Svar: 8.383
Tråde: 350
Ja hvad ville i vælge

.
Jeg har i lang tid (ca 1 år

) gået og spekuleret på, om jeg skulle smide 15.000 kr efter en ny BiG, en ny motor til 5.500 kr., eller et MCkort til 8-10.000 kr.
Jeg har 3 gange på ca. 15 år(sidste gang var i 90) prøvet at tage MCkort, men hver gang hoppet a', når jeg kom til prøven. Grunden til "afhopningen" har været, at jeg altid var pissenervøs når vi skulle have prøver i skolen, og det var lige så jeg svedte tran, og det har så forfulgt mig siden.:oops:. Men nu er der jo gået 15 år yderligere, og prøverne er blevet anderledes(nemmere?? ).
Og hvis jeg nogensinde skal have kørekort, så skal det være i år(bliver jo 50), så har jeg 10-20 år til fise Europa rundt, inden jeg skal videre. :wink:
Jeg starter med at tage motorcykelpap her 14. marts. Såsnart det er i hus hopper jeg på nakken af en T-Rex 110 eller 150, alt efter hvad jeg kan finde af pris/kvali.
Jeg synes klart du skulle tage pappet - pushe godt med koffein i blodet inden prøven, og så hoppe på nakken af noget der lovligt må være større end 50 kubik, og hvor du ikke skal spekulere på begrænsninger eller konstruktive ændringer.
Min stemme går klart på et styk MC-Pap. Normalprisen heroppe er 6300, så det er ik slemt.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Stemmer også for pappet. Kunne være lækkert at cruise rundt på landevejene på en lille lækker chopper
Stig Sørensen Skrev:Stemmer også for pappet. Kunne være lækkert at cruise rundt på landevejene på en lille lækker chopper 
En Virago 535 til små 13.000 D.kr står og venter på mig i Tyskland :wink:
Og så siger i garanteret: Hvad F.... venter du så på, ikke??

. Der er jo lige det med importen og afgiften til staten. :wink:
Svar: 3.837
Tråde: 268
Jps Skrev:En Virago 535 til små 13.000 D.kr står og venter på mig i Tyskland :wink:
Ha! Sådan er det altid

180% i afgift, det er fandme til grin!
Nighthawk Skrev:Jeg starter med at tage motorcykelpap her 14. marts. Såsnart det er i hus hopper jeg på nakken af en T-Rex 110 eller 150, alt efter hvad jeg kan finde af pris/kvali.
Jeg synes klart du skulle tage pappet - pushe godt med koffein i blodet inden prøven, og så hoppe på nakken af noget der lovligt må være større end 50 kubik, og hvor du ikke skal spekulere på begrænsninger eller konstruktive ændringer.
Min stemme går klart på et styk MC-Pap. Normalprisen heroppe er 6300, så det er ik slemt.
Jeg ville vælge en 150cc

.
Problemet er jo så, at der ingen mckøreskole er i Nakskov, men kun i Maribo og Sakskøbing =30-40 km's kørsel hver vej, og det er lidt irreterende, selvom jeg ikke har noget imod at køre langt.
Stig Sørensen Skrev:Jps Skrev:En Virago 535 til små 13.000 D.kr står og venter på mig i Tyskland :wink:
Ha! Sådan er det altid
180% i afgift, det er fandme til grin! 
Ku' være man skulle finde sig en ældre velholdt Moto Guzi "California"(2 gear's), så er afgiften íkke nær så høj?, da modellen er fra 70'erne.
Denne her er nok lidt yngre? :
Moto Guzzi.
Svar: 372
Tråde: 15
Så få dog taget det MC-kort JPS!
En af mine kunder har lige været til prøve pga. af alder.
De ville have hans kørekort til bil og MC fordi han var blevet 80 og havde fået en hofteoperation.
Gu' skal i ej sagde han - gik til prøve med det samme og bestod.
Han kører på en ny chopper til 22.000 incl. afgift og en gammel Jawa med sidevogn.
Så alder er ingen hindring eller undskyldning.
Kenneth Skou
Fun is not a straight line
Parkhave Skrev:Så få dog taget det MC-kort JPS!
En af mine kunder har lige været til prøve pga. af alder.
De ville have hans kørekort til bil og MC fordi han var blevet 80 og havde fået en hofteoperation.
Gu' skal i ej sagde han - gik til prøve med det samme og bestod.
Han kører på en ny chopper til 22.000 incl. afgift og en gammel Jawa med sidevogn.
Så alder er ingen hindring eller undskyldning.
Respeeekt mand.
Ja jeg må se hvilket tilbud den nærmest MCkørelærer har, når der startes op i Marts/april måned.
Svar: 100
Tråde: 3
du skal da helt klart tage mc kortet