og alting) skal køre stærkere, så han ka' komme lidt hurtigere til arbejde/skole. F.eks 60. Så han afdrosler den, og huhej hvor kan den nu pludselig køre.
Fint nok.
Der hvor kæden hopper af for mig, er når jeg så ser Søren udnytte sit nyvundne fartpotentiale INDE PÅ CYKELSTIEN
Ud på vejbanen, hvor han ikke er til fare! Det ka' kun gå for langsomt!
{...}
En 30ér har bare at holde sig på cykelstien. Den har INTET at gøre på kørebanen, hvis der er cykelsti.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
22-11-2011, 10:08
(Dette opslag var sidst ændret: 22-11-2011, 10:09 af stormbringer.)
(22-11-2011, 10:00)barden Skrev: En 30ér har bare at holde sig på cykelstien. Den har INTET at gøre på kørebanen, hvis der er cykelsti.
Osse selvom han kører 60 derinde? Er regler > fornuft?
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
|