Søg Garagen Hej Gæst! Register

Langsom Suzuki Katana
#1
Hej med jer.

I går aftes da, jeg kørte på arbejde, begyndte scooteren pludselig at køre meget langsomt ca. 15 - 20 km i timen ( den plejer at køre ca. 50 ) og den var meget svær at holde igang, efter lidt tid måske fem min og efter jeg havde den stoppet et par gange, kørte den igen som den plejer og da jeg skulle hjem her til morgen, kørte den perfekt ( der er 12 km hjem ). Men nu er den gal igen, køre max 10 - 15 km i timen og meget svær at holde igang, hvis jeg løsner dækslet til luftfilteret, altså så den får lidt mere luft, køre den lidt stærkere ca. 30. Men den når ikke op på de 50 km i timen som den plejer og der er slet ikke den samme trækkræft.

Jeg har prøvet med nyt tændrør, men det hjalp ikke noget. Så hvis der er nogle der har en ide om hvad der kan være galt med den, må i meget gerne skrive.

PS: Det er en luftkølet Suzuki Katana fra 2002 og den har kørt ca. 11000 km.

På forhånd tak.

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Møg i bezinfilteret og/eller karburatoren? Utæthed i vakuumslange eller studs?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Når du nu er igang med renseriet, så ville jeg ved samme lejlighed tage luftfilteret med. Hvis det er kommet efter en tankning, så er der kun en ting og gøre og den er at rense hele benzinsystemet...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Hej igen.

Nu har jeg tjekket bezinfilteret og renset karburatoren og membranen har jeg også tjekket . Jeg har også kigget efter utætheder i vakuumslange og studs samt renset luftfilter, ingen af delene har hjulpet.

Så fejlen må være et andet sted, men hvor...

I må meget gerne komme med forslag til hvad de kan være galt med den, da jeg ikke lige kan komme på hvad det kan være.

God weekend ;-)

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#5
Hej igen.

Er der slet ingen der har et bud på hvad der er galt med min scooter Græder

Min Suzuki Katana kan som sagt, kun holdes igang, hvis man holder gashåndtaget i bund, altså fuld gas og så køre den max fem km i timen, den tager næsten ingen omdrejninger . jeg har tjekket benzin filter - vacumslange - renset karburator - studs - samt tjekket membranen desuden har jeg sat nyt tændrør i. men intet af dette har hjulpet.... så nu er jeg på bar bund.

Så hvis der er nogle derude, der har en ide om hvad der kan være galt med den, så kom endelig med et bud. Jeg skulle meget gerne have den igang igen, da jeg bruger den til og fra arbejde.

Hanibal

Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kan det være vand i benzin tanken? havde det samme problem med min gamle Big og fandt ud af at det var fordi jeg havde åben luftfilter og så når det regnede eller havde regner begyndte den på det

Carsten
Svar
#7
Hej igen.

Nej, der ikke vand i benzinen, så det er desværre nok ikke det der er galt med den.
Men kom endelig med flere forslag til hvad det er der, gør at den kun kan holdes igang med fuld gas, men næsten ingen omdrejninger ;-(

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#8
Lyder til den gør det samme nummer som min gjorde, dog kørte min kun 5-10km/timen (kørte normal lige under 40 men skulle køre 50-60) mig og nogen venner troede det var stemel ring, men der der så bliv åben ind til det, vidste det sig at være stemmel, der var total slidt op, der bliv dog skifes cylinder os. Den have kørt omkirng 10.000km
Svar
#9
Hej igen.

Jubiii, problemet er løst, min Katana køre igen som den skal. Jeg havde den skilt idag og den eneste fejl jeg kunne finde, var at ved stator, var der en masse skidt der havde samlet sig gennem årene ( mellem stator og svinghjul ) tror den havde svært ved at lave strøm nok til der kunne komme en ordenlig gnist, det er i hvert fald min teori ;-)


Hanibal






Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(08-11-2011, 17:48)Hanibal Skrev: Hej igen.

Jubiii, problemet er løst, min Katana køre igen som den skal. Jeg havde den skilt idag og den eneste fejl jeg kunne finde, var at ved stator, var der en masse skidt der havde samlet sig gennem årene ( mellem stator og svinghjul ) tror den havde svært ved at lave strøm nok til der kunne komme en ordenlig gnist, det er i hvert fald min teori ;-)


Hanibal

Dejlig du fik løst fejlen
Svar


Forum spring: