Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
Energy Skrev:Nemmerlig, mange tror det kun er pga. is man skal bruge stadset.
Nu spørger jeg lige for en ordens skyld: min knallert er jo så discountagtig at den slet ikke har karburator. Det er vist noget med et par slanger direkte ind i cylinderen <g>. Men benzinen skal jo blandes med luft et sted. Er det lige så påkrævet med sprit i benzinen på indsprøjtningsmodeller?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Johnny-2-hjuler Skrev:Nu spørger jeg lige for en ordens skyld: min knallert er jo så discountagtig at den slet ikke har karburator. Det er vist noget med et par slanger direkte ind i cylinderen <g>. Men benzinen skal jo blandes med luft et sted. Er det lige så påkrævet med sprit i benzinen på indsprøjtningsmodeller?
Det vil jeg mene, har altid anbefalet det til injection-kunderne, og der er aldrig kommet negativt feedback el. "underlige" reperationer ud af det råd. Selvom injection er et lukket system i forhold til en sugemotor, så er der jo altid en benzintank hvor der kan opstå kondensvand.
Svar: 460
Tråde: 33
Tilmeldt: Jun 2006
Energy Skrev:Det vil jeg mene, har altid anbefalet det til injection-kunderne, og der er aldrig kommet negativt feedback el. "underlige" reperationer ud af det råd. Selvom injection er et lukket system i forhold til en sugemotor, så er der jo altid en benzintank hvor der kan opstå kondensvand.
Og så sætter motoren ud, hvis der kommer for meget? Kommer der ikke kondensvand om sommeren?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Johnny-2-hjuler Skrev:Og så sætter motoren ud, hvis der kommer for meget? Kommer der ikke kondensvand om sommeren?
Ja, det kan hænde at den sætter ud og er svær at at starte.,
På en injection motorer m. Orbital sytemet vil der næsten altid være noget mayonaise-agtigt "snask" i blandekammeret hvor benzin og luft blandes, og dermed også indsprøjtningsdysen. På de tidlige Ditech var det et stort problem indtil de fik filtreret indsugningsluften bedre.
Ved store temp.svingninger - fx. om vinteren hvor man sætter en iskold scooter ind i en opvarmet garage og kører ud i kulden næste dag, så kan der dannes kondens i en tank. Om sommeren er der ikke de store udsving i temperaturen, så der kan man helt undvære spritten, og hvis man om vinteren nøjes med at placere scooteren et uopvarmet sted, så kan man også undvære det.
Jeg bruger det ikke da Zip'en står i et uopvarmet skur.