Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
Hej BS!
Her i fredags blev jeg udsat for at bagdækket på bilen sprang, nå fint nok, smækket noget skum i dækket og trillet ned til Euromaster.
Euromaster sagde så, at de skulle bruge mindst 1½ time på at få det skum af bagdækket før de kunne begynde at lappe det, og så nævnte han at skummet etser dækket op indefra hvis det ikke bliver fjernet.
Så det blev faktisk billigere at købe nyt vinterdæk, så det løb op i 700kr.. Dyr start på weekenden!
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Sprunget dæk
Er det noget kineser skrammel, du kører på?
Få nu for fan nogle ordentlige dæk på det er eneste kontakt med vejen - det er IKKE et sted, der skal spares!!
(13-11-2011, 03:41)Jes P Skrev: Hej BS!
Her i fredags blev jeg udsat for at bagdækket på bilen sprang, nå fint nok, smækket noget skum i dækket og trillet ned til Euromaster.
Euromaster sagde så, at de skulle bruge mindst 1½ time på at få det skum af bagdækket før de kunne begynde at lappe det, og så nævnte han at skummet etser dækket op indefra hvis det ikke bliver fjernet.
Så det blev faktisk billigere at købe nyt vinterdæk, så det løb op i 700kr.. Dyr start på weekenden!
Jeg fik 4 vinter dæk monteret på under 20min hos Quickpot i Helsingør 2700kr. Og det er så Goodyear Ultra grip 8 jeg kører med
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
(13-11-2011, 09:18)Teddy Skrev: Sprunget dæk
Er det noget kineser skrammel, du kører på?
Få nu for fan nogle ordentlige dæk på det er eneste kontakt med vejen - det er IKKE et sted, der skal spares!!
Køre med bridgestone dæk.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
(13-11-2011, 11:00)Søren26 Skrev: Jeg fik 4 vinter dæk monteret på under 20min hos Quickpot i Helsingør 2700kr. Og det er så Goodyear Ultra grip 8 jeg kører med
Og jeg fik monteret 4 dæk ved euromaster for 200kr, for jeg fik mine vinterdæk med i bilhandlen.
Men det er nu ikke det tråden handler om
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Skum er såmænd ok til en midlertidig lapning men ja det er noget skidt at bruge men i nødens stund er det ok at bruge. Det er korrekt at dækcentre IKKE ser med milde øjne på et dæk der er blevet lappet med skum.
Vil nu tilføje at kører jeg på FJ og den punkterer ude på Lars Tyndskids mark midt om natten så bruger jeg nu skum uanset hvad.
Har man muligheden er almindelig lapning/ udskiftning ALTID nummer 1
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(13-11-2011, 15:01)Fjdriver Skrev: Skum er såmænd ok til en midlertidig lapning men ja det er noget skidt at bruge men i nødens stund er det ok at bruge. Det er korrekt at dækcentre IKKE ser med milde øjne på et dæk der er blevet lappet med skum.
Vil nu tilføje at kører jeg på FJ og den punkterer ude på Lars Tyndskids mark midt om natten så bruger jeg nu skum uanset hvad.
Har man muligheden er almindelig lapning/ udskiftning ALTID nummer 1
Nu er der forskel på "skum" , men dækcentre må lære, at håndtere det. Næsten alle de dyrere "tyskere" er nemlig udstyret med "skum plus en CO2 pumpe", istedet for et reservehjul. Der følger også en lille gul "tut" med, man sætter på ventilen, så værkstedet er klar over, at der er benyttet skum. Værkstedet kan så bare sprøjte noget autoriseret "antiskum" på skummet, så det opløser sig selv.
Jeg ønsker heller ikke, at stå på Lars Tyndskids marker klokken lort, med et fladt dæk, selvom jeg har abbonnement hos Falck/DAH. Jeg kører derfor konstant rundt med OKO i dækkene, og en lille 12v kompressor i hjelmboksen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
13-11-2011, 15:15
(Dette opslag var sidst ændret: 13-11-2011, 15:21 af Super 8.)
Slime / OKO punkterbeskyttelse og lign. produkter, har den fordel, at de bare hældes i en gang for alle, og så er dækkene punkterbeskyttet i minimum 2 år. Når der punkteres, opdages et lille smæld fra dækkene, og så er det lappet - bortset fra et lille trykfald. Og lapningen holder permanent - så længe der er punkterbeskyttelse i dækket.
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
13-11-2011, 15:19
(Dette opslag var sidst ændret: 13-11-2011, 15:20 af Jes P.)
(13-11-2011, 15:13)kragen Skrev: Nu er der forskel på "skum" , men dækcentre må lære, at håndtere det. Næsten alle de dyrere "tyskere" er nemlig udstyret med "skum plus en CO2 pumpe", istedet for et reservehjul. Der følger også en lille gul "tut" med, man sætter på ventilen, så værkstedet er klar over, at der er benyttet skum. Værkstedet kan så bare sprøjte noget autoriseret "antiskum" på skummet, så det opløser sig selv.
Jeg ønsker heller ikke, at stå på Lars Tyndskids marker klokken lort, med et fladt dæk, selvom jeg har abbonnement hos Falck/DAH. Jeg kører derfor konstant rundt med OKO i dækkene, og en lille 12v kompressor i hjelmboksen.
Min fars store Skoda har heller ikke reservehjul, og det har min Hyundai i10 heller ikke, men de har begge to kompressor og skum, men nu bliver der købt reservehjul til både hans og min bil! Det er jo træls at skulle betale for et nyt bagdæk hvergang bilen punktere.
I øvrigt tager Euromaster 600kr i timen, derfor kunne det ikke betale sig for dem at rense dækket.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
(13-11-2011, 15:19)Jes P Skrev: Min fars store Skoda har heller ikke reservehjul, og det har min Hyundai i10 heller ikke, men de har begge to kompressor og skum, men nu bliver der købt reservehjul til både hans og min bil! Det er jo træls at skulle betale for et nyt bagdæk hvergang bilen punktere.
I øvrigt tager Euromaster 600kr i timen, derfor kunne det ikke betale sig for dem at rense dækket.
600kr i timen???? , så skal flok da ik klage over de cykel værksteder som tager mellem 450-500kr i timen. Hvilket jeg tit oplever.
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
(13-11-2011, 15:37)Søren26 Skrev: 600kr i timen???? , så skal flok da ik klage over de cykel værksteder som tager mellem 450-500kr i timen. Hvilket jeg tit oplever.
Nu er der også lidt forskel på at skifte hjul på en bil og en cykel
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
|