Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer.. igen
#1
Hey alle sammen, som sagt har jeg en jog stående som jeg vil til, at sætte i stand igen.
Opsætningen lyder fin nok i mine øre, men det er underligt at den ikke yder det den skal, jeg har skiftet til 3,5 grams ruller her forleden og det hjalp da os en smule.
Den kører ca 50 km/t - den larmer som en i helvede, og jeg mener, virkelig larmer. Op ad bakke går det VIRKELIG slow.

Opsætning:
Top Performances Trophy 50ccm
Malossi MHR Krumtap
Dellorto 17,5 Kabu
Std vario ( har Polini speed control liggende )
Polini Evo ø12
Dyse str. 80
45'er rusten udst.


Lidt billeder:

http://img141.imageshack.us/my.php?image=1fe9.jpg

http://img150.imageshack.us/my.php?image=2lj5.jpg

http://img136.imageshack.us/my.php?image=3sw2.jpg

http://img141.imageshack.us/my.php?image=4sq9.jpg

http://img150.imageshack.us/my.php?image=5im6.jpg

http://img139.imageshack.us/my.php?image=6vv2.jpg

http://img147.imageshack.us/my.php?image=7al8.jpg

Grunden til jeg ikke selv lige "fixer" det hele er, at jeg er pænt newb til det med scooter plus, at jeg mangler en masse skruer hist og her :/

Nogle der har nogle gode idéer inden jeg køber katten i sækken ? Det skulle jeg jo gerne ungå ;b


vh
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Builder Skrev:Hey alle sammen, som sagt har jeg en jog stående som jeg vil til, at sætte i stand igen.
Opsætningen lyder fin nok i mine øre, men det er underligt at den ikke yder det den skal, jeg har skiftet til 3,5 grams ruller her forleden og det hjalp da os en smule.
Den kører ca 50 km/t - den larmer som en i helvede, og jeg mener, virkelig larmer. Op ad bakke går det VIRKELIG slow.

Opsætning:
Top Performances Trophy 50ccm
Malossi MHR Krumtap
Dellorto 17,5 Kabu
Std vario ( har Polini speed control liggende )
Polini Evo ø12
Dyse str. 80
45'er rusten udst.


Lidt billeder:

http://img141.imageshack.us/my.php?image=1fe9.jpg

http://img150.imageshack.us/my.php?image=2lj5.jpg

http://img136.imageshack.us/my.php?image=3sw2.jpg

http://img141.imageshack.us/my.php?image=4sq9.jpg

http://img150.imageshack.us/my.php?image=5im6.jpg

http://img139.imageshack.us/my.php?image=6vv2.jpg

http://img147.imageshack.us/my.php?image=7al8.jpg

Grunden til jeg ikke selv lige "fixer" det hele er, at jeg er pænt newb til det med scooter plus, at jeg mangler en masse skruer hist og her :/

Nogle der har nogle gode idéer inden jeg køber katten i sækken ? Det skulle jeg jo gerne ungå ;b


vh

larmen --- er det omdreninger? eller general motorstøj?
tror også du skulle overveje at skifte varioen da Alt er bedre end std.
Svar
#3
Det kommer fra motoren, og når jeg kører i en længere periode "sukker" lyden, altså motorlyden fader lige ud et halv sekund og så "trækker" den op igen, men jeg har lige bestilt nogle lidt tungere ruller og været nede og skifte vario til Polini speedcontrol, så må vi se om det bliver bedre imorgen :P
Svar
#4
Nå men jeg fik smækekt min Polini speed control på, nu larmer den sjovt nok meget mere, og da jeg kørte med ca 60 - 70 km/t nedad bakke gik den pludselig i stå og ville ikke mere, den kunne dog tænde og køre 10 meter og sådan blev det bare ved til jeg var hjemme.

Har nu lige været ude og køre en tur igen uden problemer, men det tyder vidst på jeg skal have min standard vario åp igen da hastigheden ikke rigtig blev forbedret.

