Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer.. igen
#13
Energy Skrev:Nemmerlig, mange tror det kun er pga. is man skal bruge stadset.

Nu spørger jeg lige for en ordens skyld: min knallert er jo så discountagtig at den slet ikke har karburator. Det er vist noget med et par slanger direkte ind i cylinderen <g>. Men benzinen skal jo blandes med luft et sted. Er det lige så påkrævet med sprit i benzinen på indsprøjtningsmodeller?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Johnny-2-hjuler Skrev:Nu spørger jeg lige for en ordens skyld: min knallert er jo så discountagtig at den slet ikke har karburator. Det er vist noget med et par slanger direkte ind i cylinderen <g>. Men benzinen skal jo blandes med luft et sted. Er det lige så påkrævet med sprit i benzinen på indsprøjtningsmodeller?

Det vil jeg mene, har altid anbefalet det til injection-kunderne, og der er aldrig kommet negativt feedback el. "underlige" reperationer ud af det råd. Selvom injection er et lukket system i forhold til en sugemotor, så er der jo altid en benzintank hvor der kan opstå kondensvand.
Svar
#15
Energy Skrev:Det vil jeg mene, har altid anbefalet det til injection-kunderne, og der er aldrig kommet negativt feedback el. "underlige" reperationer ud af det råd. Selvom injection er et lukket system i forhold til en sugemotor, så er der jo altid en benzintank hvor der kan opstå kondensvand.

Og så sætter motoren ud, hvis der kommer for meget? Kommer der ikke kondensvand om sommeren?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#16
Johnny-2-hjuler Skrev:Og så sætter motoren ud, hvis der kommer for meget? Kommer der ikke kondensvand om sommeren?

Ja, det kan hænde at den sætter ud og er svær at at starte.,
På en injection motorer m. Orbital sytemet vil der næsten altid være noget mayonaise-agtigt "snask" i blandekammeret hvor benzin og luft blandes, og dermed også indsprøjtningsdysen. På de tidlige Ditech var det et stort problem indtil de fik filtreret indsugningsluften bedre.

Ved store temp.svingninger - fx. om vinteren hvor man sætter en iskold scooter ind i en opvarmet garage og kører ud i kulden næste dag, så kan der dannes kondens i en tank. Om sommeren er der ikke de store udsving i temperaturen, så der kan man helt undvære spritten, og hvis man om vinteren nøjes med at placere scooteren et uopvarmet sted, så kan man også undvære det.
Jeg bruger det ikke da Zip'en står i et uopvarmet skur.
Svar
#17
Her idag har jeg skiftet dyse str os, da jeg fik fortalt, at min dyse nok var alt fot lille. Skiftede til en str 90, den var helt klart for stor, en 85'er passede bedre og jeg har skiftet rullerne til 6,5 grams.

Stadig ingen forbedring, men der er osse et hul i min udst, men alligevel med en knæk udstødning gav det intet bedre resultat, ved ikke om det er fordi der er begrænsninger i knæk udstødningen, at den ikke giver noget.

Så kører stadig de der 45 - 55 ca.. Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: