Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp, første knallert!
#1
Hey Smil jeg fylder snart 16, og skal til at købe min første knallert, men jeg aner så tæt på intet om knallerter som muligt. Derfor har jeg brug for lidt hjælp, til at finde den det skal være.

Jeg ved ikke om det skal være en brugt eller ny, men når bare den er i god stand så går det nok. Jeg vil ikke køre ulovligt på den og vil kun bruge den til ture på max. 30-40 kilometer. derudover har jeg følgende krav til min fremtidige knallert:
-den skal være billig, da jeg ikke er det man kan kalde rig eller forkælet
-den skal være rimelig pålidelig
-den må gerne være brændstoføkonomisk, men det er ikke så vigtigt
-den skal holde, gerne rigtig længe
-og en dreng på 1,91 skal kunne sidde nogenlunde behageligt på den

Jeg håber at der er nogen der har nogle gode forslag Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Prøv og kig på en cpi aragon s line. Fra thansen, ellers kommer der også nogle andre gode svar Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#3
Ikke for at virke negativ, men man kunne også bruge BS's udemærkede søgefunktion. Så finder man 100'vis af indlæg, omkring emnet Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Tak for jeres forslag Smil Jeg vil bestemt se på den fra T-hansen, og det lyder som en god ide at søge på siden Smil tak, igen.
Svar
#5
Jeg kommer aldrig til at forstå dem der lægger 8000 kr eller mere for en scooter i thansen.

Har intet problem med at folk køber deres helt billige modeller, jeg har bare svært ved at se fordelene ved at købe en maskine med så ringe et image og gensalgs værdi, når man er så tæt på at kunne købe en rigtig mærke scooter.

Når det er sagt, så ligner den CPI jo noget rigtigt rart, med store hjul og det rigtige udstyr og et fint design.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-10-2011, 06:12)Gnuen Skrev: Jeg kommer aldrig til at forstå dem der lægger 8000 kr eller mere for en scooter i thansen.

Har intet problem med at folk køber deres helt billige modeller, jeg har bare svært ved at se fordelene ved at købe en maskine med så ringe et image og gensalgs værdi, når man er så tæt på at kunne købe en rigtig mærke scooter.

Når det er sagt, så ligner den CPI jo noget rigtigt rart, med store hjul og det rigtige udstyr og et fint design.

Image, er subjektivt. Som nok det eneste land i Europa, har f.eks. PGO i mange år haft "stjernestatus" herhjemme, mens mærket i de andre lande, fører en meget tilbagetrukket tilværelse, og i disse lande ikke giver megen "street credit", hvorimod man herhjemme rynker på næsen af de mærker, som "imagemæssigt" er på toppen i de andre lande, og som for flere modellers vedkommende, betragtes som næsten ukendte blandt "gutterne".

Det afspejler sig også i de horrible priser, de forventer, at kunne sælge deres "pragteksemplar" for. Ser man nøgternt på det, som f.eks. forsikringsselskaberne gør, så mister næsten alle knallerter lige megen værdi i kroner per år, og den rene "brugsværdi" for en knallert, dvs. den mindste værdi, den nedskrives til efte x antal år, er også næsten den samme, hvilket i øjeblikket ligger på ca. 3.500 kr. Så indtil man når "brugsværdien", er det årlige tab i kroner, altså nogenlunde det samme, uanset, om man køber en dyr eller billig knallert. Det tager så godt nok lidt længere for den dyrere knallert, at nå ned på "brugsværdien", end det gør for den billigere knallert, men det ændrer jo ikke noget ved tabet per år i kroner og ører.

Man skal altså også gøre op med sig selv, hvad der kan betale sig.
Et eksempel. Du køber en knallert til 20.000, og agter at beholde den i fire år. Du kan så, hvis du er heldig, sælge den for 14.000. Du køber istedet en billig til 5.000, men skifter den ud hvert år, i de samme fire år. Du sælger hvert år den billige for 3.500 kr. Det vil koste dig 14.000 kr. Blink med øjet . Du vil desuden spare på udgifter til service og reparationer. Så der kan godt være en fornuftig grund til, at folk køber en billig knallert hos thansen Blink med øjet .

Når det gælder CPI, så er det et taiwanesisk firma, der får udviklet, designet og produceret maskiner i flere lande. Deres GTR er f.eks. udviklet i Østrig, og designet i Italien. Så CPI kan skam godt lave kvalitet, der er mere end på højde med "mærke scootere"

   

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Til Kragen;

Enig i din kalkule med billig knallert vs. top knallert... havde personligt en ide om at CPI var noget mere eller mindre no-name fra østen. Men interessant historie du ridsede op.

dit regnestykke var jeg som sagt ikke imod, det er det at maskinen hverken er dyr eller billig, sådan en mellemvare pris.

Svar
#8
Jeg er også helt enig i regnestykket Smil men det er godt at få flere meninger, da det giver mere viden/stof til eftertanke. Så tak for jeres svar og meningerSmil
Svar


Forum spring: