03-11-2006, 09:40
Erfaring med Cityscooter Zoom ?
|
||
03-11-2006, 09:47
EUR2 godkendt
4-takt motor Tophastighed 80-85km/t Antal kubik 125ccm Hestekræfter 6,5hk Maks belastning 150kg Skivebremse (for) Aluminiumsfælge 45 kilometer på 1 liter benzin Lavprofilsdæk Kan man i øvrigt få sådan en til at køre lidt hurtigere ? Den er vel ikke begrænset på nogen måde når det ikke er en 45-scooter.
03-11-2006, 10:27
scootertalk Skrev:Er der nogle der kender den? Jep - jeg kender den (he, he) :wink: Den er ikke "rigtig" begrænset, som på de små (skive/skrue/CDI m.v.), men det er muligt at få den til at køre 3-cifret. Jeg er igang med nogle test og det bliver uden at udskifte cylinder og andre dyre ting... Jeg kører rent faktisk selv rundt på 1 af slagsen... (flot ikke!)
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
03-11-2006, 21:30
Er der vario på sådan en ?
Det er vel næsten en mellemting mellem scooter og motorcykel.
03-11-2006, 23:09
Det er lige som en 45'er scooter. Ingen forskel der overhovedet. Andet end der er en 125 ccm cylinder på, og større kaburator. Men ellers er det het som at kører på en alm. 45/30 scooter.
- NB. Det kræves Motorcykel kørerkort at køre sådan en svend..
06-11-2006, 12:05
Kim Sørensen Skrev:Det er lige som en 45'er scooter. Ingen forskel der overhovedet. Andet end der er en 125 ccm cylinder på, og større kaburator. Men ellers er det het som at kører på en alm. 45/30 scooter.Halløj! Til dels ret, men der er dog en del forskelle, alligevel, såsom: (1) Kaliperen til skivebremsen på forhjulet er 2-stemplet (mod 1 på 45'eren) (2) Zoomen har 12" hjul (mod 10" på 45'eren) (3) Eks. er ruller i varioen er 13gram som standard (mod 6,5 på 45'eren) (4) Der er også sneget sig en omdrejningstæller ind på Zoomen - Så hvis det skal være mere generelt om forskelle, så kan man sige at Zoomen (125ccm) er ca 1,5 gange størrelsen af en alm. 45'er.
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
06-11-2006, 12:30
Hmm.. den minder en del om T-Rex'en hvor T-Rex'en bare er en 2-takter og levere cirkus 11 heste og og samme top fart eller lidt mere.
Gad vide hvad de 5 heste mere bliver brugt på i PGO'en? Acceleration? Jeg tror det er lige så vigtigt at spørge sig selv hvilken service man får på sådan en fætter. Hvis det er T-Hansen skal man nok være lidt forsigtig ...
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)
PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
06-11-2006, 15:30
City Scooter Skrev:Kim Sørensen Skrev:Det er lige som en 45'er scooter. Ingen forskel der overhovedet. Andet end der er en 125 ccm cylinder på, og større kaburator. Men ellers er det het som at kører på en alm. 45/30 scooter.Halløj! Hej, ja ved godt der er forskel på diverse egenskaber, frem for alm. 45/30 scooter, men nu var det mere quotet til Scootertalk, som spurgte om der var en vario på sådan en? Så for at fortælle, at DET ER, en scooter, frem for en motorcykel, i den forstand, man nu forbinder til en motorcykel. Så en scooter, som kører 90+Km/t, lovlig, kræver MCkort, med diverse udstyr.
06-11-2006, 19:28
Det kunne være lækkert med en lidt større maskine
90 km/t og stadig køre scooter.
06-11-2006, 20:01
scootertalk Skrev:Det kunne være lækkert med en lidt større maskine Ja, det er super dejligt. Har selv en PGO T-rex 150ccm scooter. Den kører små 110 km/t, og har alle scooter fordelene, og komforten. Selvfølgelig har man ikke "motorcykel" fornemmelsen, men som billigt, hurtigt transport middel, så er en mc scooter guld hver. Bliver spændende at se hvad næste år bringer af nye scootermodeller. -Bl.a TANK modeller - http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=2641 De er bare for fede - og prisen, tjaa, den bliver vel ikke meget over 12-14K (gæt)
06-11-2006, 20:24
Ja det er især varioen jeg kan lide ved scooteren.
Vil dog gerne side lidt bedre end på cityscooteren og have lidt mere stabilitet ved sidevind
07-05-2007, 13:44
City Scooter Skrev:Jep - jeg kender den (he, he) :wink: Noget nyt om hvordan man kan få denne model til at køre lidt hurtigere...gerne 3-cifret 8) | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|