Mine 6,5 grams ruller kommer snart, håber det kan løse hastighedsproblemet :P
Svar
#5
Hvis den kører og sætter ud flere gange, så er det også et tegn på, at der skal en smule karburatorsprit i tanken. Bruger du det??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
nej, det har jeg aldrig hørt om. Hvor kan det købes ?
Svar
#7
Builder Skrev:Nå men jeg fik smækekt min Polini speed control på, nu larmer den sjovt nok meget mere, og da jeg kørte med ca 60 - 70 km/t nedad bakke gik den pludselig i stå og ville ikke mere, den kunne dog tænde og køre 10 meter og sådan blev det bare ved til jeg var hjemme.

Har nu lige været ude og køre en tur igen uden problemer, men det tyder vidst på jeg skal have min standard vario åp igen da hastigheden ikke rigtig blev forbedret.

Mine 6,5 grams ruller kommer snart, håber det kan løse hastighedsproblemet :P


Tror du skal tjekke udstødnings pakningen (Den der sidder mellen cyl og udstødningen) den er sikkert utæt der når den larmer ad h.... til
Svar
#8
Builder Skrev:nej, det har jeg aldrig hørt om. Hvor kan det købes ?

På alle tankstationer mig bekendt, og der er en forklaring på blandingsforholdet, på flasken.
Svar
#9
Hvis temperaturen er over 5 grader er synderen ikke tilisning af karburator, men som Jps skriver det skal man have på, på denne årstid. Hvis du køre på den og leger med stop knappen vil motor sætte ud, er symptomer de samme når du køre på den, det kunne nemlig også være et elektrisk problem, ( havde selv en defekt tændrørshætte der gav nogle periodiske fejl). Hvis det kun forekommer i vådt og fugtigt vejr, ligger problemet fra tændrørshætte og tilbage til tændspole.
Al fejlfinding starter med at prøve at skille problemet ad - er problemet elektrisk eller mekanisk, går motor i stå har det jo ikke noget med vario at gøre, varioen er sørger blot for at holde motor omdrejninger konstant ( et simpelt automat gear )
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
LETSINDIG Skrev:Hvis temperaturen er over 5 grader er synderen ikke tilisning af karburator, men som Jps skriver det skal man have på, på denne årstid. Hvis du køre på den og leger med stop knappen vil motor sætte ud, er symptomer de samme når du køre på den, det kunne nemlig også være et elektrisk problem, ( havde selv en defekt tændrørshætte der gav nogle periodiske fejl). Hvis det kun forekommer i vådt og fugtigt vejr, ligger problemet fra tændrørshætte og tilbage til tændspole.
Al fejlfinding starter med at prøve at skille problemet ad - er problemet elektrisk eller mekanisk, går motor i stå har det jo ikke noget med vario at gøre, varioen er sørger blot for at holde motor omdrejninger konstant ( et simpelt automat gear )


Jeg fik problemer med BiG'en i morges, idet den begyndte at sætte ud flere gange, men her beror det ikke på, at jeg ikke bruger karburatorsprit(har ikke brugt det i 3 år). Jeg har nemlig en varmeslange monteret fra cylinderen til karburatoren, og så er brug af "sprit" unødvendigt. Så her er det nok tændrør/hætte/ledning, der er problemet.
Svar
#11
hov! der bliver kun talt om is i kaburatoren som synder og kan lave kluder, men det kan kondensvand så sandelig også, det kommer i tanken fra forskelige temperatuer fra sommeren og efteråret. husk at tappe det af kaburator, og brug karburator sprit hele vinteren igemmen da det også tar kondensvandet.
Svar
#12
2-stroke Skrev:hov! der bliver kun talt om is i kaburatoren som synder og kan lave kluder, men det kan kondensvand så sandelig også, det kommer i tanken fra forskelige temperatuer fra sommeren og efteråret. husk at tappe det af kaburator, og brug karburator sprit hele vinteren igemmen da det også tar kondensvandet.

Nemmerlig, mange tror det kun er pga. is man skal bruge stadset.
Svar


Forum spring: