Søg Garagen Hej Gæst! Register

Næsten intet lys
#25
(14-11-2011, 15:22)ClausG Skrev: Men jeg vil også mene at din stator er i udu, det er åbenbart en normal fejl på PGO Smil

Nu er det nok lidt forhastet at kalde det for en "almindelig" fejl på PGO - på min Comet holdt den i ca. 37.000 km og den begyndte at give mig problemer i løbet af sidste vinter med masser af sne og deraf et par væltninger, hvor der kan være suget sne ind i til stator.

Andre har kørt mange kilometre uden problemer...

Jeg er så ikke helt enig med dig, JPS, at Cometen skulle være PGOs skraldespand - jeg synes det er et godt køretøj, med godt optræk og tilfredsstillende køreegenskaber samt benzinforbrug, men jeg kører den så også som 30er...
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Jeg kan så kun svare ud fra min mekanikers erfaringer og min egen, mht stator. Det er et problem han ofte ser, og særligt på PGO'er i forhold til andre mærker. Men som han siger, så er den jo nem at skifte, og egentligt ikke ret dyr i forhold til så meget, så han ser det ikke som et "problem", men nærmere en svaghed.
Lidt ala peugeot bilerne der brænder deres forlygtepærer hurtigere end andre mærker Blink med øjet

Og jeg er så på INGEN måde enig med at en Comet skulle være PGO's skaldespand, den bemærkning synes jeg faktisk er pænt flabet, så den må stå for din egen regning. Jeg kunne jo skyde tilbage og sige at Hot = Snot (det passer ikke, men det rimer jo godt).
Svar
#27
Nå fandt sgu et gavekort til tante hansen, og nu har jeg så råd til en stator.

Men ville det være klogt at købe den der?:P
Svar
#28
Den er jo original den de sælger, så ingen ko på isen ved at købe den hos T.Hansen. Smil
Svar
#29
Fint den bliver hentet imorgen Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(15-11-2011, 20:07)bummand Skrev: Fint den bliver hentet imorgen Grin

Nu har du udmålt den orginale stator først inden du bruger penge på en anden ?

Statoren på PGO går normalt ikke i stykker.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#31
Statoren går i stykker, det er ihvertfald min egen personlige og mit værksteds erfaring. Om det så "kun" er på Cometen, det ved jeg ikke. Men man kan blot måle ud på baglygten eller forlygten, og så ville man kunne se at AC er lavt.
Svar
#32
(15-11-2011, 01:47)Skimester Skrev: Nu er det nok lidt forhastet at kalde det for en "almindelig" fejl på PGO - på min Comet holdt den i ca. 37.000 km og den begyndte at give mig problemer i løbet af sidste vinter med masser af sne og deraf et par væltninger, hvor der kan være suget sne ind i til stator.

Andre har kørt mange kilometre uden problemer...

Jeg er så ikke helt enig med dig, JPS, at Cometen skulle være PGOs skraldespand - jeg synes det er et godt køretøj, med godt optræk og tilfredsstillende køreegenskaber samt benzinforbrug, men jeg kører den så også som 30er...

Har så en anden oplevelse af Cometen end du har, idet jeg har arbejdet på et knallertværksted Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#33
Og idet at jeg har arbejdet på den samme arbejdsplads som mekaniker i mange år, så kan jeg da på ingen måde tillade mig at kalde en bestemt bilmodel for en skraldespand ! Det er DYBT tankeløst og ikke mindst respektløst over for den der ejer køretøjet, som måske har været uheldig ! Porsche går lige så ofte i stykker som en Kia gør, men i og med at der solgt flere Suzuki biler, er der dermed også flere af dem på værksted. Tænk før du skriver, det vil jeg klart anbefale.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(16-11-2011, 12:31)ClausG Skrev: Og idet at jeg har arbejdet på den samme arbejdsplads som mekaniker i mange år, så kan jeg da på ingen måde tillade mig at kalde en bestemt bilmodel for en skraldespand ! Det er DYBT tankeløst og ikke mindst respektløst over for den der ejer køretøjet, som måske har været uheldig ! Porsche går lige så ofte i stykker som en Kia gør, men i og med at der solgt flere Suzuki biler, er der dermed også flere af dem på værksted. Tænk før du skriver, det vil jeg klart anbefale.

Som jeg også anførte, så siger tallene svenskerne offentliggør hvert år, hvilke modeller der har den største/mindste værkstedshyppighed både i antal, alvorsgrad, og udregnet i forhold til solgte eksemplarer Blink med øjet . Det er fra den liste, man kan se, at det ikke er de dyreste kendte mærker, der er mindst på værksted.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#35
(16-11-2011, 12:21)ClausG Skrev: Statoren går i stykker, det er ihvertfald min egen personlige og mit værksteds erfaring. Om det så "kun" er på Cometen, det ved jeg ikke. Men man kan blot måle ud på baglygten eller forlygten, og så ville man kunne se at AC er lavt.

Det kan jo være 200 andre ting der gør at spændingen er lav, det burde du da også vide hvis du kender lidt til det.

Jeg har til dato aldrig oplevet en død stator på PGO, jeg har derimod oplevet knækkede ledninger, død spændingsregulator, ir i stikket til spændingsregulator, især på Hot50 pga PGO valgte at montere den lige ved siden af bagstøddæmperen så den bliver udsat for en masse skidt.

PGO Comet hører til blandt PGO's absolute lavpris modeller, og er ikke alt for heldig hvad motoren angår - hvilket også kan forklare hvorfor der aldrig kom andre modeller fra PGO med samme type motor, og jeg har faktisk ejet en PGO Comet, så synes godt jeg kan tillade mig at udtale mig om modellen.

Edit:
Det eneste der kan give et nogenlunde svar er ved at ohme statoren, det er dog ikke en 100% garanti for at den virker som den skal, jeg har skiftet stator på diverse Piaggio modeller selvom den målte ok.

Skal man fejlsøge på elektriske anlæg så starter man ved kilden, og ikke sidst i kredsløbet, manglende lys kan være alt fra løse forbindelser, død lyskontakt, død regulator, døde stik, døde fatninger osv.

Især på scooter ser man ofte der har været amatører igang med elarbejdet, og alt er fusket sammen, især på brugte scootere.

Den stator der er linket til her i indlægget er jo ikke død, ja der er knækket en loddeø af, men det er noget der ville tage 20 sekunder at lave, og så ville den være god som ny.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#36
En anden ting er ryger regulatoren er ikke det ikke unormalt den tager alle pærene med i faldet, så de er også værd at tjekke.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: