Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til at finde mc
#25
Den lille nye Yamaha's ybr125i

Den lille nye/nyere offroader Hyosung 125 ccm

Hyusung v2 motor og kåbe til lavpris hyusung 650 cc modeller er billige både nye og brugte

Løb tør for tid inden jeg skulle køre på arbejde, ville have lavet en liste med lidt flere forskellige bud på vidt forskellige mc'ere, nogle lidt fjernere fra dine krav, end andre.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Netop Yamaha ybz125 har jeg læst en artikel om 2 unge mænd der kørte jorden rundt på.
Det taler for at den er solid og stabil.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#27
(09-11-2011, 07:18)Gnuen Skrev: Der er flere typer mc end der er biler, inden for alm. menneskepenge.

En brugt Ferrari koster en million, mens en Yamaha R1 der kan køre fra Ferrarien koster ~100.000 brugt.

De krav du har sat op, er rigtigt fine, men du skal nok bestemme dig for eks. om du vil skifte gear eller ej og den slags... men synes det er super du bruger vinteren til at sætte dig ind i den slags !

Men pas på med at købe, før du har kørt... Det kan jo være der dukker nye krav og ønsker op, eller du bliver opmærksom på fordele og ulemper ved de maskiner du lærer at køre på. som føjer flere krav til din liste.

Bare min beskedne mening, jeg havde ihvert fald aldrig valgt den rigtige "første bil" for mig selv, hvis ikke jeg havde kørt andre biler, og ikke mindst havde mulighed for at prøvekøre bilen før køb.

Få endelig et overblik over markedet nu, så har du lettere ved at spotte de gode tilbud når du har kortet, her tænker jeg mest brugt.

En brugt ferrari, kan nu godt fåes til 400.000 dkr, men ser man nu ikk ret nu.

Jeg vil helst have en hvor jeg skifter gear, så man skal lave lidt mere end ellers. Ja synes os det bedre at bruge vinteren på det end vente til sidste øjebilk.

Mine krav er kun udgangpungt, og jeg vil heller ikke købe noget før jeg har prøve maskinen, og vil os prøve nogen andre inden for at se hvad jeg synes mest om

Jeg er allerede begyndt på at se efter hvad der er, og hvad priser er.
Svar
#28
(09-11-2011, 07:34)Gnuen Skrev: Den lille nye Yamaha's ybz125

Den lille nye/nyere offroader Hyosung 125 ccm

Hyusung v2 motor og kåbe til lavpris hyusung 650 cc modeller er billige både nye og brugte

Løb tør for tid inden jeg skulle køre på arbejde, ville have lavet en liste med lidt flere forskellige bud på vidt forskellige mc'ere, nogle lidt fjernere fra dine krav, end andre.

Vil jeg kig mere på når jeg får fri
Svar
#29
Som påpeget tidligere, så er Yahama's YBR 125 værd at kigge på.
Personlige ville jeg nok kigge på en brugt Honda CBR 125 eller CBF 125 alt efter pengepung.
I min bog virker de an tand mere pålidelige med hensyn til samlekvalitet, udstyr og ydelse.

Jo, man kan gøre det billigere og finde en kinojser. Men hvis den skal bruges dagligt til tranport samt være pålidelig, så ville et andet mærke nok være at foretrække hvis pengene er til det.
Dermed ikke sagt at en konojser er noget billigt lort, da jeg ved at mange er glad for deres maskiner. Men lidt fingersnilde og info får man køreglæde for små penge. Men som daglig maskine, ville jeg nk sigte lidt højere hvis pengene ellers er til det.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Kørte i bil bagved en Honda 125CC igår og mage til bovlam maskine skal man lede længe efter.
Sorry men det er min mening. Kørte gennem byen med 50km/t som man skal, "fair nok" tænkte jeg selvfølgelig. I enden af den by jeg bor i drejer vejen 90 grader efterfølgende af en lettere stigning.
På INTET tidspunkt steg farten over 60km/t på Hondaen. Det er da negativt?
Retfærdigvis skal siges at føreren pænt kørte inde i siden af vejen men det er da på ingen måde optimalt?
Det er en MC, dvs han må og skal faktisk køre i midten af vejen. Det andet er ikke lovligt. Forestil jer lige den kø sådan en kan skabe.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det var med vilje han kørte så langsomt men tror det ikke ud fra hans gashånd blev drejet mere og mere i bund UDEN en fartændring.


Må tilstå at skal du købe noget fornuftigt så ikke mindre end 250cc efter min mening. Dog skal jeg lige nævne retfærdigvis at Kinamanden har en Kymco 125cc
http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=13
Her er en test af den:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/d...elId=49322
den fulgte fint med da vi kørte løvfaldstur med en anden klub.
mener han nævnte en pris på 9995,- og det er da en ok pris for en spritny maskine?
Om det så var et særtilbud, det ved jeg ikke

Om Kinamanden sad med bundgas hele tiden skal jeg lade være usagt. Kan være han selv melder ind med hvordan hans højre hånd havde det på den tur Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#31
Super8'eren (125) har en stabil tophastighed på 85 km/t, og kan dermed følge med på alimindelige hovedveje, så til kørsel på alt andet end motorvej, burde den ikke være til gene for andre - den lille Honda kan snildt klare det samme Blink med øjet

Som tidligere omtalt, så har 125'eren sin berettigelse, idet det er kubikgrænsen i de fleste andre lande for 16 årige på mc.

Så skal jeg da endnu en gang gøre opmærksom på, at mc'er IKKE skal ligge midt på vejen, men skal, medfør fædseslovens §15 og §22 m.fl., holde så langt til højre, som muligt Flov
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#32
<???????????????????
Nu fatter jeg ikke en disse. Jeg fik direkte skældud, da jeg tog MCkort fordi jeg af gammel vane netop kørte længst inde i højre side.
Min kørelærers svar på min uforståenhed var: Du er et køretøj på linie med en bil, du SKAL holde dig i midten af kørebanen. En anden ting er at HVIS nogen lægger an til overhaling så trækker du selvfølgelig ind til siden så overhalingen kan foregå sikkert.

Du må IKKE køre i vejsiden

Så????... At reglerne måske ikke er så strikse er en anden sag, fortæller kun hvad jeg fik at vide.

Man skal selvfølgelig holde til højre ifølge loven men lad os lige fortsætte tankespindet, hvilke biler holder til højre ude i det virkelige liv?
None og en MC der pr definition er væsentlig stærkere end stortset alle biler, det vil da være totalt grinagtigt at f.eks en Boss Hoss skulle køre inde i vejkanten. Selv gør jeg det ikke på Fjen. så lov er en ting, virkeligheden en væsentlig anden.

Igen nogen som nogle skrivebordsgeneraler har fundet på uden sans for hvad der reelet sker i samfundet.
Æret være vore "kære" politikere, gid de blev låst inde på borgen
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#33
(13-11-2011, 12:47)Fjdriver Skrev: Kørte i bil bagved en Honda 125CC igår og mage til bovlam maskine skal man lede længe efter.
Sorry men det er min mening. Kørte gennem byen med 50km/t som man skal, "fair nok" tænkte jeg selvfølgelig. I enden af den by jeg bor i drejer vejen 90 grader efterfølgende af en lettere stigning.
På INTET tidspunkt steg farten over 60km/t på Hondaen. Det er da negativt?
Retfærdigvis skal siges at føreren pænt kørte inde i siden af vejen men det er da på ingen måde optimalt?
Det er en MC, dvs han må og skal faktisk køre i midten af vejen. Det andet er ikke lovligt. Forestil jer lige den kø sådan en kan skabe.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det var med vilje han kørte så langsomt men tror det ikke ud fra hans gashånd blev drejet mere og mere i bund UDEN en fartændring.


Må tilstå at skal du købe noget fornuftigt så ikke mindre end 250cc efter min mening. Dog skal jeg lige nævne retfærdigvis at Kinamanden har en Kymco 125cc
http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=13
Her er en test af den:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/d...elId=49322
den fulgte fint med da vi kørte løvfaldstur med en anden klub.
mener han nævnte en pris på 9995,- og det er da en ok pris for en spritny maskine?
Om det så var et særtilbud, det ved jeg ikke

Om Kinamanden sad med bundgas hele tiden skal jeg lade være usagt. Kan være han selv melder ind med hvordan hans højre hånd havde det på den tur Grin

Det kunne måske tænkes at problemet her var føren, og ikke cyklen. Blink med øjet
En honda cbr 125 har 0-100km/t på omkring 15 sek, hvilke indtil for få år siden var en standart acclerationstid for de mindre biler, og mener bestemt ikke at der var mindre kø dengang, nærmere tværtimod.
Så hvis man bare har brug for et transportmiddel fra A til B uden at skulle ud og lege på motorvejen, så burde en sådanne maskine klare arbejdet.
Og når det kommer til stykket, hvor ofte bruger man så ens acceleration fuldt ud hvis man kører på en større maskine. Langt det meste af tiden følger man alligevel trafikken, hvilke betyder at forskellen på 125 til en 500+ccm cykel nok ikke ville være stor.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
FJ, at andre ikke overholder love og regler betyder jo ikke, at du er berettiget til heller ikke at gøre det.

Jeg ser næsten dagligt livsfarlige situationer, blot fordi bilister, der skal til højre ved rødt lys, ikke holder helt ind til siden. Cyklisterne maser sig så forbi, og det giver overhængene fare for en højresvingsulykke. Ja, begge parter har opført sig forkert - men hvis bilisten holder sig helt inde til højre, har cyklisten ikke mulighed for at mase igennem på den farlige side af bilen.

Du kan hilse din kørelærer og sige, at han bør tage sig en tur mere på skolebænken Ond
Svar
#35
Rationalet bag lovens ord om at holde så langt til højre, som muligt, er der skam intet i vejen med. Selvføglelig, skal alle køretøjer holde til højre, og ikke ligge og blafre midt på vejen. Det er den danske færdselskultur, der er noget i vejen med, hvor hver enkelt trafikant åbenbart mener, de kan gøre, som de vil, uden hensynstagen til andre, og alle har dårlige undskyldinger for, ikke at følge spillereglerne. Jeg er sgu heller ikke helt tryg ved, at køre i højre side på tohjuleren, når billisterne ikke viser det nødvendige hensyn, og bryder loven. At jeg så heller ikke gør det, ved at placere mig forkert, hjælper jo ikke på færdselskulturen.

Kører man i f.eks. Tyskland eller Sverige, vil man opdage, at kulturen er en helt anden, og man skal lige vænne sig til, hvor hensynsynfuldt, der køres, når det ikke er "jungleloven", der hersker.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#36
(13-11-2011, 12:47)Fjdriver Skrev: Kørte i bil bagved en Honda 125CC igår og mage til bovlam maskine skal man lede længe efter.
Sorry men det er min mening. Kørte gennem byen med 50km/t som man skal, "fair nok" tænkte jeg selvfølgelig. I enden af den by jeg bor i drejer vejen 90 grader efterfølgende af en lettere stigning.
På INTET tidspunkt steg farten over 60km/t på Hondaen. Det er da negativt?
Retfærdigvis skal siges at føreren pænt kørte inde i siden af vejen men det er da på ingen måde optimalt?
Det er en MC, dvs han må og skal faktisk køre i midten af vejen. Det andet er ikke lovligt. Forestil jer lige den kø sådan en kan skabe.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det var med vilje han kørte så langsomt men tror det ikke ud fra hans gashånd blev drejet mere og mere i bund UDEN en fartændring.


Må tilstå at skal du købe noget fornuftigt så ikke mindre end 250cc efter min mening. Dog skal jeg lige nævne retfærdigvis at Kinamanden har en Kymco 125cc
http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=13
Her er en test af den:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/d...elId=49322
den fulgte fint med da vi kørte løvfaldstur med en anden klub.
mener han nævnte en pris på 9995,- og det er da en ok pris for en spritny maskine?
Om det så var et særtilbud, det ved jeg ikke

Om Kinamanden sad med bundgas hele tiden skal jeg lade være usagt. Kan være han selv melder ind med hvordan hans højre hånd havde det på den tur Grin

Nej det gjorde jeg ikke , det var faktisk min første rigtig lange tur på den og
jeg var nervøs for at give fuld gas.
Jeg gjorde det nogle gange men det føltes ikke rart.
Derimod er de 80 - 85 km i timen rart at køre.
Også skal det nævnes at der den dag var maget, meget vind.
Men min er nu ikke særlig følsom med hensyn til vind, der var
derimod de Burgerman.
Gad vide hvad det er han mener ham der anmelder Kymcoen på den blå avis side,
når han skriver :
Enkelte bolte bør efterspændes
Hvad for nogle boldte ?


Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar


Forum spring: